استعلام پلاک ثبتی برای زمین

نقشه utm برای سند تک برگ

 

استعلام پلاک ثبتی ( پلاک اصلی و فرعی ) برای زمین

با استفاده از اسناد و مدارک ثبتی بانک اطلاعات ثبتی انجام می شود. استعلام پلاک ثبتی ( پلاک اصلی و فرعی ) برای زمین که این پلاک ثبتی یکی از مشخصه های اصلی برای هر ملکی است.  با استفاده از این پلاک ثبتی می توان مرز ها و حدود اربعه ملک و همچنین موقعیت ملک بر روی زمین مشخص کرد. برای املاکی که اسناد آن ها پیدا نیست می توان از طریق نقشه ثبتی یا همان نقشه تفکیکی پلاک ثبتی ملک را نیز تعیین کرد.

پلاک ثبتی ملک یا همان پلاک اصلی و فرعی قید شده است. در این املاکی هستند که اسناد و مدارک آن ها مشخص نیست و باید برای تعیین پلاک ثبتی این املاک با استفاده از موقعیت ملک و یک مختصات یو تی ام از ملک نقشه ثبتی ملک استعلام گرفته شود. و بعد از تهیه این نقشه با همان موقعیت ملک پلاک ثبتی ملک نیز تعیین می شود. با توجه به نیاز متقاضی کار جانمایی پلاک ثبتی نیز انجام می شود. به این منظور است که با توجه به پلاک ثبتی تعیین شده برای ملک مرز های ملک مشخص می شود.

بعد از آن با استفاده از نقشه یو تی ام موقعیت ملک نیز بر روی زمین ثابت می شود. و با چاپ این نقشه یو تی ام و مهر و امضای کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری می توان این نقشه را در سیستم سازمان ثبت اسناد و املاک ثبت کرده . تا مشکلاتی همچون تعارضات ملکی یا اختلاف در مساحت ملک به وجود نیاید. و در نهایت با صدور سند تک برگ برای ملک دیگر امکان صدور چند سند برای یک ملک نیز به وجود نمی آید.

استعلام سند ملک

از مهم ترین اقداماتی که می بایست قبل از خرید و فروش یک ملک انجام داد. خرید و فروش ملک یکی از کسب و کارهایی است که از گذشته رواج داشته است. لازم است احتیاط لازم را برای انجام معامله انجام داد. در واقع ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد و خریدا و فروشنده متحمل ضرر شوند. در نتیجه لازم است توجه لازم را به استعلام سند داشت. با انجام این استعلام مشکلات احتمالی ملک مشخص می شود. استعلام پلاک ثبتی ( پلاک اصلی و فرعی ) برای زمین از عهده یک فرد متخصص بر می آید و کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی همان متخصصی است که توانایی انجام استعلام سند ملک را دارد

در چه مواقعی لازم است استعلام پلاک ثبتی ملک انجام شود؟

استعلام پلاک ثبتی ملک به جهت بررسی اعتبار سند ملک انجام می شود و مزایای بسیاری دارد. از جمله این مزایا شامل موارد زیر است:

  • به دست آوردن اطلاعات کامل درباره شرایط ثبتی ملک
  • انجام معامله ملکی با امنیت بالا
  • حصول اطمینان از اینکه مالک ملک کیست
  • می توان مطلع شد که مالک ملک مشاعی می باشد و یا ملک غیر مشاعی می باشد.
  • در صورتی که سند ملک رهن باشد با استعلام ثبتی این مورد مشخص می شود.
  • اگر ملک وقف باشد و قابل نقل انتقال نباشد با انجام استعلام این امر معلوم می شود.

انواع سند و ضرورت استعلام سند ملک

اسناد به دو دسته رسمی و عادی تقسیم می گردند. برای استعلام سند رسمی ملک می توان از جانب سازمان ثبت اسناد و املاک اقدام کرد. استعلام برای اطمینان از آزاد بودن سند ملک اهمیت دارد.

اگر قصد خرید ملک را دارید حتما قبل از خرید از مالکیت فرد فروشنده مطمئن شوید. همچنین ممکن است سند در رهن بانک و ادارات دولتی دیگر باشد. و ملک ممنوع المعامله باشد. در نتیجه انجام استعلام پلاک ثبتی ملک ضروری خواهد بود. برای انجام این استعلام می توان به فردی متخصص مراجعه نمود.

جانمایی پلاک ثبتی ملک

یکی از اموری که با استفاده از پلاک ثبتی ملک انجام میشود جانمایی پلاک ثبتی ملک است.

در واقع ممکن است آدرس ملک و یا حدود اربعه ملک بر روی زمین نا معلوم باشد. در نتیجه انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک ضروری خواهد بود. برای انجام این عملیات می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. تا در نتیجه حدود ثبتی ملک بر روی زمین مشخص گردد. انجام این عملیات با استفاده از اسناد و مدارک قدیمی و ثبتی ملک انجام می شود.

انجام کلیه ی امور ثبتی از قبیل جانمایی و استعلام پلاک ثبتی تحت نظارت و تایید کارشناس رسمی دادگستری در شرکت مهندسی نقشه برداری رادین مپ

ارتباط باما

09129277534

02166398316

جانمایی پلاک ثبتی ملک کارشناس رسمی دادگستری

ممکن است حدود اربعه ملک بر روی زمین نا معلوم باشد و یا آدرس ملک بر روی زمین نا مشخص باشد. در نتیجه انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک ضروری خواهد بود. تا این مجهولات با دقت بالا معلوم شود.

در واقع ممکن است فردی ملک قدیمی خود را برای مدتی رها کند. همین امر باعث شود که فرد نتواند به آدرس ملک خود برسد. در واقع با توجه به گسترش شهر ها ممکن است این امر اتفاق بیوفتد. بنابراین برای یافتن آدرس ملک انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک ضروری می باشد. برای مشخص نمودن آدرس ملک نمی توان از سند قدیمی ملک استفاده نمود زیرا حاوی اطلاعات مکانی ملک نمی باشد.

جانمایی پلاک ثبتی از عهده یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی بر می آید. این متخصص برای انجام این عملیات به جهت تعیین حدود ثبتی ملک ابتدا اسناد و مدارک قدیمی ملک گرد آوری می شود. در ادامه بعد از بررسی این اسناد و مدارک سپس نقشه ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی استخراج می شود. با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک مشخص می شود.

در ادامه نقشه برداری از ملک برای تهیه نقشه یو تی ام انجام می شود. برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. و با دقت بالا برداشت زمینی انجام می شود. در ادامه نقشه یو تی ام ملک ترسیم می شود و این نقشه مهر و امضا شده معتبر می شود. تا قابل ارائه به اداره ثبت اسناد باشد. نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی نشان دهنده موقعیت منحصر به فرد پلاک ثبتی ملک می باشد. و به کمک این نقشه می توان سند تک برگی برای ملک اخذ نمود.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 5 / 5. تعداد رأی: 1

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما