تعرفه نقشه برداری اداره ثبت اسناد

تعرفه نقشه برداری اداره ثبت اسناد

نقشه یو تی ام با توجه به ویژگی های منحصر به فردش امروزه از جانب ادارات و سازمان های مختلف در خواست می شود و کاربرد دارد. اداره ثبت اسناد  یکی از اداراتی است که نقشه یو تی ام را با بالاترین دقت برای انجام امور ثبتی ملک در خواست می کند. که در واقع به جهت اخذ سند تک برگی به جهت تبدیل سند قدیمی به تک برگی، برای اخذ سند برای ملک قولنامه ای ، برای تصحیح سند ملک در نتیجه نقشه یو تی ام ملک تهیه می شود.

در صورتی که سند ملکتان قدیمی می باشد در نتیجه لازم است اقداماتی را برای اخذ سند تک برگی و به روز انجام داد. در واقع اسناد قدیمی امنیت پایینی دارد، درج اطلاعات در آن به صورت کامل و دقیق نمی باشد و همچنین دست نویس و ناخوانا می باشد. با توجه به معایب اسناد قدیمی و به وجود آمدن مشکلاتی برای مالک لازم است هر چه زود تر اقداماتی را انجام داد تا بتوان برای ملک سند تک برگی را اخذ نمود.

تعرفه نقشه برداری اداره ثبت اسناد هر ساله تعیین می شود. این تعرفه تعیین می کند که قیمت نقشه برداری از ملک و تهیه نقشه یو تی ام چقدر است. برای تهیه نقشه یو تی ام لازم است به فردی متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یاامور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص بر طبق تعرفه با بالاترین دقت نقشه یو تی ام را تهیه خواهد کرد.

برای تهیه نقشه یوتی ام ابتدا برداشت زمینی با بالا ترین دقت انجام می شود. در ادامه ترسیم نقشه یوتی ام با اتوکد انجام می شود. این نقشه با مهر وامضای کارشناس معتبر می شود.

تهیه نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام نقشه ای با مختصات جهانی منحصر به فرد است. با تهیه این نقشه در نتیجه اطلاعات دقیقی از ملک حاصل می شود.

نقشه یو تی ام تهیه می شود تا در نتیجه موقعیت کنج های ملک با دقت بالایی در حد سانتی متر حاصل شود و بر روی زمین تثبیت شود. تهیه نقشه یو تی ام به منظور تعیین موقعیت دقیق ملک مورد تقاضای سازمان های دولتی از جمله شهرداری، اداره ثبت اسناد، اداره منابع طبیعی،جهاد کشاورزی و .. می باشد.

تهیه این نقشه حتما می بایست توسط یک فرد متخصص انجام شود . افراد غیر متخصص قادر به تهیه این نقشه با دقت بالا نمی باشند. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این نقشه را با دقت بالا تهیه نماید.

تهیه نقشه یو تی ام برای اخذ سند اراضی کشاورزی

برای اخذ سند تک برگی از اداره ثبت اسناد نقشه یو تی ام از اراضی کشاورزی در خواست می شود. همچنین از جانب اداره منابع طبیعی، جهاد کشاورزی نیز این نقشه از اراضی در خواست می شود. برای حل اختلافات ملکی نیز لازم است مدارک را به عنوان تامین دلیل تهیه نمود. یکی از این مدارک نقشه یو تی ام می باشد.

اراضی زراعی معمولا حدود اربعه دقیقی بر روی زمین ندارد. در نتیجه برای اینکه بتوان برای ملک نقشه یو تی ام تهیه نمود لازم است ابتدا حدود اراضی بر روی زمین معلوم شود. در نتیجه جانمایی پلاک ثبتی ملک ضروری می باشد. برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک ازاسناد و مدارک قدیمی و ثبتی ملک استفاده می شود. پس از جمع آوری و بررسی اسناد قدیمی ملک و استخراج نقشه ثبتی ملک بر روی زمین در نتیجه موقعیت ثبتی ملک معلوم می شود. با جانمایی پلاک ثبتی ملک بر روی نقشه هوایی در نتیجه موقعیت دقیق ملک تعیین می شود. در ادامه نقشه یو تی ام قابل تهیه می باشد. برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام با اتوکد انجام می شود. این نقشه مهر و امضا شده معتبر می شود. و در نتیجه قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود.

مزایای تهیه نقشه یو تی ام

تهیه نقشه یو تی ام امروزه کاربرد های بسیاری در ادارات مختلف دارد. دلیل در خواست این نقشه مزایای نقشه یو تی ام می باشد. این مزایا شامل:

  • کاهش اختلافات ملکی
  • تسهیل در جانمایی و تطبیق ملک
  • مشخص نمودن حدود اربعه و مساحت ملک
  • جانمایی و تثبیت موقعیت کنونی ملک و تثبیت پلاک مورد نظر در موقعیت خود

روش تهیه نقشه یو تی ام

برای تهیه نقشه یو تی ام از دو روش تخصصی استفاده می شود:

روش اول با دوربین توتال استیشن برداشت زمینی انجام می شود. در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. این نقشه بر روی نقشه دو هزارم جانمایی می شود.

روش دوم استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه می باشد. در نتیجه بعد از برداشت زمینی سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود.

تهیه نقشه یو تی ام برای انجام امور ثبتی ملک کارشناس دادگستری

اداره ثبت اسناد امروزه اسنادی که صادر می کند از نوع تک برگی می باشد. به حهت اخذ سند تک برگی مدارکی در خواست می شود یکی از این مدارک نقشه یو تی ام است. نقشه یو تی ام تهیه می شود تا در نتیجه مساحت، موقعیت و ابعاد دقیق عرصه و اعیان تهیه شود. همچنین اداره ثبت اسناد به جهت تصحیح سند ملک نیز نقشه یوتی ام را در خواست می کند. با تهیه این نقشه اطلاعات دقیق فنی ملک حاصل می شود. و در نتیجه سند ملک بر طبق اطلاعات وضع موجود ملک تصحیح می شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام می بایست به یک فرد متخصص همانند کارشناس رسمی دادگستری مراجعه شود. برخی از افراد به اشتباه به افرادی غیر متخصص مراجعه می کنند و نتیجه آن به دست آمدن نقشه یو تی ام با دقت پایین است.

کارشناس رسمی دادگستری برای تهیه این نقشه ابتدا با استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه مختصات یو تی ام گوشه ها و شکستگی ها برداشت خواهد کرد. سپس با استفاده از نرم افزار اتوکد ترسیم نقشه یو تی ام و چاپ آن انجام می شود. این نقشه مهر و امضا شده قابل ارائه به اداره ثبت اسناد می باشد در نتیجه سند تک برگ صادر خواهد شد. تعرفه نقشه برداری اداره ثبت اسناد هر ساله تعیین می شود. این تعرفه بر طبق عواملی تعیین می شود.

تهیه نقشه یو تی ام برای انجام امور ثبتی ملک کارشناس دادگستری

تهیه نقشه یو تی ام برای انجام امور ثبتی ملک کارشناس دادگستری

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما