جانمایی پلاک ثبتی تهران

جانمایی پلاک ثبتی تهران

ممکن است فردی یک سند شاهنشاهی داشته باشد. و نداند موقعیت ملکی با این سند کجاست و در واقع از آدرس آن مطلع نباشد. در این صورت برای این که بتوان آدرس این املاک را مشخص کرد تنها یک راه وجود دارد و آن هم جانمایی پلاک ثبتی می باشد. در حقیقت به این املاکی که آدرس نا معلومی دارند ملک گمشده می گویند. یافتن آدرس ملک گمشده به کمک اسناد و مدارک ثبتی و قدیمی ملک ممکن است.

انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی تهران تنها از عهده فردی متخصص همانند کارشناس رسمی دادگستری بر می آید. زیرا این متخصص به اسناد ثبتی املاک دسترسی دارد. حانمایی سند شاهنشاهی و یا همان عملیات جانمایی پلاک ثبتی به این صورت انجام می شود. که تمامی اسناد قدیمی همانند سند شاهنشاهی،بنچاق، قولنامه و … جمع آوری می گردد و سپس اسناد ثبتی ملک طبق پلاک ثبتی ملک برداشت می شود. در ادامه با جانمایی نقشه ثبتی بر روی زمین حدود و آدرس ثبتی ملک معلوم می شود. در صورتی که ملک توسط فرد دیگری تصاحب نشده باشد می توان دیوارکشی ملک را انجام داد. و با تهیه نقشه یو تی ام از ملک به عنوان یک مدرک اقدام به اخذ سند تک برگ کرد.

جانمایی پلاک ثبتی

جانمایی پلاک ثبتی و یا به عبارتی دیگر جانمایی سند پروسه ای است که در طی آن مکان دقیق ثبتی ملک با مختصات یو تی ام به دست می آید. در واقع جانمایی پلاک ثبتی همان موقعیت دقیق پلاک ثبتی می باشد. جانمایی پلاک ثبتی به صورت یک نقشه با مختصات یو تی ام که حدود اربعه ملک بر روی نقشه یک دو هزارم جانمایی شده است انجام می شود . و به مالک ارائه می شود. انجام این عملیات از عهده یک فرد متخصص بر می آید.

کاربرد های جانمایی پلاک ثبتی ملک

جانمایی پلاک ثبتی عملیاتی تخصصی است و انجام آن از عهده متخصصی بر می آید که به بانک اطلاعات ثبتی دسترسی دارد. از جمله کاربرد های جانمایی پلاک ثبتی شامل:

  1. جانمایی پلاک ثبتی برای یافتن آدرس ملک گمشده:

در واقع ممکن است ملکی به دلایلی گم شده باشد در حقیقت املاک قدیمی با گذشت سال ها و با مراجعه نکردن به آن ممکن است آدرس نامعلومی پیدا کنند. و آن هم به دلیل تغییر بافت منطقه می باشد. از آنجایی که این املاک دارای سندی قدیمی می باشند در نتیجه یافتن آدرس ملک به کمک سند قدیمی ممکن نخواهد بود. به جهت یافتن آدرس ملک گمشده لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود.

  1. تعیین موقعیت ملک بر روی زمین :

املاکی که موقعیت نا معلومی دارند در نتیجه با انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک تعیین موقعیت ملک بر روی زمین ممکن خواهد بود.

  1. مشخص نمودن موقعیت دقیق املاک قدیمی و تخریبی:

ممکن است به دلایلی از جمله حوادث طبیعی حدود املاک نا معلوم گردد در نتیجه با انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک معلوم نمودن موقعیت دقیق ملک ممکن خواهد بود.

همچنین انجام این عملیات کاربرد های از جمله موارد زیر را نیز دارد:

  • استعلام وضعیت اراضی کشاورزی حین معاملات
  • مشخص نمودن سیستم مختصات یو تی ام روی عکس های سال های گذشته
  • مشخص نمودن مساحت و حدود املاکی که حدودشان با گذشت زمان از بین رفته است.
  • جانمایی پلاک ثبتی جهت استعلام پلاک ثبتی ملک
  • جانمایی پلاک ثبتی برای تداخل بین پلاک ها

جانمایی پلاک ثبتی تهران

جانمایی پلاک ثبتی ملک چه مراحلی دارد؟

بنابراین در صورتی که احتیاج به تهیه نقشه یو تی ام پیدا کردید به یک فرد متخصص مراجعه نمایید تا وی جانمایی پلاک ثبتی را انجام دهد. انجام این عملیات مراحلی دارد که به شرح زیر است:

  • جمع آوری اسناد و مدارک قدیمی ملک : در این مرحله اسناد و مدارک قدیمی ملک همچون بنچاق، قولنامه، سند دفترچه ای، سند مادر گرد آوری می شود.
  • استخراج نقشه ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی: با توجه به پلاک ثبتی ملک در نتیجه نقشه ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی منطقه استخراج می شود.
  • جانمای پلاک ثبتی ملک بر روی زمین: در این مرحله با جانمایی نقشه ثبتی ملک که کروکی قدیمی است بر روی زمین حدود ثبتی ملک معلوم می شود.
  • تهیه نقشه یو تی ام: در آخرین مرحله نقشه یو تی ام ملک تهیه می شود. تا در نتیجه با تهیه این نقشه موقعیت منحصر فرد پلاک ثبتی ملک با مختصات یو تی ام معلوم گردد.

نحوه جانمایی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری

جانمایی پلاک ثبتی عملیاتی تخصصی است و با استفاده از اسناد ثبتی و قدیمی ملک انجام می شود. جانمایی پلاک ثبتی ملک کاربرد های مختلفی دارد برای مثال ممکن است ملکی فاقد سند تک برگ باشد در نتیجه افراد برای اینکه بتوانند برای ملک خود سند تک برگ  اخذ نمایند گاهی اوقات مرز مشخص و مطمئنی ندارند. در این صورت بایستی این حدود بر روی زمین مشخص گردد. همچنین یکی از مهم ترین کاربرد های جانمایی پلاک ثبتی ملک یافتن آدرس ملک گمشده می باشد. در واقع ممکن است ملکی گمشده باشد و آدرس معلومی نداشته باشد. ملک قدیمی با گذر زمان آدرس نا معلومی پیدا می کند. این صورت برای اینکه بتوان برای این املاک سند تک برگ به دلیل امنیت بالا اخذ نمود. و همچنین بتوان حدود ملک را بر روی زمین تثبیت کرد لازم است نقشه جانمایی پلاک ثبتی تهیه گردد.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی تهران می توان به کارشناس رسمی دادگستری که متخصص این امر است. و به بانک اطلاعات ثبتی نیز دسترسی دارد مراجعه نمود.

این متخصص ابتدا اسناد قدیمی و همچنین اسناد ثبتی را جمع آوری خواهد کرد. سپس با توجه به پلاک ثبتی مندرج در سند نقشه ثبتی را پیدا خواهد کرد. و برروی زمین جانمایی خواهد کرد در ادامه با مشخص شدن موقعیت و حدود ملک با استفاده از جی پی اس دو فرکانسه مختصات یو تی ام کنج ها برداشت می شود. تا در نتیجه بتوان نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی را ترسیم و چاپ کرد. این نقشه تهیه شده قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود تا در نتیجه از جانب این اداره سند تک برگ صادر شود و حدود ملک دیوار کشی گردد. در نتیجه امکان تعارض به حدود ملک وجود نخواهد داشت.

نحوه جانمایی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری

نحوه جانمایی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما