نمونه دادخواست تامین دلیل جانمایی ملک

نمونه دادخواست تامین دلیل جانمایی ملک

با به وجود آمدن اختلافاتی بر سر حدود و مرز ها لازم است تامین دلیلی جهت ارائه به مراجع قضایی تهیه شود. در واقع امکان به هم ریختگی مرز های املاک مجاور هم وجود دارد. با به هم ریختن حدود اربعه اراضی در نتیجه به حدود اراضی تعارض می شود و این امر باعث اختلافاتی می گردد.

برای حل اختلافات ملکی لازم است نمونه دادخواست تامین دلیل جانمایی ملک تهیه شود. در نتیجه برای تهیه تامین دلیل لازم است به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص به جهت انجام تفسیر عکس هوایی ابتدا عکس هوایی را تهیه خواهد کرد. برای تهیه عکس هوایی مراجعه به سازمان نقشه برداری و جغرافیایی ضروری می باشد.

تفسیر عکس هوایی را کارشناس رسمی به این صورت انجام می شود که از استریوسکوپ استفاده می شود. و با روش برجسته بینی تفسیر عکس هوایی انجام می گیرد و بعد از بررسی و تفسیر عکس هوایی در ادامه گزارش تفسیر عکس هوایی تهیه می شود. و این گزارش با مهر و امضای این متخصص معتبر می شود و مورد قبول مراجع قضایی قرار خواهد گرفت.

تفسیر عکس هوایی

تفسیر عکس هوایی از گذشته تا امروزه برای حل اختلافات، جانمایی ملک ، تعیین حدود اراضی، تهیه نقشه و .. کاربرد داشته است. و در نتیجه کمک به حل بسیاری از مسائل ملکی نموده است. با انجام تفسیر عکس هوایی تشخیص، تعیین حدود و .. انجام می شود.

عکسبرداری هوایی به صورت دیجیتالی و آنالوگ انجام می گیرد. سازمان نقشه برداری و سازمان جغرافیایی وظیفه اخذ عکس هوایی را از کشور بر عهده دارند. این سازمان ها آرشیوی از عکس هوایی را در دست دارند.

از جمله مواقعی که لازم است تفسیر عکس هوایی انجام شود زمانی است که اختلافات ملکی به وجود بیاید. در نتیجه برای حل اختلافات لازم است تامین دلیلی با انجام تفسیر عکس هوایی تهیه شود. انجام تفسیر عکس هوایی با استریوسکوپ انجام میشود و توسط یک متخصص با تجربه قابل انجام است. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی همان متخصصی است که میتواند به خوبی از عهده انجام تفسیر عکس هوایی بر بیاید.

کاربرد های تفسیر عکس هوایی

تفسیر و بررسی عکس هوایی با روش برجسته بینی انجام می شود و کاربرد های بسیاری دارد که شامل:

  • معلوم نمودن عدم وجود بنا: بعد از گذشت سال ها مالک متوجه می شود که بنایی که همسایه ساخته است به حدود اراضی وی تعارض نموده است در نتیجه همین امر باعث اختلافاتی می شود. و لازم است عدم وجود بنا در گذشته با تفسیر عکس هوایی اثبات شود.
  • اثبات وجود بنا: در صورتی که اراضی مسکونی شخصی زراعی اعلام شود در نتیجه با اثبات وجود بنا در گذشته می توان این امر را اثبات کرد که اراضی مسکونی می باشد.
  • تعیین محدوده نا معلوم ملک: در صورتی که به هر دلیلی حدود و مرز های ملک بر روی زمین معلوم نباشد و به دلایلی از بین رفته باشد. در نتیجه می توان با تفسیر عکس هوایی حدو اربعه عرصه را معلوم نمود. در نتیجه با تهیه نقشه یو تی ام اخذ سند تک برگی ممکن خواهد بود.
  • تفسیر عکس هوایی اراضی ملی: با ملی اعلام شدن اراضی با اثبات وجود سابقه احیا در اراضی می توان اختلافات بین دولت و مالکین را حل نمود.
  • تفسیر عکس هوایی جانمایی ملک: در صورتی که اختلافات به وجود آمده بر سر حدود و مرز های ملک باشد در نتیجه با جانمایی ملک می توان این امر را حل نمود.

تفسیر و بررسی عکس هوایی اراضی ملی

از جمله مواقعی که لازم است تفسیر عکس هوایی انجام شود زمانی است که اراضی ملی اعلام شود. در واقع لازم است سابقه احیا در اراضی بررسی شود و نوع اراضی معلوم گردد.

اراضی ملی به زمینی گفته می شود که سابقه احیا در آن وجود ندارد و زمین شکل طبیعی خود را حفظ نموده است.

برای انجام تفسیر عکس هوایی ابتدا عکس هوایی تهیه می گردد. عکس هوایی از جانب سازمان جغرافیایی و سازمان نقشه برداری اخذ می شود. در واقع این سازمان ها عکس هوایی را از کل کشور در دوره های مختلف اخذ می کنند و در نتیجه در این مواقع مورد استفاده قرار می گیرد. بعد از تهیه عکس هوایی کارشناس برای انجام تفسیر عکس هوایی از استریوسکوپ استفاده می کند. و با روش برجسته بینی اطلاعات از عکس هوایی استخراج می شود. در واقع کارشناس سابقه احیا را در اراضی بررسی خواهد کرد و در صورت پی بردن به آن یک گزارش از تفسیر عکس هوایی تهیه خواهد کرد. تا به عنوان تامین دلیل قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود.

تفسیر و بررسی عکس هوایی جانمایی ملک

از جمله اختلافات ملکی که ممکن است به وجود آید اختلافات بر سر حدود و مرز های ملک می باشد. با از بین رفتن حدود و مرز های ملک بر روی زمین در نتیجه به حدود ملک تعارض می گردد.

در نتیجه برای حفظ مرز ها و حدود اربعه اراضی لازم است اقداماتی انجام شود تا این مسائل به وجود نیاید.

با تعارض به حدود اربعه اراضی همین امر باعث می شود اختلافاتی به وجود آید. در نتیجه لازم است برای حل اختلافات ملکی لازم است تامین دلیلی تهیه نمود.

نمونه دادخواست تامین دلیل جانمایی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی قابل تهیه می باشد. این متخصص برای تهیه تامین دلیل تفسیر عکس هوایی را انجام خواهد داد.

کارشناس به جهت انجام تفسیر عکس هوایی ابتدا عکس هوایی تهیه خواهد کرد. برای تهیه عکس هوایی به سازمان نقشه برداری مراجعه می شود. در واقع سازمان نقشه برداری عکس هوایی را از تمام کشور اخذ می کند. و به صورت آرشیوی آن را حفظ می کند.

به جهت انجام تفسیر عکس هوایی از استریوسکوپ استفاده می شود. بعد از کسب اطلاعات مرز ها و حدود اربعه قدیمی ملک سپس با جانمایی عکس هوایی بر روی زمین حدود قدیمی ملک معلوم می شود. در ادامه نقشه یو تی ام نیز قابل تهیه خواهد بود. برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از برداشت سپس ترسیم دقیق نقشه یو تی ام انجام می شود. نقشه یو تی ام و گزارش تفسیر عکس هوایی قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود.

تفسیر و بررسی عکس هوایی جانمایی ملک

تفسیر و بررسی عکس هوایی جانمایی ملک

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما