هزینه نقشه یو تی ام زمین کشاورزی

هزینه نقشه یو تی ام زمین کشاورزی

نقشه یو تی ام زمین کشاورزی برای اخذ سند تک برگی و حل اختلافات اهمیت دارد. امروزه برخی از اراضی مشاعی می باشند یعنی مالکیت آنها بین چند نفر تقسیم شه است و تفکیک انجام شده است. در نتیجه برای اخذ سند تک برگی هر یک از مالکین اراضی به صورت جدا و مرز بندی اراضی لازم است نقشه یو تی ام اراضی تهیه شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام زمین کشاورزی لازم است ابتدا جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود. انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک با مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی ممکن می باشد. در نتیجه بعد از معلوم شدن حدود ثبتی ملک سپس نقشه یو تی ام قابل تهیه خواهد بود. انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک با استفاده از اسناد و مدارک قدیمی ملک و اسناد ثبتی ملک ممکن خواهد بود. در نتیجه نقشه ثبتی ملک بر روی زمین جانمایی می شود و حدود ثبتی دقیق ملک معلوم می شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود بعد از برداشت زمینی ترسیم دقیق نقشه یو تی ام انجام می شود. این نقشه مهر و امضا شده قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود تا اخذ سند تک برگی برای اراضی ممکن باشد. همچنین تثبیت مرز های اراضی نیز بر روی زمین انجام می گیرد.

هزینه نقشه یو تی ام زمین کشاورزی طبق تعرفه تعیین می شود. این تعرفه هر ساله تعیین می شود و بر طبق عواملی تغییر می کند.

نقشه یو تی ام utm

نقشه یو تی ام، نقشه ای با مختصات جهانی است و با تهیه این نقشه موقعیت هر نقطه به صورت منحصر به فرد به دست می آید. با تهیه نقشه یو تی ام برای ملک، موقعیت دقیق و منحصر به فرد ملک به دست می آید و هیچ ملکی با این مختصات وجود ندارد همچنین با تهیه این نقشه مساحت و ابعاد دقیق ملک با دقت سانتی متری به دست می آید.

این نقشه از جانب ادارات ملکی امروزه در خواست می شود. همچنین برای انجام امور حقوقی ملک نیز این نقشه کاربرد دارد و در خواست می شود.

تهیه این نقشه را حتما به یک متخصص مانند کارشناس رسمی دادگستری بسپارید و هرگز به افراد غیر متخصص مراجعه نکنید. کارشناس از تجهیزات نقشه برداری به روز و همچنین روش های تخصصی استفاده خواهد کرد.

روش تهیه نقشه یو تی ام utm

نقشه یو تی ام امروزه از حانب ادارات و سازمان در خواست می شود. با تهیه نقشه یو ی ام اطلاعت دقیق فنی ملک معلوم می شود. برای تهیه نقشه یو تی ام دو روش تخصصی وجود دارد یکی از این روش ها که دقت بالایی دارد استفاده از جی پی اس دو فرکانسه می باشد. کارشناس در این روش به صورت مستقیم مختصات یو تی ام گوشه های ملک را برداشت خواهد کرد. و در نهایت با اتمام برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام با نرم افزار اتوکد انجام می شود. سپس این نقشه چاپ و مهر و امضا می شود. این نقشه در نتیجه قابل ارائه به ادارات خواهد بود.

نقشه یو تی ام جهاد کشاورزی

اداره جهاد کشاورزی منبع رسمی استعلامات اراضی زراعی می باشد. در واقع ممکن است لازم شود برای اراضی کشاورزی نقشه یو تی ام تهیه شود و به جهاد کشاورزی ارائه نمود. جهاد کشاورزی برای اطلاع از اراضی زراعی، وضعیت کشت اراضی را بررسی می کند. که آیا اراضی در شمار نقشه اراضی ملی و مستثنیات قرار می گیرد و یا سابقه زراعت دارد و در مالکیت اشخاص قرار دارد.

به جهت اینکه خلع ید مالکین اراضی زراعی به دولت واگذار نگردد و در شمار اراضی ملی قرار نگیرد. در نتیجه مالکین اقدام به تهیه نقشه یو تی ام زمین کشاورزی می کنند. در نتیجه علاوه بر تفسیر عکس هوایی لازم است نقشه یو تی ام با دقت بالایی تهیه شود.

کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی اسناد و مدارک موجود ملک را گرد آوری و سپس در صورت منطبق بودن اسناد با وضع موجود ملک اقدام به تهیه نقشه یو تی ام کشاورزی خواهد کرد.

هزینه نقشه یو تی ام زمین کشاورزی بر طبق تعرفه تعیین می شود. این تعرفه هر ساله تعیین می شود. تعرفه تهیه نقشه یو تی ام بر طبق عواملی تعیین می شود. از جمله این عوامل مساحت و کاربری ملک می باشد.

برای صدور سند تک برگی اراضی کشاورزی چه مدارکی را لازم است تهیه نمود؟

برای اینکه بتوان برای اراضی زراعی سند تک برگی سند تک برگ اخذ کرد لازم است مدارکی را تهیه کرد. از جمله این مدارک شامل:

  • شناسنامه و کارت ملی و دو برگ کپی از آن
  • اصل و کپی قولنامه
  • اصل و کپی سند مشاعی
  • نقشه یو تی ام زمین کشاورزی با مراجعه به فردی متخصص
  • پر کردن گواهی تعیین مشخصات زمین زراعی
  • ارائه فیش واریزی شماره حساب اداره ثبت اسناد

در نتیجه با ارائه مدارک به دفتر اسناد رسمی در خواست پذیرش انجام می شود و شماره ورود به سامانه در اختیار متقاضی قرار می گیرد. بعد از تکمیل نمودن در خوست پذیرش مدارک فوق را به آدرس پستی واحد ثبتی ارسال می شود. بعد از چند روز سند تک برگی زمین کشاورزی صادر می شود.

نقشه یو تی ام تفکیک اراضی

برخی از املاک دارای مالکیت مشاعی می باشند و مالکین آن در خواست تفکیک زمین کشاورزی خود را دارند. برای تفکیک زمین کشاورزی مشاعی لازم است در خواست تفکیک به اداره ثبت اسناد ارائه شود.

در نتیجه برای انجام تفکیک اراضی کشاورزی لازم است نقشه یو تی ام اراضی را تهیه نمود. با تهیه نقشه یو تی ام اطلاعات فنی دقیق از ابعاد و مساحت ملک حاصل می شود. در ادامه تفکیکی اراضی انجام می شود. برای انجام تفکیک اراضی طرح تفکیک بر روی نقشه یو تی ام ترسیم می شود. در نتیجه با جانمایی نقشه تفکیک اراضی بر روی زمین حدود قطعات تفکیکی معلوم می شود. تا در ادامه تثبیت حدود اربعه ملک بر روی زمین انجام می شود. در نتیجه اخذ سند تک برگی برای هر یک از این قطعات ممکن خواهد بود.

نقشه یو تی ام تفکیک اراضی

نقشه یو تی ام تفکیک اراضی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما