هزینه نقشه یو تی ام

هزینه نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام نقشه ای با مختصات جهانی و دقت بالا می باشد. نقشه یو تی ام از جانب ادارات و سازمان های مختلف در خواست می شود. از جمله این ادارات اداره ثبت اسناد، شهرداری، مراجع قضایی، اداره گاز و برق و … می باشد.

بنابراین در صورتی که با مراجعه به اداره ثبت اسناد قصد اخذ سند تک برگی را برای ملک خود داشته باشید. در نتیجه لازم است نقشه یو تی ام ملک تهیه شود. در واقع لازم است این نقشه تهیه شود با تهیه نقشه یو تی ام اطلاعات فنی ملک با دقت بالایی معلوم می شود.

به جهت برآورد هزینه نقشه یو تی ام از تعرفه کمک گرفته می شود تعرفه نقشه یو تی ام هر ساله توسط سازمان نقشه برداری تعیین می شود. برای تهیه این نقشه لازم است به فردی متخصص و با تجربه مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص به جهت تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده خواهد کرد. در ادامه با اتمام برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. برای ترسیم این نقشه از اتوکد استفاده می شود. در نتیجه نقشه یو تی ام چاپ و مهر و امضا شده معتبر می شود.

تهیه نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام مخفف Universal transverse Mercator است. این نقشه از جانب ادارات و سازمان های مختلف به عنوان مدرک در خواست می گردد. تا در نتیجه اطلاعات کافی درباره ملک معلوم گردد. با تهیه نقشه یو تی ام موقعیت دقیق ملک، مساحت، ابعاد دقیق ملک تعیین می شود. دقت بالای این نقشه اهمیت بسیاری دارد و این نقشه با دقت بالا مطرح است.

تهیه این نقشه را هرگز به یک فرد غیر متخصص نسپارید زیرا افراد غیر حرفه ای نقشه یو تی ام را با دقت پایین برآورد می نمایند. و در نتیجه نقشه مورد قبول بسیاری از ادارات قرار نمی گیرد. همچنین برخی ادارات و سازمان ها مانند اداره ثبت اسناد تنها نقشه یو تی ام ملک را با مهر و امضای یک فرد متخصص همانند کارشناس رسمی دادگستری قبول خواهد کرد. برای تهیه این نقشه حتما به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه کنید.

مراحل تهیه نقشه یو تی ام

برای تهیه نقشه یو تی ام لازم است مراحلی طی شود. این مراحل شامل موارد زیر است:

  • مراجعه به فردی متخصص: برای تهیه این نقشه ابتدا لازم است به فردی متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.
  • برداشت زمینی: در این مرحله با دقت بالا برداشت زمینی انجام می شود. کارشناس برای برداشت زمینی از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده خواهدکرد. در ادامه اطلاعات از عکس هوایی برداشت می شود.
  • ترسیم دفتری نقشه یو تی ام : مرحله دوم ترسیم نقشه یوتی ام می باشد. برای ترسیم نقشه یوتی ام از اتوکد استفاده می شود. در نتیجه ترسیم دقیق این نقشه با اتوکد انجام می شود.

تعرفه تهیه نقشه یو تی ام

تهیه نقشه یو تی ام هزینه هایی را در بردارد. اما این هزینه چگونه حساب می شود؟ در حقیقت هزینه تهیه نقشه یو تی ام بر طبق تعرفه ای تعیین می شود. این تعرفه را سازمان نقشه برداری محاسبه می کند. در حقیقت این تعرفه تشکیل شده است از هزینه ثابت و متغییر ، هزینه متغییر تهیه نقشه یو تی ام بر طبق عواملی تغییر می کند. برای تعیین آن عوامل مختلفی بررسی می شود. بر طبق این تعرفه این عوامل شامل: مساحت، تعداد نقاط برداشتی، موقعیت ملک، نوع منطقه و … می باشد.

کاربرد های نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام کاربرد های بسیاری در امور مختلف ملکی دارد. از جمله این کاربرد ها شامل موارد زیر است:

  1. کاربرد نقشه یو تی ام در امور ثبتی: به جهت انجام امور ثبتی و سندی همچون تبدیل سند قدیمی به تک برگی، اخذ سند تک برگی برای ملک قولنامه ای و تصحیح سند ملک در نتیجه لازم است نقشه یو تی ام ملک تهیه شود.
  2. کاربرد نقشه یو تی ام در شهرداری: نقشه یو تی ام به جهت اخذ جواز ساخت در شهرداری کابرد دارد. در حقیقت به جهت اخذ این جواز لازم است موقعیت ملک معلوم باشد.
  3. کاربرد نقشه یو تی ام برای حل اختلافات: در صورتی که اختلافاتی بر سر حدود و مرز ها به وجود آید در نتیجه لازم است نقشه یو تی ام ملک به عنوان مدرکی تهیه شود.

تهیه نقشه یو تی ام عرصه و اعیان

نقشه یو تی ام نقشه ای با دقت بالا است و از جانب ادارات و سازمان های مختلف در خواست می شود. معمولا نقشه یو تی ام از عرصه ملک از جانب ادارات ملکی در خواست می شود. تنها به جهت اخذ سند تک برگی برای ملک قولنامه ای نقشه یو تی ام از عرصه و اعیان در خواست می شود.

در حقیقت بر طبق ماده 147 و 148 می توان برای املاکی که قولنامه ای هستند. و به دلایلی مالک موفق به اخذ سند رسمی نشده است در نتیجه بر طبق این ماده قانون امکان اخذ سند تک برگی برای ملک وجود خواهد داشت. در حقیقت اسناد قولنامه ای اعتبار زیادی ندارد و بایستی هر چه زود تر اقدامات لازم انجام شود. و سند تک برگ برای ملک اخذ گردد. اما گاهی اوقات دسترسی به مالک رسمی و وراث وی ممکن نمی باشد و در این مواقع می توان با توجه به ماده 147 و 148 اقدام به اخذ سند مالکیت رسمی کرد.

طبق ماده 147 لازم است مدارکی از جمله نقشه یو تی ام ملک تهیه شود. برای تهیه این نقشه بایستی به فردی مانند کارشناس رسمی دادگستری مراجعه کرد. و این متخصص صلاحیت کافی برای تهیه این نقشه دارد و می تواند نقشه را با دقت و کیفیت بالا تهیه نماید. وی از ابزار و تجهیزات دقیق بهره می گیرد و با دقت بالا برداشت زمینی را از انجام می دهد. در واقع بعد از اینکه مختصات یو تی ام گوشه ها و شکستگی ها برداشت شد. سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود و سپس این نقشه با مهر وامضای کارشناس ارزش پیدا می کند. هزینه نقشه یو تی ام بر طبق تعرفه تعیین می شود.

تهیه نقشه یو تی ام عرصه و اعیان

تهیه نقشه یو تی ام عرصه و اعیان

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما