یافتن پلاک ثبتی روی نقشه تهران

 

یافتن پلاک ثبتی روی نقشه تهران

یافتن پلاک ثبتی روی نقشه تهران توسط کارشناس رسمی دادگستری امکان پذیر می باشد.برای این که بتوان موقعیت دقیق ملک و سند را روی زمین پیاده کرد. باید آن را روی نقشه های قدیم و جدید جانمایی کرد.نقشه های قدیمی بر دو نوع می باشد. که نوع اول که نقشه ثبتی است که در آن پلاک ثبتی و گاهی ابعاد درج شده است. و این نوع نقشه ها که به صورت کروکی می باشد هندسه خاصی ندارد.البته لازم به ذکر است که هر نقشه ثبتی مورد تایید نیست و جعل در این مورد بسیار فراوان است.

نقشه دیگر که نقشه هوایی پلاک ثبتی است. با استفاه از تصاویر قدیمی ترسیم و تهیه شده  است.و دارای سیستم مختصات است و هندسه خاصی دارد. برای جانمایی به هر دو آن نیاز است.بعد از جانمایی روی نقشه های قدیمی انتقال آن روی نقشه های جدید و تعیین وضع موجود آن انجام می شود. تا بتوانیم آن را روی زمین میخکوبی کنیم.

کاربردهای جانمایی پلاک ثبتی

جانمایی پلاک ثبتی مشخص می نماید که پلاک مزبور به کدام قطعه زمین تعلق دارد. تا بر اساس آن بتوان برای دریافت سند تک برگ اقدام کرد. بسیاری از املاک قدیمی در طول سالیان دور شامل یکسری تغییرات خواهد شد. که در اثر این تغییرات، دسترسی به مکان آن امکان پذیر نیست. به همین خاطر کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی با جانمایی پلاک ثبتی با تبدیل. نقشه های ثبتی سنوات قدیم به نقشه های یو تی ام می توان. مکان ملک را به صورت دقیق تعیین کند.

قطعات اصلی و فرعی املاک با جانمایی پلاک ثبتی قابلیت تشخیص خواهند داشت. و برای حل دعاوی مورد اختلاف بین املاک همجوار یا حل اختلافات خانوادگی ناشی از ارث، ارزیابی ملک، معاملات ملکی، انتقال و تغییر سند، ثبت سند و… کاربرد خواهد داشت.

از جمله کاربردهای جانمایی پلاک ثبتی می توان به موارد ذیل اشاره کرد که عبارتند از:

  • تعیین موقعیت ملک روی زمین
  • تعیین موقعیت ملک گمشده دارای سند قدیمی یا املاکی که مکان آنها نا معلوم است.
  • مشخص کردن سیستم مختصات UTM روی عکس های هوایی سنوات گذشته
  • مشخص کردن مساحت و حدود مرزبندی املاکی که خطوط مرزی آنها به مرور زمان از بین رفته است.
  • تعیین موقعیت دقیق املاک قدیمی و تخریبی
  • استعلام وضعیت اراضی کشاورزی در حین معاملات

یافتن پلاک ثبتی روی نقشه تهران

پلاک اصلی و پلاک فرعی

سازمان ثبت اسناد برای اینکه بتواند راحت تر قطعات ملکی را شناسایی نماید. ابتدا محل ملک را مورد ارزیابی قرار می دهد. تا بتواند قطعات بزرگ را با یک عدد تقسیم نماید از پلاک ثبتی استفاده می کند.

قطعات اصلی یا مادر را به قطعات کوچکتری تقسیم می کنند. که به آن قطعه اصلی گفته می شود. و برای اینکه بتواند بهتر شناسایی نماید از یک شماره به عنوان شماره فرعی استفاده می کند.

اگر بخواهیم به زبان ساده تر مبحث پلاک ثبتی و پلاک فرعی را بیان کنیم می توان گفت که پلاک اصلی و فرعی همانند نام و نام خانوادگی افراد می توان تشبیه کرد. و پلاک اصلی همان نام کوچک افراد در نظر گرفت. و نام خانوادگی همان پلاک فرعی اطلاق می شود.

برای اینکه بتوانید پلاک اصلی و فرعی را از هم متمایز کرد از علامت / یا ممیز استفاده می شود. برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنید. 1265/43 یک پلاک ثبتی است که دو عدد اول از سمت چپ یعنی 43 پلاک اصلی می باشد و چهار رقم بعدی یعنی 1265 پلاک فرعی محسوب می شود.

جانمایی پلاک ثبتی زمین های گمشده

بعضی مواقع افرادی از قبیل وراث صاحب ملکی هستند. که موقعیت دقیق ملک مشخص نیست. در این مواقع با استفاده از جانمایی و نقشه های ثبتی منطقه مکان دقیق ملک مشخص می شود.

یکی دیگر از موارد استفاده وجود اختلافات بین همسایه ها است. که در آن شخصی مدعی می شود. که همسایه به ملک آن تعرض کرده است. در اینجا کارشناس جانمایی پلاک ثبتی وظیفه جانمایی ملک را برعهده دارد.

موارد زیاد دیگر نیز وجود دارد مانند شناسایی اراضی ملی بودن ملک و … کاربرد دارد.

جانمایی زمین ها و پلاک ثبتی شامل چه مواردی می شود؟

جانمایی ملک برای املاکی که موقعیت آن ها دقیقا نامعلوم است:

در این گونه موارد که موقعیت ملک به هیچ عنوان مشخص نیست. جانمایی باید بر اساس نقشه ثبتی منطقه صورت گیرد. و بر روی نقشه 1:2000 مشخص شود. و در آخر بر روی زمین جانمایی و به اصطلاح چهار میخ مشخص شود. که پروسه بسیار پیچیده و حساسی است.

مراحل جانمایی پلاک ثبتی و پیاده سازی چهار گوشه ملک و حدود اربعه:

  • مطالعه دقیق اسناد و مدارک موجود:

یک کارشناس دادگستری رشته نقشه برداری و امور ثبتی باید بتواند تمام مدارک را کاملا مطالعه کند. و بتواند حدود را از روی اسناد و مدارک تشخیص دهد.

  • تهیه و استعلام نقشه ثبتی:

برای اکثر موارد جانمایی نیاز به نقشه ثبتی است. در این زمان نقشه بردار وظیفه دارد که این مدارک را کامل کند.

  • جانمایی ملک روی نقشه و تعیین موقعیت دقیق ملک:

با استفاده از نقشه ثبتی و حدود اربعه ملک بر روی نقشه و عکس قدیمی ارتوفتو جانمایی می شود.

  • دریافت مختصات چهارگوشه و پیاده سازی آن:

در نهایت مختصات مورد نظر از نرم افزار استخراج می شود. و با استفاده از gps و دیگر تجهیزات پیاده سازی می شود.

در جانمایی پلاک ثبتی به چه مواردی باید توجه کنیم ؟

اطمینان از صحت نقشه ثبتی یا استعلام پلاک ثبتی زمین:

از کلاه برداران غافل نشوید تجربه نشان می دهد. که به همه نقشه های ثبتی نمی توان اعتماد کرد.در بعضی از مناطق نقشه های ثبتی جعلی دیده شده است. به همین خاطر مرجع نقشه ثبتی باید معتبر باشد.

استعلام پلاک ثبتی زمین کشاورزی

استعلام پلاک ثبتی زمین کشاورزی در واقع سلامت قانونی زمین کشاورزی را مشخص می نماید. و اغلب بعد از امضای قولنامه یا مبایعه نامه می توان به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کرد. و زمین کشاورزی را از لحاظ رهن یا بازداشتی بودن استعلام گرفت.چرا که باید زمین کشاورزی که معامله شده است. از نظر ثبتی مشکلی نداشته باشد. و برای کسب آگاهی بیشتر از نظر مسائلی همچون اوقافی بودن یا دیگر مشکلات ثبتی معمولا از زمین مورد نظر استعلامات لازم گرفته می شود.

استعلام پلاک ثبتی زمین کشاورزی

استعلام پلاک ثبتی زمین کشاورزی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 5 / 5. تعداد رأی: 1

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما