چهار میخ زمین

چهار میخ زمینچهار میخ زمین

پیش از انجام هر ساخت و سازی نیاز است که چهارگوشه ملک بر روی زمین تثبیت گردد تا بنا بر روی حدود دقیق و مشخص ملک ساخته شود. برای معلوم نمودن حدود اربعه ملک لازم است چهار میخ زمین انجام شود.

میخ کوبی زمین حتما لازم است با دقت بالا و به صورت اصولی انجام شود. این عملیات تخصصی می باشد. در صورتی که میخ کوبی غیر اصولی و با دقت پایین انجام شود این امر باعث بروز مشکلاتی می شود.

در واقع میخ کوبی ملک لازم است با دقت بالا و اصولی انجام شود در غیر این صورت مالک دچار مشکلات حقوقی می شود. برای مثال در اثر میخ کوبی غیر اصولی ممکن است ملک از حد خود فرا تر رود و بعد از انجام ساخت و ساز مالک ملزم به تهیه نقشه کادر برای شهرداری شود. نقشه کادر مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت.

برای انجام چهار میخ زمین می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. هرگز انجام میخ کوبی زمین را به فرد غیر متخصص نسپارید.

چهار میخ زمین به شرایط ملک بستگی دارد. در واقع اگر که ملک مساحت کمی داشته باشد و املاک مجاور دیوارکشی داشته باشند. مرز های ملک مشخص است و در نتیجه با تهیه نقشه یو تی ام و استخراج مختصات یو تی ام گوشه های ملک میح کوبی چهار گوشه ملک انجام می شود. اما ممکن است ملک مساحت زیادی داشته باشد و مالک به حدود ملک واقف نباشد و ملک در منطقه ای قرار گرفته باشد که اطراف آن ساخت و سازی انجام نشده باشد. در این صورت ابتدا باید عملیات جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. و در نتیجه با مشخص شدن حدود ثبتی ملک بر روی زمین نقشه یو تی ام تهیه می گردد و سپس میخ کوبی قابل انجام می باشد.

نحوه چهارمیخ زمین

بعد از اینکه ملک بر روی زمین پیاده سازی شود در ادامه چهار میخ زمین انجام می شود. عملیات چهار میخ زنی باید با دقت بالا انجام شود. تا در نتیجه نقاط میخ ها در مرز زمین های اطراف قرار نگیرد و در نتیجه بتوان تفکیک زمین را با زمین های کناری انجام داد. نقشه بردار باید اطلاعات دقیقی از زمین به دست آورد و مختصات چهار گوشه ملک را به طور صحیح به دست آورد. در نتیجه نوبت به چهار میخ زمین ملک می رسد. در این مرحله لازم است مختصات به دست آمده از مراحل مختلف جانمایی ملک را در داخل دوربین تخلیه نمود.

این مختصات چهار گوشه زمین را نشان می دهد در نتیجه میخ کوبی زمین به درستی انجام می شود. گاهی پیش از پیاده نمودن چهار گوشه زمین می توان مختصات به دست آمده را در نرم افزار هایی وارد نمود تا دید کلی نسبت به منطقه به دست آورد. با این کار می توان آشنایی کامل به منطقه و محدوده زمین پیدا کرد. بعد از این مراحل و به دست آوردن نقاط چهار گوشه زمین می توان اقدام به میخ کوبی زمین نمود. تمام این امور توسط مختصص و نقشه برداران انجام می شود. تا با دقت بالایی انجام شود.

میخ کوبی زمین برای حل اختلافات

در برخی از مواقع دو پلاک ثبتی که در کنار هم قرار گرفته اند ممکن است بر سر حدود و مرز هایشان به اختلافات و مشکلاتی بر بخورند. که در این مواقع می توان بعد از جانمایی نقشه بردار در نتیجه میخ کوبی زمین را انجام داد و اختلافات را حل نمود. در واقع این امر بیشتر برای اراضی کشاورزی اتفاق می افتد. اراضی زراعی ممکن است به دلایلی مرز بینشان به هم بریزد همین امر سبب می شود به حدود ملک تعارض شود. در نتیجه اختلافاتی به وجود می آید.

برای حل اختلافات لازم است تامین دلیلی تهیه شود که نشان دهنده مرز ها و حدود اراضی باشد. در نتیجه لازم است میخ کوبی زمین انجام شود. در واقع لازم است جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود. برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک اسناد و مدارک قدیمی ملک گرد آوری می شود. در ادامه بررسی می شود. با یافتن نقشه ثبتی  ملک و جانمایی آن بر روی زمین حدود ثبتی ملک معلوم می شود. در ادامه نقشه یو تی ام ملک تهیه می شود. برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. در نهایت تثبیت و میخ کوبی چهار گوشه ملک نیز بر روی زمین انجام می شود. همچنین با ارائه نقشه یو تی ام ملک در نتیجه اختلافات ملکی در مراجع قضایی حل می شود.

چهار میخ زمین

پیاده سازی و میخ کوبی زمین کارشناس رسمی

پیاده سازی زمین و چهار میخ زمین انجام می شود تا در نتیجه حدود اربعه ملک بر روی زمین معلوم و تثبیت شود. یکی از مواقعی که لازم است میخ کوبی زمین انجام شود به جهت اخذ سند تک برگی برای ملک می باشد. در واقع لازم است نقشه یو تی ام ملک برای ارائه به اداره ثبت اسناد تهیه شود و میخ کوبی چهار گوشه ملک انجام شود.

در صورتی که مالک مختصات یو تی ام کنج های ملک را در اختیار داشته باشد در کمترین زمان ممکن میخ کوبی زمین انجام می شود. اما ممکن است حدود اربعه ملک بر روی زمین معلوم نباشد در نتیجه میخ کوبی زمین زمانی ممکن است که حدود اربعه ملک معلوم شود. برای معلوم نمودن این حدود لازم است جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود.

جانمایی پلاک ثبتی عملیات تخصصی است که از عهده کارشناس رسمی دادگستری بر می آید این کارشناس ابتدا مدارک و اسناد ثبتی ملک را جمع آوری و استخراج می کند و سپس با جانمایی نقشه ثبتی بر روی زمین حدود اربعه ملک بر روی زمین مشخص میشود. سپس با تبدیل نقشه ثبتی به نقشه یو تی ام مختصات یو تی ام گوشه های ملک معلوم می شود. بعد با مشخص شدن مختصات یو تی ام و جانمایی آن بر روی زمین میخ کوبی و دیوار کشی حدود اربعه بر روی زمین انجام می شود و پیاده سازی اتمام می یابد. در نتیجه اخذ سند تک برگی نیز ممکن خواهد بود.

پیاده سازی و میخ کوبی زمین کارشناس رسمی

پیاده سازی و میخ کوبی زمین کارشناس رسمی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما