پلاک ثبتی اصلی و فرعی

پلاک ثبتی اصلی و فرعی

پلاک ثبتی به جهت شناسایی املاک و اراضی به وجود آمده اند. در واقع بعد از قطعه بندی اراضی به هر یک از قطعات اصلی و فرعی پلاک ثبتی اصلی و فرعی تعلق گرفته است. پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک همانند شماره ملی برای افراد می باشد. یکی از مواقعی که در نتیجه لازم است. با توجه به پلاک ثبتی ملک جانمایی آن بر روی زمین انجام شود. وقتی است که آدرس ملک معلوم نباشد. در واقع یافتن آدرس ملک گمشده با جانمایی پلاک ثبتی ممکن است. همچنین به جهت معلوم نمودن حدود اربعه اراضی که حدود نا معلومی ندارند. می بایست این عملیات تخصصی انجام شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی ملک لازم است. به فردی متخصص مراجعه نمود. که به بانک اطلاعات ثبتی دسترسی دارد. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این عملیات را انجام دهد. وی با توجه به پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک جانمایی پلاک ثبتی را انجام خواهد داد. برای انجام این عملیات اسناد قدیمی ملک همچون سند دفترچه ای، قولنامه، بنچاق، سند مادر و … گرد آوری می شود. در ادامه اسناد قدیمی ملک بررسی می شود. و با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک معلوم می شود. با معلوم شدن حدود ثبتی ملک در نتیجه تهیه نقشه یو تی ام ممکن خواهد بود. برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. و بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود.

پلاک ثبتی چیست؟

اداره ثبت اسناد و املاک به جهت ثبت ملک برای شناسایی هر ملک شماره ای را برای ملک تعیین کرده است. این شماره همانند کد ملی است. در صورتی که خرید و فروش ملک را انجام دادید. حتما با پلاک ثبتی سر و کار خواهید داشت. پلاک ثبتی اصلی و فرعی در سمت راست بالای صفحه دوم سند مالکیت ملک درج شده است. اداره ثبت اسناد آن را به صورت فرعی و اصلی در نظر گرفته است. و این شماره با یک ممیز از هم جدا شده اند. شماره اصلی در سمت چپ و شماره فرعی در سمت راست نوشته می شود.

سازمان املاک و اسناد برای شناسایی املاک ابتدا محل قرار گیری ملک را ارزیابی می کند. تقسیم بندی اراضی از اسنان آغاز می شود. در ادامه به واحد های کوچک تر که بخش نامیده می شود. تقسیم می گردد. سپس بخش ها به قطعات کوچک تر تقسیم می شود. که به آن قطعه اصلی می گویند. برای هر قطعه کد شناسایی در نظر گرفته می شود. و به آن پلاک ثبتی می گویند. سپس قطعات اصلی به قطعات فرعی کوچک تری تقسیم می شود. و هر قطعه فرعی پلاک فرعی خواهد داشت.

پلاک ثبتی با چه هدفی ساخته شد؟

پلاک ثبتی به وجود آمده است. تا شناسایی املاک و اراضی ممکن باشد. از طریق شماره پلاک ثبتی همچنین باید اطلاعات از ملک را پیدا کرد.

از جمله موارد استفاده از پلاک ثبتی ملک شامل:

  • استعلام ملک با پلاک ثبتی: به جهت انجام معامله ملک ابتدا لازم است. مشخصات ملک و مالک و همچنین اسناد و مدارک ثبتی ملک بررسی شود. این عمل با پلاک ثبتی ملک ممکن می باشد. در واقع با انجام استعلام پلاک ثبتی ملک می توان به اطلاعات ملک و مالک دست یافت.
  • تطبیق ملک با وضع موجود ملک: زمانی که سند با وضع موجود همخوانی نداشته باشد. در نتیجه لازم است. اطلاعات ثبتی ملک با وضع موجود تطبیق داده شود. تا مغایرت آشکار گردد.
  • چگونگی تشخیص موقعیت ملک و پلاک ثبتی: بعد از وارد نمودن شماره ثبتی ملک در سایت شهرداری اطلاعات حاوی موقعیت مکانی ملک معلوم می شود.
  • تعیین آدرس ملک گمشده: به جهت تعیین آدرس ملک گمشده لازم است. جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود. برای انجام این عملیات اسناد و مدارک ثبتی و قدیمی ملک بررسی می گردد. تا با جانمایی پلاک ثبتی ملک بر روی زمین حدود پلاک ثبتی ملک مشخص شود.

جانمایی پلاک ثبتی چیست؟

جانمایی پلاک ثبتی ملک برای معلوم نمودن آدرس ملک گمشده و همچنین معلوم نمودن حدود اربعه ملکی که دیوار کشی نا مشخصی دارد انجام می شود.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک لازم است به یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه براری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص برای انجام این عملیات اسناد و مدارک قدیمی ملک و سپس اسناد ثبتی را بررسی خواهد کرد. با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک معلوم می شود. در نتیجه نقشه یو تی ام ملک قابل تهیه خواهد بود.

تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی

در صورتی که ملک موقعیت مکانی مشخصی بر روی زمین نداشته باشد. و یا مالک از صحت حدود اربعه ملک مطمئن نباشد. بنابراین هر چه زود تر لازم است اقداماتی برای تهیه نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. با تهیه این نقشه اطاعات فنی ملک با دقت بالا معلوم می شود.

یکی از مواقعی که لازم است جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود. زمانی است که حدود اربعه اراضی به دلایلی از بین رفته باشد. و مالک قصد اخذ سند تک برگی را برای اراضی خود داشته باشد. در نتیجه ابتدا لازم است جانمایی پلاک ثبتی برای تعیین حدود اربعه اراضی انجام شود. در ادامه نقشه یو تی ام تهیه شود.

نقشه جانمایی پلاک ثبتی نقشه یو تی ام است که پس از پایان عملیات جانمایی پلاک ثبتی تهیه می گردد و در نتیجه با مشخص شدن حدود ثبتی ملک قابل تهیه می باشد. این نقشه نشان دهنده موقعیت دقیق پلاک ثبتی با مختصات یو تی ام می باشد.

برای تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی ابتدا مدارک و اسناد ثبتی مربوط به ملک استخراج می شود. سپس با جانمایی نقشه ثبتی بر روی زمین حدود اربعه ثبتی ملک مشخص می شود. و بعد با استفاده از تجهیزات دقیق نقشه برداری برداشت زمینی انجام می شود. در آخر نقشه یو تی ام با نرم افزار های دقیقی ترسیم نقشه انجام می شود. با مشخص شد مختصات یو تی ام چهارگوشه ملک تثبیت و دیوارکشی حدود اربعه انجام می شود. و با ارائه نقشه یو تی ام به اداره ثبت اسناد سند مالکیت جدید، دقیق و به روز یعنی سند تک برگ صادر می شود.

تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی

تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما