هزینه کارشناسی ملک ۱۴۰۱

هزینه کارشناسی ملک ۱۴۰۱

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

به طور کلی برای انجام معامله ملک و همچنین به جهت تقسیم ملک وراثتی بین شرکا لازم است قیمت ملک بر آورد شود. تا با اطمینان بالا معامله انجام شود. برای تعیین قیمت ملک می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. هزینه کارشناسی ملک در سال 1401 نیز بر طبق تعرفه محاسبه می شود. انجام ارزیابی ملک با توجه به عواملی همچون مساحت ملک، ابعاد ملک، دسترسی به ملک و .. انجام می شود.

قیمت گذاری ملک کارشناس رسمی

در صورتی که افراد قصد اخذ وام را از بانک داشته باشند. و یا به جهت انجام مهاجرت با مراجعه به این ادارات در نتیجه ممکن است دستور ارزیابی ملک داده شود. برای انجام ارزیابی ملک می توان به یک فرد متخصص مراجعه نمود.

کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی با توجه به تخصصی که دارد. می تواند ارزیابی ملک را به صورت عادلانه انجام دهد. در صورتی که قصد ارزیابی ملک را داشتید. حتما به این متخصص مراجعه نمایید.

یکی از عوامل تاثیر گذار در بر آورد قیمت ملک ابعاد و مساحت دقیق ملک است. در صورتی که ملک سند تک برگ داشته باشد. این اطلاعات معلوم است اما اگر ملک دارای سند قدیمی باشد بایستی به نوعی مساحت دقیق ملک به دست بیاید. که برای به دست آمدن این اطلاعات کارشناس اقدام به تهیه نقشه یو تی ام خواهد کرد. این کارشناس با استفاده از تجهیزات و روش های دقیق نقشه یو تی ام را تهیه خواهد کرد و با به دست آمدن ابعاد و مساحت ملک و با توجه به عوامل دیگر قیمت گذاری ملک انجام می شود. از جمله عواملی که با توجه به آن تعیین قیمت ملک انجام می شود شامل امکانات ملک، دسترسی به ملک، موقعیت قرار گیری ملک، ابعاد و مساحت ملک و .. می باشد.

قیمت گذاری ملک کارشناس رسمی

قیمت گذاری ملک کارشناس رسمی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما