هزینه نقشه utm سال 1401

هزینه نقشه utm سال 1401

نقشه یو تی ام نقشه ای دقیق است که با تهیه آن موقعیت منحصر به فرد هر نقطه حاصل می شود. با تهیه این نقشه برای ملک، مختصات منحصر به فرد ملک به دست می آید. به طوری که در هیچ ملکی با این مختصات وجود ندارد. تهیه نقشه یو تی ام از جانب ادارات و سازمان های مختلف ملکی در خواست می گردد. هزینه نقشه utm سال 1401  بر طبق تعرفه مشخص می شود و به عواملی از جمله مساحت ملک بستگی دارد. این نقشه دقت بالایی دارد و با تهیه آن موقعیت، مساحت و ابعاد ملک را با دقت بسیار بالایی حاصل می شود. برای تهیه نقشه یو تی ام می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

نقشه یو تی ام utm چیست؟

به طور کلی با مراجعه به ادارات و سازمان های مختلف نقشه یو تی ام utm در خواست می شود. دلیل در خواست نقشه یو تی ام از جانب ادارات و سازمان ها ویژگی های منحصر به فرد این نقشه می باشد.

نقشه یو تی ام مخفف واژه Universal Transverse Mercator می باشد. و با تهیه این نقشه مختصات کنج های ملک بر روی زمین مشخص و تثبیت می گردد. با تهیه این نقشه مختصات منحصر به فرد هر نقطه حاصل می شود به طوری که هیچ نقطه ی مشابهی با این مختصات بر روی کره زمین وجود ندارد. بنابراین با تهیه این نقشه برای ملک موقعیت منحصر به فرد ملک با دقت سانتی متری به دست می آید. به طوری که امکان تعارض به حدود اربعه ملک وجود نخواهد داشت.

برای تهیه این نقشه از تجهیزات مخصوصی از جمله جی پی اس دو یا سه فرکانسه که دقت بالایی دارد استفاده می شود. و مختصات یو تی ام کنج ها با دقت سانتی متری حاصل می شود.

به جهت اخذ سند تک برگ نقشه یو تی ام از جانب اداره ثبت اسناد و مدارک در خواست می شود. تا در نتیجه موقعیت منحصر به فرد ملک و ابعاد آن به دست آید. در واقع با تهیه این نقشه موقعیت ملک در سیستم کاداستر ثبت می شود به طوری که فرد دیگری نتواند برای این موقعیت ثبت شده سند اخذ کند. در نتیجه بسیاری از بسیاری از مشکلات حقوقی و کلاهبرداری های ملک جلوگیری می شود.

عوامل موثر بر تعیین قیمت نقشه یو تی ام

هزینه نقشه یو تی ام سال1401  بر طبق تعرفه سازمان نقشه برداری محاسبه می گردد. برای بر آورد هزینه نقشه یو تی ام مراجعه به یک کارشناس لازم است انجام گیرد. عوامل موثر بر تعیین قیمت نقشه یو تی ام شامل: متراژ، نوع پروژه، مساحت ملک و .. می باشد.

کاربرد های نقشه یو تی ام

بسیاری از ادارات و سازمان های مربوط به املاک ممکن است به نقشه یو تی ام ملک احتیاج پیدا کنند. در واقع بسیاری از این سازمان ها از مزایای بسیار این نقشه ها اطلاع دارند. و برای به روز رسانی سیستم های خود و امور مختلف این نقشه را از مالکین در خواست می کنند. نقشه یو تی ام کاربرد های بسیاری دارد که برخی از این کاربرد ها به شرح زیر است:

  • نقشه یو تی ام اخذ سند تک برگی: از جمله کاربرد های ثبتی ملک اخذ سند تک برگی برای ملک می باشد. در نتیجه لازم است اطلاعات دقیق فنی ملک معلوم شود. با تهیه نقشه یو تی ام ابعاد، مساحت و موقعیت ملک معلوم می شود. و آماده درج در سند تک برگی خواهد بود.
  • تهیه نقشه یو تی ام اخذ جوازساخت: در صورتی که قصد انجام ساخت و ساز ملک را داشته باشید لازم است موقعیت دقیق ملک تعیین شود. برای تعیین موقعیت ملک لازم است نقشه یو تی ام تهیه شود و به شهرداری ارائه شود.
  • تهیه نقشه یوتی ام اداره منابع طبیعی: این نقشه از جانب اداره منابع طبیعی به عنوان تامین دلیل در خواست می شود. در واقع ممکن است اراضی ملی اعلام شود. در نتیجه لازم است مدارکی را از جمله نقشه یو تی ام تهیه نمود. با تهیه این نقشه ابعاد، مساحت و موقعیت دقیق اراضی معلوم می شود.

روش تهیه نقشه یو تی ام

روش تهیه نقشه یو تی ام برای املاک متفاوت است و روش تهیه نقشه یو تی ام به شرایط ملک بستگی دارد. چند حالت کلی برای تهیه نقشه یو تی ام وجود دارد که شامل:

  • املاکی که مرز و حدود معلومی بر روی زمین دارند.

به جهت تهیه نقشه یو تی ام برای املاک با حدود معلوم در نتیجه روش تهیه نقشه یو تی ام معلوم می باشد. در واقع کارشناس برداشت زمینی را از کنج ها و شکستگی های عرصه ملک که معلوم می باشد انجام خواهد داد در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود.

  • املاکی که مساحت بالایی دارند و اما حدود اربعه ملک بر روی زمین معلوم نمی باشد.

در صورتی که املاک اطراف دیوارکشی معلومی داشته باشند در نتیجه با توجه به دیوارکشی املاک مجاور ، حدود اربعه ملک مشخص می شود. اما در صورتی که اطراف ملک دیوارکشی مطمئنی وجود نداشته باشد کارشناس اقدام به انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی ملک خواهد کرد. تا در نتیجه با استفاده از اسناد و مدارک قدیمی و ثبتی ملک حدود ثبتی ملک معلوم گردد. و کارشناس صحت حدود ثبتی ملک را گواهی خواهد کرد.

  • املاکی که موقعیت نا معلومی دارد.

به املاکی که آدرس نامعلومی بر روی زمین دارند به املاک گمشده معروف هستند. به جهت معلوم نمودن آدرس ملک گمشده لازم است جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود. در واقع کارشناس به جهت تهیه نقشه یو تی ام برای املاک گمشده ابتدا آدرس ملک را با توجه به پلاک ثبتی ملک می یابد. و در نتیجه نقشه یو تی ام را تهیه خواهد کرد.

جانمایی ملک بر طبق سند

در واقع ممکن است ملک حدود اربعه و یا آدرس نا معلومی بر روی زمین داشته باشند. و در نتیجه به جهت یافتن این مجهولات جانمایی پلاک ثبتی ملک با استفاده از اسناد و مدارک قدیمی و ثبتی ملک انجام می شود.

جانمایی پلاک ثبتی ملک توسط فرد متخصص و دارای صلاحیت ممکن می باشد. تا در نتیجه نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی مورد قبول ادارات و مراجع قضایی قرار بگیرد. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این عملیات را انجام دهد. و در نتیجه نقشه یو تی ام ملک را تهیه نماید و با مهر و امضای خود به نقشه تهیه شده اعتبار ببخشد.

روش انجام این عملیات به این طریق است که ابتدا اسناد و مدارک قدیمی ملک گرد آوری می شود. و در ادامه نقشه ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی منطقه استخراج می گردد و در نتیجه با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک معلوم می شود. در ادامه نقشه برداری از ملک ممکن خواهد بود. برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. و بعد از برداشت زمینی در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام با اتوکد انجام می شود. این نقشه با مهر و امضای کارشناس معتبر می شود و قابل ارائه به ادارات و سازمان های مختلف خواهد بود.

نقشه یو تی ام ارتفاعی

یکی از مدارکی که امروزه ممکن است در خواست شود. نقشه یو تی ام ارتفاعی می باشد. این نقشه ممکن است از جانب شهرداری در خواست شود. در واقع شهرداری ممکن است از مالکین مدارکی را در خواست نماید. یکی از این مدارک نقشه یو تی ام ارتفاعی می باشد. با تهیه نقشه یو تی ام مساحت، ابعاد و ارتفاع دقیق هر نقطه حاصل می شود. نقشه یو تی ام ارتفاعی نقشه ای سه بعدی می باشد. اخیرا شهرداری از مالکینی که املاکشان در مناطق ارتفاعی قرار گرفته است مدارکی از جمله نقشه یو تی ام ارتفاعی را در خواست می کند. با تهیه نقشه یو تی ام ارتفاعی اختلاف ارتفاع بین ملک و گذر های اطراف حاصل می شود.

تهیه این نقشه را حتما باید به یک کارشناس رسمی دادگستری که تخصص لازم را برای تهیه این نقشه سپرد. تا نقشه یو تی ام ارتفاعی با دقت بالا حاصل شود. این متخصص ابتدا مختصات یو تی ام کنج ها را برداشت می کند. بعد از برداشت مختصات یو تی ام دو بعدی کنج ها و شکستگی ها سپس کد های ارتفاعی از ملک و اطراف آن برداشت می شود. و با استفاده از نرم افزار اتوکد ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. سپس نقاطی ارتفاعی از ملک برداشت می شود. این چاپ و مهر و امضا شده معتبر می شود و در نتیجه قابل ارائه به شهرداری خواهد بود.

تهیه نقشه یو تی ام کارشناس رسمی دادگستری

نقشه یو تی ام نقشه ای با دقت بالا می باشد. این نقشه امروزه از جانب اداره ثبت اسناد، شهرداری، اداره منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، اداره برق و گاز در خواست می شود. با تهیه این نقشه اطلاعات دقیق فنی ملک همچون ابعاد، مساحت و موقعیت دقیق ملک معلوم می شود. این نقشه از عرصه ملک در خواست می شود. تنها زمانی این نقشه از عرصه و اعیان در خواست می شود که مالک قصد اخذ سند تک برگی برای ملک قولنامه ای خود را بر طبق ماده 147 داشته باشد.

برای تهیه نقشه یو تی ام لازم است به فردی متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص به جهت تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده خواهد کرد. بعد از برداشت زمینی ترسیم دقیق نقشه یو تی ام با اتوکد انجام می شود. نقشه یو تی ام چاپ و مهر و امضا شده معتبر می شود. در نتیجه قابل ارائه به ادارات و سازمان های مختلف خواهد بود. هزینه نقشه utm سال 1401 بر طبق عواملی تعیین می شود از جمله این عوامل مساحت و کاربری ملک می باشد.

تهیه نقشه یو تی ام با گوشی موبایل

امروزه برخی از افراد تهیه نقشه یو تی ام را با گوشی موبایل انجام می دهند اما این امر باعث می شود که نقشه یو تی ام با دقت پایین حاصل شود. برای تهیه این نقشه می توان به کارشناس رسمی دادگستری مراجعه نمود تا این نقشه با دقت بالا فراهم شود. این نقشه با تجهیزات دقیق نقشه برداری فراهم می گردد.

تهیه نقشه یو تی ام با گوشی موبایل

تهیه نقشه یو تی ام با گوشی موبایل

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما