هزینه نقشه یو تی ام ۱۴۰۱

هزینه نقشه یو تی ام ۱۴۰۱

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

اداره ثبت اسناد، شهرداری، اداره گاز، اداره برق، ادراه منابع طبیعی و … از جمله سازمان هایی می باشند. که تهیه نقشه یو تی ام را از مالکین اراضی و املاک در خواست می کنند. تهیه نقشه یو تی ام را می توان به فرد دارای صلاحیتی همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد. با تهیه نقشه یو تی ام مساحت، ابعاد و موقعیت دقیق ملک معلوم می شود.

تهیه نقشه یو تی ام utm

معمولا از جانب ادارات مختلف نقشه یو تی ام از عرصه مورد درخواست قرار می گیرد. و تنها در یک مورد خاص و آن هم برای املاکی که فاقد سند رسمی هستند. و با کمک ماده 147 می توان در خواست اخذ سند مالکیت داد. در این مورد خاص از جمله مدارک مورد در خواست نقشه یو تی ام از عرصه و اعیان می باشد.

همچنین به جهت تبدیل سند قدیمی ملک به سند تک برگ لازم است مدارکی را تهیه و به اداره ثبت اسناد ارائه نمود. از جمله این مدارک نقشه یو تی ام است. تا در نتیجه اطلاعات فنی ملک حاصل گردد.

تهیه نقشه یو تی ام را  می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد. برای تهیه نقشه یو تی ام دو روش وجود دارد. روش اول برداشت با دوربین توتال استیشن است و سپس ترسیم نقشه و جانمایی روی نقشه یک دو هزارم می باشد. و روش دوم با استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه و ترسیم نقشه یو تی ام به صورت مستقیم می باشد.

در نتیجه بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. و نقشه تهیه شده مهر و امضا شده قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود. تا سند تک برگ برای ملک صادر گردد.

تهیه نقشه یو تی ام utm

تهیه نقشه یو تی ام utm

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما