هزینه نقشه یو تی ام ۱۴۰۱

هزینه نقشه یو تی ام ۱۴۰۱

مسئله هزینه نقشه یو تی ام در سال ۱۴۰۱ برای املاک بحثی است. که نمی توان بصورت دقیق گفت که به چه صورت می باشد. این مسئله به موارد زیر بستگی دارد. که در نهایت با استفاده از تعرفه ای که سالانه از طرف سازمان نقشه برداری کشور به روز می شود. این هزینه در هر پروژه برآورد می‌شود.

عوامل موثر در تعیین هزینه نقشه یو تی ام ۱۴۰۱

  • متراژ ملک :

یکی از مواردی که در بحث قیمت تهیه نقشه یو تی ام UTM توسط کارشناسان و مهندسان نقشه برداری مطرح است، بحث متراژ ملک است.مسلما هر چه متراژ ملک بالاتر باشد طبق تعرفه، هزینه نقشه UTM بیشتر است.

  • کاربری ملک:

کاربری ملک برای برآورد تهیه نقشه برای ماده 147 و 148 تاثیر زیادی دارد. به این شکل که هزینه نقشه یو تی ام برای املاک بدون سند، اگر ملک مسکونی و یا کشاورزی باشد. تفاوت زیادی دارد.

  • دسترسی به ملک:

از دیگر مواردی که در برآورد هزینه نقشه UTM ملک باید دقت کرد موقعیت ملک است.بدین شکل که در مناطق دشت، تپه ماهور و یا کوهستانی هزینه نقشه یو تی ام متفاوت است.

  • هزینه نقشه یو تی ام زمین مسکونی

یکی از مواردی که در تعیین هزینه نقشه UTM تاثیر گذار است مسکونی بودن آن است. املاک مسکونی به دلیل سختی کار، قیمت بیشتری دارد.

  • هزینه نقشه یو تی ام زمین کشاورزی :

تعرفه نقشه برداری زمین کشاورزی در این مورد هزینه کمتری نسبت به ملک دارند. البته قیمت در این مورد هم براساس متر است.

تهیه نقشه UTM توسط کارشناس رسمی دادگستری

نقشه یو تی ام با مهر کارشناس رسمی دادگستری رشته نقشه برداری و امور ثبتی. یکی از مواردی است که در تهیه نقشه یو تی ام حتما باید به آن دقت کرد. در واقع نقشه یو تی ام با مهر کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی دارای اعتبار می شود. و مورد تایید سازمان ها و ادارات مختلف می باشد.

شرکت تهیه نقشه یو تی ام  UTM

شرکت ها و اشخاص مختلفی در قیمت های مختلف اقدام به تهیه نقشه UTM می‌کنند. شاید شخصی با مراجعه به هر یک از شرکت ها بتواند. پرونده ملکی خود را به آن ها بسپارد. اما کدام یک برای تهیه نقشه UTM املاک و زمین های کشاورزی مناسب است؟

این را در نظر داشته باشید که تمام این شرکت ها با دارا بودن تمام تجهیزات و امکانات مناسب نقشه برداری ملکی نیستند، شرکت مورد نظر باید رزومه قوی و موفقی در پروژه های مختلف ملی داشته باشد اما چرا؟

دلیل آن این است که نقشه برداری ثبتی قواعد و قوانین خاص خود را دارد و نیاز به تجربه و آشنایی کامل کارشناس، به این روند است.

نقشه یو تی ام توسط اشخاص نقشه بردار یا شرکت هایی که به این روند آشنا نیستند ممکن است مشکلات مختلفی برای صاحب ملک ایجاد کند.

حتی مشکلات ممکن است در روند مراحل اداری پیش نیاید اما با گذشت سال ها مشکلات ثبتی مختلفی برای مالک ایجاد کند و خسارات بزرگی به وجود آید، از جمله این خسارات امر تداخلات است که در نهایت هزینه های بزرگی برای مالک متحمل می کند.

کاربرد نقشه یو تی ام در سازمان ثبت اسناد

نقشه یو تی ام که امروزه در زمینه املاک کاربرد بسیاری دارد. در اصل همان نقشه ای که از ملک تهیه می شود. و در این نقشه موقعیت دقیق ملک را بر اساس مختصات بر روی زمین مشخص می کنند. که این مختصات ها همان مختصات یو تی ام است. و بر روی زمین تعریف شده است،به صورتی که هر نقطه بر روی زمین دارای یک مختصات جداگانه است. که مجموع کامل این مختصات ها را سیستم مختصات یو تی ام می گویند.

پس برای تعیین موقعیت هر ملک می توان از این مختصات ها کمک گرفت. که هر ملک دارای حداقل چهار مختصات در چهار گوشه خود است.که بیشترین کاربرد این نقشه ها در سازمان ثبت برای صدور نسل جدید سند مالکیت ملک به نام سند تک برگ است. زیرا در این نوع از سند ابتدا ملک را تعیین موقعیت می کنند. و برای آن قطعه از زمین تنها یک سند مالکیت صادر می شود.

برای تهیه این نوع از نقشه باید به یک کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مراجعه کنید. تا برای تهیه نقشه یو تی ام از ملک با استفاده از تجهیزات نقشه برداری در محل ملک حاضر شوند. و با برداشت مختصات گوشه ها و شکستگی های ملک نقشه را با توجه به مختصات های برداشت شده است. ترسیم کنند و با تهیه نقشه یو تی ام از ملک و مهر و امضا توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری به دست مالک برسانند. تا با استفاده از این نقشه برای اخذ سند تک برگ اقدام کنند.

تهیه نقشه یو تی ام جهت ارائه به شهرداری برای صدور جواز ساخت

نقشه های یو تی ام برای مشخص شدن مساحت دقیق و همچنین تعیین مرزهای ملک می باشد.توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی تهیه و مهر و امضا می شود.

اگر مالکی بخواهد ساخت و سازی در ملک خود انجام دهد باید به شهرداری مراجعه کند. تا جواز ساخت و ساز از شهرداری دریافت کند. شهرداری برای صدور جواز ساخت و ساز مالک را موظف به تهیه نقشه یو تی ام دوخطی شهرداری می کند. مالک باید این نقشه را تهیه کند.

در واقع نقشه های یو تی ام دوخطی نقشه هایی هستند. که از وضع موجود ملک تهیه می شوند. به این صورت می باشند. که طول های وضع موجود ملک با یک رنگ و طول های سند ملک با رنگی دیگر در نقشه آورده می شود.اگر این دوخط روی هم منطبق باشند در این صورت مشکلی وجود ندارد. و ملک دقیقا در موقعیت اصلی خود قرار دارد. اما در صورتی که این دو خطوط روی هم منطبق نشوند دو حالت برای سند وجود دارد.

اگر سند ملک به صورت سند تک برگی باشد. و این خطوط روی هم منطبق نباشد. در این صورت سند تک برگ باید تصحیح شود. اما اگر سند ملک قدیمی باشد و این دوخطوط روی هم منطبق نشود. باید جانمایی پلاک ثبتی انجام شود.اگر این تفاوت بین طول های وضع موجود و طول هایی که در سند درج شده است. درحد چند سانتی متر باشد می توان از آن چشم پوشی کرد.

تهیه نقشه یو تی ام جهت ارائه به شهرداری برای صدور جواز ساخت

تهیه نقشه یو تی ام جهت ارائه به شهرداری برای صدور جواز ساخت

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما