هزینه نقشه برداری زمین مسکونی

هزینه نقشه برداری زمین مسکونی

نقشه برداری از اراضی به جهت تهیه نقشه یو تی ام امروزه از جانب ادارات مختلف در خواست می شود. از جمله این ادارات اداره ثبت اسناد است. در واقع امروزه زمین با ارزش ترین دارایی هر فرد محسوب می شود. پس بایستی یک سند مالکیت رسمی برای آن اخذ کرد به طوری که موقعیت دقیق ملک تعیین و تثبیت شود. و در اداره ثبت نیز اطلاعات مکانی ملک به واسطه ی نقشه یو تی ام ذخیره می شود. و در واقع در این صورت امنیت مالکیت ملک بالا خواهد بود و اختلافات و تجاوز املاک صورت نمی گیرد. برای تهیه نقشه یو تی ام مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی ضروری می باشد.

کارشناس رسمی دادگستری برای تهیه این نقشه یو تی ام مختصات گوشه های ملک را با جی پی اس های دو فرکانسه برداشت می کند. و سپس نقشه یو تی ام را ترسیم و سپس چاپ خواهد کرد. و در انتها آن را مهر و امضا می کند و مالک با استفاده از آن می تواند با مراجعه به اداره ثبت اسناد، سند تک برگ را برای ملک خود اخذ کند. هزینه نقشه برداری زمین مسکونی و تهیه نقشه یو تی ام بر طبق تعرفه معلوم می شود.

ضرورت تهیه نقشه یو تی ام utm

  1. استقرار پلاک در مکان خود: با تهیه نقشه یو تی ام زمین دارای مختصات منحصر به فرد بر روی زمین می شود. به طوری که هیچ کس نمی تواند ملک مذکور را ثبت نماید. با تهیه این نقشه از چند سندی ملک جلوگیری می شود.
  2. تعیین مساحت دقیق ملک با دقت سانتی متری: با معلوم شدن مساحت دقیق ملک در نتیجه در صورتی که افراد قصد خرید و فروش ملک را داشته باشند می توانند با اطمینان بالا این معامله را انجام دهند.
  3. عدم تعارض به حدود ملک: با تهیه این نقشه حدود دقیق ملک با قطعات مجاور با دقت سانتی متری معلوم می شود. در نتیجه از تعارض و جابه جایی ملک جلوگیری می شود.
  4. به حداقل رسیدن اختلاف ملکی: از آنجایی که حدود و موقعیت دقیق ملک بر روی زمین معلوم است در نتیجه همین امر باعث می شود که اختلافات ملکی به حداقل برسد.

کاربرد نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام غلبا در حوزه املاک کاربرد دارد. این نقشه حاوی محتصاتی می باشد که موقعیت دقیق جغرافیایی ملک را معلوم می کند. این نقشه از جانب ادارات و سازمان های مختلف در خواست می شود. از جمله این ادارات اداره ثبت اسناد، شهرداری، اداره منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و .. می باشد. برای تهیه نقشه یو تی ام می توان به یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. از جمله کاربرد های نقشه یو تی ام شامل:

  • به جهت تبدیل سند قدیمی به سند تک برگ با مراجعه به اداره ثبت اسناد
  • به جهت اخذ جواز ساخت از شهرداری
  • برای تصحیح سند ملک
  • اخذ سند قولنامه ای ماده 147
  • و…

نقشه یو تی ام شهرداری

به جهت اخذ جواز ساخت از شهرداری لازم است مدارکی را تهیه نمود و به شهرداری ارائه داد. یکی از این مدارک نقشه یو تی ام دو هزارم است. برای تهیه این نقشه یو تی ام دو هزارم می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص از جی پی اس دو یا سه فرکانسه به جهت برداشت زمینی استفاده خواهد کرد. بعد از ترسیم نقشه تهیه شده بر روی نقشه یک دو هزارم جانمایی می شود. و قابل ارائه به شهرداری خواهد بود.

هزینه نقشه برداری زمین مسکونی

تهیه نقشه یو تی ام ملک قولنامه ای

قولنامه در واقع توافقی است که بین دو طرف معامله، مکتوب می شود. در واقع در قولنامه معمولا قید می شود و طرفین تعهد می کنند که در یک زمان مقرر به دفتر خانه برای رسمی شدن این معامله اقدام کنند. اما ممکن است مالک موفق به اخذ سند رسمی برای ملک خود نشود. در صورتی که دسترسی به مالک رسمی وجود نداشته باشد و ملک دارای سابقه ثبتی و دیوارکشی و بنا باشد در نتیجه اخذ سند تک برگ برای ملک ممکن خواهد بود.

برای تبدیل سند قولنامه ای به سند تک برگ در مرحله ی اول یکسری مدارک توسط مالک می بایست تهیه شود. از جمله مدارک لازم برای این کار تهیه نقشه یو تی ام است سپس بعد از فراهم شدن مدارک مالک خواهد توانست ادامه مراحل را برای اخذ سند تک برگ دنبال کند. در واقع تهیه نقشه یو تی ام یکی از مدارک اصلی و مهم است که می بایست حتما توسط کارشناس رسمی دادگستری انجام شود.

کارشناس برای تهیه نقشه یو تی ام با دستگاه های دقیق نقشه برداری مثل جی پی اس دو فرکانسه مختصات گوشه های ملک را برداشت خواهد کرد و سپس نقشه آن را با دقت و فرمت مورد نیاز ترسیم و چاپ سپس مهر و امضا خواهد کرد.

تهیه نقشه یو تی ام برای تبدیل سند قدیمی به تک برگ

اسناد قدیمی معایب بسیاری دارند و در نتیجه لازم است به جهت تبدیل سند قدیمی به سند تک برگ اقداماتی انجام داد. برای تبدیل سند قدیمی به سند تک برگ لازم است مدارکی از جمله نقشه یو تی ام تهیه شود. برای تهیه این نقشه می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

کارشناس در اسرع وقت اقدام به تهیه نقشه یو تی ام با دقت بالا خواهد کرد همچنین با مهر و امضای کارشناس رسمی ،نقشه یو تی ام اعتبار خواهد گرفت.

یکی از علت هایی که اسناد تک برگ به وجود آمدند در واقع گسترش روز افزون شهر ها که به دنبال آن اختلافات ملکی نیز به همان اندازه افزایش یافت. با تهیه سند تک برگ نقشه دقیق ملک در اداره ثبت تثبیت و ذخیره می شود و این مشکلات به حداقل می رسند.

به طور خلاصه کارشناس برای تهیه ی این نقشه ابتدا مختصات یو تی ام گوشه های ملک را برداشت خواهد کرد و سپس نقشه یو تی ام را ترسیم و مهر و امضا می کند و مالک با آن اقدام به اخذ سند تک برگ خواهد کرد. هزینه نقشه برداری زمین مسکونی بر طبق تعرفه سازمان نقشه برداری معلوم می شود.

تهیه نقشه یو تی ام برای تبدیل سند قدیمی به تک برگ

 

 

 

تهیه نقشه یو تی ام برای تبدیل سند قدیمی به تک برگ

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما