هزینه تفکیک ساختمان سه طبقه

هزینه تفکیک ساختمان سه طبقه

به طور کلی پس از پایان ساخت بایستی پایانکار از شهرداری اخذ شود. در نتیجه لازم است اقدامات لازم برای اخذ سند تک برگی آپارتمان انجام شود. به جهت اخذ سند تک برگی برای هر یک از واحد های آپارتمانی لازم است مساحت و متراژ دقیق هر یک از واحد های آپارتمانی به دست آید. به دست آوردن این اطلاعات مشروط به انجام تفکیک آپارتمان می باشد. هزینه تفکیک ساختمان سه طبقه بر طبق تعرفه حساب می شود. پس از دریافت دستور تفکیک یک کارشناس از جانب نظام مهندسی انتخاب می شود.

سپس این کارشناس بعد از بازدید از ساختمان با استفاده از تجهیزاتی مانند متر لیزری و دوربین های نقشه برداری برداشت هایی از قسمت های مختلف آپارتمان مانند واحد ها و مشاعات انجام می دهد. و سپس مساحت هر قسمت را نیز محاسبه خواهد کرد. در نهایت نقشه تفکیک ساختمان ترسیم و چاپ خواهد شد و با استفاده از آن اخذ سند تک برگ برای هر واحد ممکن می شود.

همچنین ممکن است مالکین اراضی و املاک قصد انجام معامله ملک را داشته باشند. در صورتی که معامله ملک قبل از اتمام ساخت آپارتمان انجام شود مساحت دقیق هر واحد معلوم نمی باشد. برای معلوم کردن مساحت دقیق هر واحد در مرحله ساخت آپارتمان لازم است پیش تفکیک آپارتمان انجام شود. به جهت انجام پیش تفکیک آپارتمان می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص به جهت انجام پیش تفکیک آپارتمان ابتدا برداشت زمینی را انجام خواهد داد. وی بعد از برداشت واحدهای آپارتمانی سپس ترسیم نقشه پیش تفکیک آپارتمان را برای واحد های آپارتمانی انجام خواهد داد. در ادامه با به دست آمدن مساحت هر یک از واحد های آپارتمانی سپس انجام معامله با اطمینان بالا انجام می شود.

تفکیک آپارتمان

برای کنترل تراکم شهر آپارتمان سازی انجام می شود. به صورت طبیعی در آپارتمان ها جمعیت بیشتری قرار می گیرند و در نتیجه در شهرهای پرجمعیت واحد های آپارتمانی بیشتری بنا می شود. آپارتمان ها نسبت به منازل ویلایی در شهر های بزرگ بیشتر بنا می شود. تفکیک آپارتمان انجام می شود تا در نتیجه مساحت و متراژ دقیق هر یک از واحد های آپارتمانی حاصل شود. همچنین با انجام تفکیک آپارتمان میزان عرصه، اعیان و پارکینگ، انباری و تراس و .. تعیین می شود.

تفکیک آپارتمان با اتمام ساخت آپارتمان توسط کارشناس نظام مهندسی انجام می شود. اما در صورتی که قصد انجام این عملیات را قبل از اتمام ساخت آپارتمان دارید، به کارشناس رسمی دادگستری مراجعه کنید.

مدارک لازم به جهت انجام تفکیک آپارتمان

برای انجام تفکیک آپارتمان لازم است یکسری مدارک را تهیه نمود. همچنین مراحلی را طی کرد که شامل:

  • اخذ پایانکار
  • مراجعه حضوری متقاضیان به دفتر اسناد رسمی
  • دریافت فرم در خواست و تکمیل آن توسط متقاضیان
  • ارائه مدارک هویتی مالک همچون شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه تقسیم نامه و معلوم نمودن متراژ انباری و پارکینگ
  • ارائه نقشه تفکیکی
  • استعلام تفکیک
  • عدم قرار داشتن پلاک ثبتی یا سند در بازداشت و رهن
  • ارائه تصدیق پایانکار

ضوابط تفکیک آپارتمان

برای اینکه مشکلات و ناهماهنگی های اجرایی بر طرف گردد در نتیجه یکسری ضوابط قرار داده شده است. در نتیجه مسئولین و مدیران استان ها نظارت دقیقی بر این ضوابط و دستور العمل ها داشته باشند، ضوابط تفکیک آپارتمان عبارت از:

  • به جهت ثبت در خواست تفکیک بایستی توسط اسناد رسمی انجام شود. لازمه این پذیرش داشتن گواهی تصدیق پایانکار می باشد. که لازم است توسط اپراتور ها بررسی شود.
  • باید ضوابط و مدارک لازم برای انجام تفکیک آپارتمان را با بیان شیوا و ساده در تابلوی اعلانات سازمان نصب نمود. تا در نتیجه متقاضیان به راحتی آن را درک می کند. نوبت دهی بر طبق اساس زمان مراجعه متقاضی می باشد.
  • مسئول دفتر لازم است یک روز مانده به تاریخ تعیین شده، پرونده های روز بعد را بعد از بایگانی دریافت نماید.
  • مسئول دفتر باید برای تعیین وقت با توجه به حجم کار و تعداد واحد های تجاری، مسکونی و اداری اقدام نماید. و تعداد پرونده ای که در یک روز کاری قابلیت انجام دارند را در نظر بگیرید.
  • نقشه بردار و نماینده ملک بعد از بازدید محلی با تطبیق پایانکار و پلاک ثبتی با وضع موجود مشکلی مشاهده نشود. نقشه برداری انجام می شود
  • هیچ یک از افراد نقشه بردار و نماینده ثبت اجازه ندارند پرونده را قبل از اینکه تفکیک به پایان برسد بدون ذکی دلیل بایگانی نمایند.
  • کارشناسان نقشه برداری در زمان انجام امور نقشه برداری با تمام دقت پروژه را انجام دهند.

پیش فروش و پیش خرید واحد های آپارتمانی

معاملات پیش خرید یا همان پیش فروش از جمله معاملات ملکی هستند که قبل از پایان ساخت آپارتمان انجام می گیرد. پیش فروش و پیش خرید واحد های آپارتمانی قبل از اتمام ساخت آپازتمان انجام می شود. در واقع در مرحله ای انجام می شود که ساختمان در حال ساخت است. به نوعی خریدار با خرید واحد پیش ساخته در ساخت آپارتمان همکاری می کند. در قرارداد پیش خرید مساحت تقریبی آن ذکر شده است که همین امر موجب بروز مشکلاتی خواهد شد.

افرادی که این نوع معاملات را انجام داده اند پس از این که معامله انجام شد و ساخت آپارتمان به اتمام رسید. و در پروسه تفکیک آپارتمان مساحت دقیق هر واحد به دست آمد و در سند تک برگ هر یک از واحد ها درج گردید، اختلاف بین مساحتی که معامله با آن انجام شده و مساحت سندی مشاهده می شود. که ممکن است یا خریدار یا فروشنده ضرر کرده باشند.

در صورتی که قصد خرید و فروش واحد های آپارتمانی را دارید در نتیجه لازم است مساحت دقیق هر واحد حاصل شود. برای به دست آوردن مساحت دقیق واحد های آپارتمان قبل از اتمام ساخت آن می توان پیش تفکیک انجام داد. تا در نتیجه مساحت دقیق هر واحد از آپارتمان حاصل شود و انجام معامله با اطمینان بالا ممکن باشد. پیش تفکیک کاملا تخصصی است و به دقت بالایی در این عملیات احتیاج است بنابراین با مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری می توان از وی تقاضای تهیه این نقشه را کرد. وی نیز با تجهیزات دقیقی این کار را انجام می دهد. و نقشه پیش تفکیک را فراهم می کند و این نقشه را در اختیار خریدار و فروشنده قرار خواهد داد. هزینه تفکیک ساختمان سه طبقه بر طبق تعرفه حساب می شود.

پیش فروش و پیش خرید واحد های آپارتمانی

پیش فروش و پیش خرید واحد های آپارتمانی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما