نمونه گزارش کارشناسی تفسیر عکس هوایی

نمونه گزارش کارشناسی تفسیر عکس هوایی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

تفسیر عکس هوایی به جهت تهیه تامین دلیل ضروری می باشد. تا اختلافات ملکی حل شود. برای انجام تفسیر عکس هوایی از استریوسکوپ استفاده می شود. و در نتیجه با روش برجسته بینی تفسیر عکس هوایی انجام می شود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی به خوبی از عهده تفسیر عکس هوایی بر می آید.

تفسیر عکس هوایی کارشناس رسمی

یکی از مواقعی که اختلافات ملکی به وجود می آید زمانی است. که حدود اربعه و دیوارکشی ملک بر روی زمین نا معلوم گردد. در این صورت مرز های املاک به هم ریخته می شود. و در نتیجه همین امر باعث می شود اختلافات ملکی به وجود آید. برای حل اختلافات ملکی لازم است تفسیر عکس هوایی انجام شود. تا در نتیجه با انجام جانمایی ملک اختلافات حل شود.

برای تهیه گزارش کارشناسی تفسیر عکس هوایی لازم است به فردی متخصص و با تجربه مراجعه نمود. که مهر و امضای معتبری در ادارات داشته باشد. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امورثبتی همان متخصصی است که می تواند تفسیر عکس هوایی را با دقت بالا انجام دهد. این متخصص برای انجام تفسیر عکس هوایی ابتدا به سازمان نقشه برداری برای تهیه عکس هوایی مراجعه خواهد کرد.

در ادامه با استفاده از استریوسکوپ تفسیر عکس هوایی انجام می شود و با روش برجسته بینی تفسیر عکس هوایی انجام می شود و حدود قدیمی ملک تشخیص داده می شود در ادامه با جانمایی ملک بر روی زمین حدود ملک معلوم می شود در ادامه نقشه برداری به جهت تهیه نقشه یو تی ام انجام می شود برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود و بعد از برداشت زمینی سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود و این نقشه مهر و امضا شده قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود. کارشناس همچنین گزارش تفسیر عکس هوایی را تهیه خواهد کرد تا به عنوان تامین دلیل قابل ارائه باشد.

تفسیر عکس هوایی کارشناس رسمی

تفسیر عکس هوایی کارشناس رسمی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما