نمونه نقشه utm

نمونه نقشه utm

به طور کلی اداره ثبت اسناد، شهرداری ، سازمان منابع طبیعی، مراجع قضایی ، اداره گاز و برق و …  ممکن است نقشه یو تی ام ملک را از مالکین در خواست نمایند. این نقشه با دقت بالا اطلاعات فنی ملک را همانند مساحت، ابعاد، موقعیت و … را معلوم می نماید.

نقشه یو تی ام نقشه ای با مختصات جهانی می باشد و با تهیه این نقشه موقعیت دقیق هر نقطه بر روی کره زمین به صورت منحصر به فرد معلوم می شود.

برای تهیه این نقشه با دقت بالا و فرمت مورد نظر ادارات مختلف لازم است به یک فرد متخصص و مورد اعتمادی مانند کارشناس رسمی دادگستری مراجعه نمود. این فرد صلاحیت تهیه این نقشه را دارد.

کارشناس رسمی دادگستری برای تهیه این نقشه یو تی ام ابتدا به محل ملک مراجعه خواهد کرد. در صورتی که حدود اربعه ملک معلوم باشد برداشت زمینی انجام می گیرد. اما درصورت نا معلوم بودن حدود اربعه ملک لازم است این حدود اربعه ملک معلوم شود. در واقع ممکن است هدف تهیه نقشه یو تی ام اراضی زراعی باشد که حدود معلومی ندارند در نتیجه انجام جانمایی پلاک ثبتی ضروری است.

برای تهیه نمونه نقشه utmیو تی ام کارشناس از جی پی اس دو یا سه فرکانسه بهره خواهد برد. و سپس برداشت زمینی را انجام خواهد داد در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام با استفاده از اتوکد انجام می شود. سپس این نقشه مهر و امضا شده قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود.

نقشه یو تی ام چیست؟

یو تی ام مخفف universal transverse Mercator است و معنی آن سامانه مختصات جهانی مرکاتور معکوس می باشد. به کمک سیستم مختصات یو تی ام هر نقطه بر روی کره زمین مختصات اختصاصی خود را خواهد داشت. این نقشه از جانب ادارات و سازمان های مختلف ملکی امروزه در خواست می شود.

نقشه یو تی ام ارتفاعی

به جهت اخذ جواز ساخت از شهرداری لازم است مدارکی را تهیه نمود و ارائه داد. در واقع شهرداری به جهت صدور این جواز مدارکی از جمله نقشه یو تی ام را در خواست خواهد کرد. یکی از این مدارک که ممکن است مورد در خواست قرار بگیرد نقشه یوتی ام ارتفاعی است.

هدف در خواست این نقشه مشخص شدن اختلاف ارتفاع بین ملک و گذرها می باشد.

به منظور تهیه نقشه یو تی ام با کد های ارتفاعی لازم است به یک فرد دارای صلاحیت همانند کارشناس رسمی دادگستری مراجعه کرد.

کارشناس به جهت تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه بهره خواهد برد و مختصات یو تی ام کنج ها را برداشت خواهد کرد. بعد از برداشت مسطحاتی از ملک در ادامه کدهای ارتفاعی از ملک برداشت می شود. این نقاط از سطح ملک و اطراف آن برداشت می شود. با اتمام برداشت زمینی نوبت به ترسیم نقشه یو تی ام ارتفاعی فرا می رسد. کارشناس این نقشه را با اتوکد ترسیم خواهد کرد.  و منحنی میزان را بر روی نقشه ترسیم می گردد. با ترسیم منحنی میزان بر روی نقشه شیب بین ملک و گذر ها معلوم می شود. با ارائه این نقشه به شهرداری جواز ساخت صادر می شود.

نقشه یو تی ام utm اخذ سند تک برگی

به منظور اخذ سند تک برگ لازم است مدارکی تهیه و ارائه شود. یکی از مدارکی که بایستی تهیه گردد و به اداره ثبت اسناد ارائه گردد نقشه یو تی ام است. به منظور تهیه نقشه یو تی ام لازم است حتما به یک فرد دارای صلاحیت مراجعه شود.

کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند نمونه نقشه utm را تهیه نماید. به جهت تهیه این نقشه از تجهیزات نقشه برداری یه روز استفاده می شود. در ادامه برداشت زمینی انجام می گیرد.

اما ممکن است حدود اربعه ملک بر روی زمین نا معلوم و یا نا مطمئن باشد در این صورت ابتدا لازم است این حدود بر روی زمین معلوم شود. برای معلوم نمودن این حدود بر روی زمین لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. در ادامه نقشه یوتی ام قابل تهیه خوهد بود.

با تهیه این نقشه در نتیجه امکان اخذ سند تک برگ از اداره ثبت اسناد وجود خواهد داشت. همچنین حدود اربعه ملک دیوارکشی می گردد و بر روی زمین تثبت می شود.

نقشه یو تی ام ملک قولنامه ای

ممکن است فرد موفق به اخذ سند تک برگ برای ملک خود نشود و ملکش قولنامه ای باشد. در نتیجه با توجه به ماده 147 می توان اقدام به اخذ سند تک برگ برای ملک قولنامه ای نمود. برای اخذ این سند لازم است مدارکی از جمله نقشه یو تی ام تهیه شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام از عرصه و اعیان به کارشناس رسمی دادگستری مراجعه می گردد. این متخصص برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده خواهد کرد. بعد ازبرداشت زمینی از عرصه و اعیان سپس ترسیم نقشه یو تی ام با اتوکد انجام می شود.

تهیه نقشه یو تی ام را به چه کسی بسپاریم؟

نقشه یو تی ام از جانب ادارات و سازمان های مختلف در خواست می شود. این نقشه کاربرد های زیادی در شهرداری، اداره ثبت اسناد، مراجع قضایی، جهاد کشاورزی، اداره منابع طبیعی و .. دارد.

برخی از افراد به جهت تهیه این نقشه به اشخاص آماتور و غیر متخصص مراجعه می کنند. این امر سبب می شود که این نقشه با کیفیت پایین تهیه شود. در واقع اشخاص غیر متخصص تهیه این نقشه را با استفاده از جی پی اس دستی انجام می دهند. در نتیجه برداشت زمینی با استفاده از جی پی اس دستی سبب تهیه نقشه یو تی ام بی کیفیت می شود.

تهیه این نقشه را می توان به فردی همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد. این متخصص به جهت تهیه این نقشه از تجهیزات نقشه برداری دقیق و تخصصی همچون جی پی اس دو یا سه فرکانسه و یا دوربین توتال استیشن بهره خواهد گرفت. در ادامه برداشت زمینی با دقت بالا انجام می شود و نقشه یو تی ام کیفیت بالایی خواهد داشت . تهیه این نقشه با مهر و امضای این متخصص معتبر می شود.

تهیه نقشه یو تی ام را به چه کسی بسپاریم؟

تهیه نقشه یو تی ام را به چه کسی بسپاریم؟

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 5 / 5. تعداد رأی: 1

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما