نمونه نامه درخواست ارزیابی ملک

نمونه نامه درخواست ارزیابی ملک

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

ارزیابی ملک انجام می شود. تا در نتیجه بتوان ملک را به صورت مطمئن معامله نمود. همچنین دستور ارزیابی ملک ممکن است از جانب اداره مهاجرت و یا بانک به افراد داده شود. برای انجام ارزیابی ملک می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص به جهت ارزیابی ملک عوامل مختلفی را بررسی خواهد کرد. تا در نتیجه قیمت واقعی ملک بر آورد شود.

نمونه نامه درخواست ارزیابی ملک

در صورتی که اشخاص قصد مهاجرت را داشته باشند. تا در نتیجه برای اثبات تمکن مالی لازم است قیمت واقعی ملک بر آورد گردد. در نتیجه ارزیابی ملک لازم است توسط یک متخصص انجام شود.

کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند ارزیابی ملک را به صورت کارشناسانه انجام دهد. و در نتیجه قیمت واقعی ملک را بر آورد نماید. مالک نمونه نامه در خواست ارزیابی ملک را به کارشناس ارائه خواهد داد. و کارشناس اقدام به بر آود قیمت ملک خواهد کرد. برای انجام ارزیابی ملک عواملی در نظر گرفته می شود. تا قیمت واقعی ملک معلوم گردد یکی از عواملی که برای ارزیابی ملک مهم است مساحت و ابعاد دقیق عرصه و اعیان است.

برای تعیین مساحت و ابعاد دقیق ملک لازم است نقشه یو تی ام ملک تهیه شود. برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود و مختصات یو تی ام کنج ها برداشت می شود در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود و با تهیه این نقشه مساحت و ابعاد دقیق ملک حاصل می شود. با توجه به عواملی از جمله ابعاد عرصه  و اعیان، امکانات ملک، دسترسی به گذر ها، دسترسی به ملک ، کیفیت مصالح به کار رفته در بنا و .. در نتیجه قیمت واقعی ملک بر آورد می شود.

نمونه نامه درخواست ارزیابی ملک

نمونه نامه درخواست ارزیابی ملک

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما