نقشه utm چیست ؟

نقشه utm چیست ؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

نقشه یو تی ام از جانب اداره ثبت اسناد، شهرداری، مراجع قضایی، ادارات گاز و برق و .. در خواست می شود. با تهیه نقشه یو تی ام ملک اطلاعات فنی ملک با دقت بالا حاصل می شود. این نقشه معمولا از عرصه ملک در خواست می شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام utm می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص به جهت تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس و یا سه فرکانسه که دقت بالایی در برداشت مختصات یو تی ام دارد استفاده خواهد کرد.

تهیه نقشه یو تی ام utm

برای اینکه بتوان سند تک برگ را برای ملک اخذ گرد می بایست مدارکی تهیه نمود. و به اداره ثبت اسناد ارائه گردد. در سند تک برگ اطلاعات حقوقی و همچنین اطلاعات فنی ملک درج می گردد. به منظور اخذ سند تک برگ لازم است اطلاعات فنی ملک با دقت بالاحاصل شود. این اطلاعات با تهیه نقشه یو تی ام معلوم می شود. تهیه این نقشه را به یک فرد متخصص بسپارید تا در نتیجه با تهیه این نقشه مساحت، ابعاد و موقعیت دقیق ملک معلوم گردد. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند با دقت و کیفیت بالا این نقشه راتهیه کند.

کارشناس برای تهیه این نقشه از روش های متفاوتی استفاده می کند. یکی از این روش ها استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه می باشد.

برای تهیه نقشه یو تی ام با جی پی اس دو یا سه فرکانسه ابتدا برداشت زمینی انجام می شود. و مختصات یو تی ام کنج ها و شکستگی ها برداشت می شود. در ادامه بعد از اتمام برداشت زمینی سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. نقشه تهیه شده چاپ و مهر و امضا می شود و در نتیجه قابل ارائه به ادارات و سازمان های دولتی خواهد بود.

تهیه نقشه یو تی ام utm

تهیه نقشه یو تی ام utm

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما