نقشه utm برای سند تک برگ

نقشه utm برای سند تک برگ

نقشه utm برای سند تک برگ و تبدیل سند قدیمی به سند تک برگ به عنوان مدرک قابل ارائه برای اداره ثبت می باشد.سند تک برگ منظور سندی است که امروزه برای ملک به عنوان سند رسمی شناخته می شود. و یک نوع سند سیستمی به شمار می رود. بر این اساس تمامی اطلاعات ملک و مالک در سیستم کاداستر کشور ثبت می شود. و زمانی که برای اخذ سند تک برگ برای ملک خود به ادارات ثبت اسناد و املاک مراجعه می کنید. باید مدارک لازم جهت تشکیل پرونده را تهیه کنید.که یکی از مهمترین مدارک برای اخذ سند تک برگ نقشه  utmاست. که باید اولا با فرمت و دقت مد نظر سازمان هم خوانی داشته باشد. و دوم این که توسط کار شناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا شده باشد. تا دارای اعتبار شود.

روش تهیه نقشه یو تی ام

برای تهیه نقشه یو تی ام از ملک باید با استفاده از تجهیزات نقشه برداری در محل ملک مختصات گوشه ها و شکستگی های ملک برداشت شود. تا با توجه به مختصات هایی که برداشت شده است. ترسیم نقشه ملک انجام شود. و در نهایت نقشه ای از ملک به دست می آید. که موقعیت دقیق ملک را بر روی کره زمین نمایش می دهد.  و این نقشه با درج مختصات های یو تی ام و انجام کارتوگرافی چاپ. و در نهایت توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مهر و امضا شود.با توجه به مزیت های فراوان سند تک برگی نسبت به سند منگوله دار توصیه می شود. هر چه سریع تر جهت تعویض سند قدیمی ملک خود به سند تک برگی اقدام کنید.

سند های قدیمی چه ایرادهایی دارند؟

اگر معامله ملک بعد از سال 90 انجام شده باشد. نیاز به تک برگ کردن سند دارید. اما حتی در غیر این صورت به نفع شماست که سند قدیمی خود را با سند تک برگ جدید تعویض کنید. با توجه به سر و کار ما به عنوان کارشناس رسمی امور ثبتی با سند های قدیمی منگوله دار به جرات می توان گفت سندهای دفترچه ای گذشته از ناخوانا بودن و مشکل فرسایش در طول زمان, دارای ایرادهای فنی هم هستند. که تنها در پروسه  تبدیل به سند تک برگی این ایرادها استخراج و برطرف می گردد.

گاهی این ایرادها باعث اختلافات ملکی اساسی در معاملات ملکی شده است. که حتی خود مالک از وجود چنین ایرادی بی خبر بوده است. تا جایی که ملک معامله و ساخته می شود. و تبدیل به پنج شش طبقه آپارتمان مسکونی و واحد تجاری می شود. و وقتی برای اخذ سند تک برگی آپارتمان ها در محل تفکیک آپارتمان ها اقدام شد. کارشناس ثبت متوجه وجود ایرادهای اساسی در اصل سند و حتی موقعیت ملک شده است. به طوری که سند تمام آن آپارتمان های نوساز حاصل از ملک مادر. تا رفع مشکل به صورت تعلیق درآمده است.

گذشته از آن مساحت در سندهای قدیمی به دلیل عدم وجود دستگاه های امروزی نقشه برداری در زمان صدور آن سندها در ایران, دقت کافی را ندارند. که این امر در مورد ملک های زاویه دار و نامتقارن به اختلاف مساحت قابل توجه (با توجه به قیمت هر مترمربع زمین در تهران) نسبت به واقعیت ملک منجر شده است.

البته در مواردی ایراد در سندهای تک برگ هم مشاهده است. اما اولا تعداد این ایرادها به کثرت و به بزرگی ایرادهای سندهای قدیمی نیستند. و ثانیا پروسه تصحیح سند بسیار ساده تر و سریع تر از سندهای قدیمی است.

نقشه utm برای سند تک برگ

تبدیل سند دفترچه ای به سند تک برگ

برای تبدیل سندهای دفترچه‌ای به سند تک برگی حدودا ۵۰روز زمان مورد نیاز است. سند شما از طریق مامور پست به در خانه و به نشانی‌ای که در اداره ثبت به متصدی پست داده‌اید. ارسال می‌شود.

روند چاپ سندهای تک برگی به صورت  سیستمی و مکانیزه است. بنابراین مشکل ناخوانا بودن را ندارند. علاوه بر آن موقعیت ملک در سیستم مختصات یو تی ام UTM در گوشه پایین سمت راست سند. هم به صورت شناسه جام و هم به صورت شماتیک در نقشه کاداستری نمایش داده است.

بنابراین تهیه نقشه یو تی ام UTM از ملک و تحویل آن به کارشناس اداره ثبت در زمان درخواست سند تک برگی الزامی است. نقشه یو تی ام مورد تایید اداره ثبت باید صرفا توسط مهندس نقشه بردار رسمی (نه هیچ رشته ی دیگری) تهیه و ممهور شود. نقشه یو تی ام UTM استاندارد اداره ثبت، دارای ویژگی هایی است. که با نقشه یو تی ام UTM شهرداری متفاوت است.

اخذ سند تک برگ برای املاک قدیمی شاهانشاهی

در مواردی که سند بسیار قدیمی باشد. مثل سندهای شاهنشاهی و ابهام در تطبیق پلاک ثبتی سند با موقعیت ملک وجود داشته باشد. کارشناس اداره ثبت دستور تهیه نقشه یو تی ام UTM جانمایی پلاک ثبتی سند را نیز می دهد. به عبارتی علاوه بر وضع موجود ملک، سابقه ثبتی ملک نیز بررسی می شود. تا سند تک برگی کاملا بدون ابهام و بدون ایراد صدور شود.

در نقشه یو تی ام UTM گواهی پلاک ثبتی، علاوه بر طول ها و مساحت دقیق ملک، پلاک ثبتی ملک نیز بررسی و صحت موقعیت آن توسط نقشه بردار کارشناس رسمی امور ثبتی گواهی می شود.ضمنا اگر اختلاف مساحت و یا اختلاف طول های سندی با وضع موجود ملک اختلاف زیادی داشته باشد. ملک مشمول انجام بررسی های کارشناسانه بیشتر خواهد شد. به این ترتیب که نقشه بردار کارشناس رسمی با انجام نقشه برداری از ملک های مجاور و عرض گذرها محل این اختلاف را کشف می کند. و دستورالعمل لازم برای رفع مشکل سند را می دهد.به طوری که تمام مشکلات و ابهامات مربوط به سند های قدیمی باید قبل از صدور سند تک برگی مرتفع شود.

کارشناس رسمی دادگستری کیست؟

نقشه یو تی ام توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی تهیه می شود.در انتخاب کارشناس نقشه برداری برای تهیه نقشه یو تی ام UTM ملک دقت کافی به خرج دهید. چرا که طول ها و مساحت و موقعیت مختصات یو تی ام UTM سند تک برگی ملک شما عینا همان چیزی است .که کارشناس نقشه بردار ممهور کرده است. تخصص تجربه و دقت عمل در تهیه نقشه یو تی ام UTM به معنای بی عیب و دقیق شدن. سند تک برگی ملک شماست که قرار است. سال ها معامله شود و دست به دست به نسل آینده برسد.

کارشناس رسمی دادگستری کیست؟

کارشناس رسمی دادگستری کیست؟

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما