نقشه هوایی کرج

نقشه هوایی کرج

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

عکس هوایی داده ای است. که از طریق پرواز هواپیماها یا ماهواره ها از روی سطح زمین برداشت شده. و از آن اطلاعات جامع و موضوعی دریافت می شود. این اطلاعات می تواند. به صورت کلی برای تهیه نقشه یا به صورت موضوعی برای مباحثی همچون کارشناسی دادگستری و … استفاده گردد.

نقشه هوایی

نقشه هوایی برای منابع طبیعی به منظور تعیین سابقه زمین از نظر موات یا غیر موات بودن زمین بررسی می شود. این کار برای تعیین مالک زمین انجام می شود. تا در صورت وجود سابقه احیا برای زمین سند مالکیت به نام مالک اصلی صادر شود. که تمامی این امور در تخصص کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی است.

در نتیجه باید با بررسی و تفسیر عکس های هوایی یا همان نقشه هوایی گزارش زمین مد نظر را تهیه کند. تا مشخص شود که زمین جزء اموال دولت است. یا این که دارای مالکیت است. منابع طبیعی منظور زمین هایی است. که دست نخورده هستند. و سابقه کشاورزی و یا وجود بنا را ندارند. این زمین ها تحت تصرف دولت هستند. و در این بین زمین هایی نیز جزء منابع طبیعی قرار گرفته. که مالک از سابقه کشاورزی در این زمین ها مطلع است. و در حال حاضر قصد پس گرفتن. زمین خود را از منابع طبیعی دارد. که برای این موضوع در ابتدا باید مالکیت زمین را برای خود اثبات کند.

برای این موضوع باید تفسیر عکس هوایی انجام شود. برای اینکار باید در ابتدا عکس هوایی از سازمان نقشه برداری کشور و یا سازمان جغرافیا نیروهای مسلح تهیه شود. تا با توجه به این نقشه هوایی یا همان عکس هوایی تفسیر و بررسی بر روی زمین مد نظر توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی انجام شود. و نتیجه گیری نهایی گزارش تفسیر عکس هوایی یا همان تامین دلیل تهیه می شود. و بعد از چاپ توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا می شود. با توجه به این گزارش برای انجام امور قضایی ملک اقدام می شود.

نقشه هوایی

نقشه هوایی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما