نقشه جانمایی چیست ؟

نقشه جانمایی چیست ؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

نقشه جانمایی چیست در واقع نقشه موقعیت پلاک ثبتی ملک با مختصات یو تی ام می باشد. و زمانی لازم است این نقشه تهیه شود. که حدود اربعه ملک بر روی زمین نا معلوم باشد. و اشخاص قصد اخذ سند تک برگ برای ملک خود را داشته باشند. برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک و تهیه نقشه جانمایی ملک لازم است به یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود

تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی

در صورتی که حدود اربعه ملک بر روی زمین نا معلوم باشد. و یا آدرس ملک نا مشخص باشد. در نتیجه برای مشخص نمودن این مجهولات و به جهت اخذ سند تک برگ برای ملک لازم است. نقشه جانمایی ملک تهیه شود. و به اداره ثبت اسناد ارائه شود.

نقشه جانمایی ملک چیست؟ در واقع ممکن است این نقشه از جانب ادارات مختلف در خواست شود. یکی از مواقعی که لازم است نقشه جانمایی ملک تهیه شود. زمانی است که اختلافات ملکی به وجود آید در نتیجه به جهت تهیه تامین دلیل لازم است این نقشه تهیه شود.

برای تهیه نقشه جانمایی ملک لازم است به یک فرد متخصص و دارای صلاحیت مراجعه نمود. تا در نتیجه تامین دلیلی تهیه شده با مهر و امضای این فرد معتبر شود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این تامین دلیل را تهیه نماید.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک اسناد و مدارک قدیمی ملک گرد آوری می شود. و در ادامه باتوجه به این مدارک اسناد و مدارک ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی استخراج می شود سپس با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک معلوم می شود. در ادامه نقشه یو تی ام ملک تهیه می شود برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود و بعد از برداشت سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود.

تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی

تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما