نقشه تفکیکی آپارتمان

نقشه تفکیکی آپارتمان

آپارتمان ها و برج هایی که در سطح شهر ساخته می شوند در نهایت باید برای هر یک از واحد هایشان سند تک برگ صادر شود و سند اولیه زمین باطل باشد. به جهت اخذ این سند برای هر یک از واحد های آپارتمانی لازم است نقشه تفکیک آپارتمان را تهیه نمود. تفکیک طبق روال پس از پایانکار برای اخذ سند تک برگ توسط اداره ثبت اسناد دستور آن داده می شود. و یک کارشناس جهت انجام این کار از طرف نظام مهندسی انتخاب می شود. تا نقشه تفکیکی با دقت بالا تهیه گردد. برای تهیه نقشه تفکیکی آپارتمان برداشت از تمامی قسمت های آپارتمان انجام می شود. کارشناس قسمت های مشاعی و اختصاصی را برداشت خواهد کرد. در اخر ترسیم نقشه تفکیک آپارتمان انجام می شود. با ارائه نقشه تفکیکی هر یک از طبقات می توان سند تک برگ برای  هر واحد اخذ کرد.

همچنین معاملات پیش خرید یا همان پیش فروش از جمله معاملات ملکی هستند که قبل از پایان ساخت آپارتمان انجام می گیرد. و در قرارداد پیش خرید مساحت تقریبی آن ذکر شده است که همین امر موجب بروز مشکلاتی خواهد شد. در واقع افرادی که این نوع معاملات را انجام داده اند با انجام این معامله متضرر می شوند زیرا مساحت دقیق هر واحد معلوم نمی باشد. برای داشتن معامله ای با اطمینان بالا لازم است مساحت دقیق هر واحد بر آورد شود. برای بر آورد این مساحت لازم است پیش تفکیک آپارتمان انجام شود. پیش تفکیک آپارتمان از عهده فرد متخصصی همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی بر می آید.

پیش تفکیک آپارتمان

قبل از انجام معامله یش خرید لازم است مساحت دقیق هر واحد با انجام پیش تفکیک آپارتمان بر آورد شود. از مهم ترین اموری که کارشناس رسمی دادگستری انجام می دهد، پیش تفکیک آپارتمان است. در واقع پیش تفکیک آپارتمان عملیاتی تخصصی است و با انجام این عملیات مساحت دقیق هر واحد از آپارتمان حاصل می شود.

پیش تفکیک آپارتمان را کارشناس رسمی دادگستری به این نحو انجام می دهد که ابتدا برداشت از واحد های مورد معامله انجام می شود. برداشت از واحد های آپارتمانی به کمک دوربین و متر لیزری انجام می شود. در ادامه ترسیم نقشه پیش تفکیک آپارتمان برای هر یک از واحد های آپارتمانی انجام می شود. با تهیه این نقشه امکان انجام معامله با اطمینان بالا وجود دارد. در نتیجه طرفین معامله از انجام معامله متضرر نخواهند شد.

هدف پیش تفکیک آپارتمان چیست؟

پیش تفکیک آپارتمان قبل از اتمام پروژه ساخت آپارتمان انجام می شود. هدف اصلی پیش تفکیک آپارتمان تعیین متراژ دقیق آپارتمان و تعیین وضعیت پارکینگ قبل از صدور سند تک برگی می باشد.

در واقع به جهت انجام معامله ای مطمئن و جلوگیری از ضرر و زیان انجام معامله پیش خرید لازم است پیش تفکیک آپارتمان انجام شود. تا مساحت و متراژ دقیق هر واحد انجام شود. در نهایت انجام معامله بدون ضرر و زیان پیش خواهد رفت و طرفین معامله از معامله انجام شده رضایت خواهند داشت.

نقشه پیش تفکیک آپارتمان و پیش تفکیک زمین چه تفاوتی دارند؟

انجام پیش تفکیک زمین با این هدف انجام می شود که جداسازی و تقطیع زمین انجام  شود. با انجام پیش تفکیک زمین حدود و مرز های قطعات ملک معلوم می شود. با انجام پیش تفکیک زمین امکان اخذ سند برای هر یک از قطعات تفکیکی وجود خواهد داشت.

برای انجام تفکیک زمین لازم است به اداره ثبت اسناد مراجعه نمود در ادامه بعد از ثبت درخواست تفکیک زمین سپس لازم است تفکیک زمین به فرد متخصصی همچون کارشناس رسمی دادگستری سپرده شود. این متخصص نقشه تفکیک زمین را تهیه خواهد کرد و با مهر و امضا خود به آن اعتبار می بخشد.

پیش تفکیک آپارتمان به جهت جداسازی واحد های آپارتمانی انجام می شود. در صورتی که اشخاص قصد معامله واحد های آپارتمانی را قبل از اتمام ساخت آپارتمان را داشته باشند. در نتیجه لازم است نقشه پیش تفکیک آپارتمان تهیه شود. با تهیه این نقشه مساحت و متراژ دقیق هر واحد معلوم می شود. در نتیجه انجام معامله با اطمینان بالا ممکن خواهد بود.

موارد مهم انجام پیش تفکیک آپارتمان

  • برای انجام پیش تفکیک آپارتمان حتما لازم است به یک فرد متخصص مراجعه نمود در واقع با مراجعه به فردی همچون کارشناس رسمی دادگستری می توان اطمینان داشت که نقشه پیش تفکیک آپارتمان با دقت بالا تهیه می شود. و در نتیجه مساحت دقیق و واقعی هر واحد به دست می آید.
  • برای انجام پیش تفکیک آپارتمان لازم است تمام آپارتمان نقشه برداری شود و راه پله، آسانسور، پشت بام، پارکینگ، انباری و … مشخص گردد. برای انجام پیش تفکیک آپارتمان قطر دیوار و درز انقطاع و .. نیز مشخص می شود.
  • برای انجام پیش تفکیک آپارتمان لازم است مساحت دقیق بالکن معلوم گردد.همچنین دیوار حایل بین فضای مشاعی و فضای خصوصی قرار می گیرند. به صورت مستقیم تقسیم می گردد.

نقشه پیش تفکیک آپارتمان برای داشتن معامله ای مطمئن

به طور کلی بعد از اینکه ساخت و ساز آپارتمان های مسکونی و یا تجاری به پایان می رسد نقشه تفکیکی آپارتمان تهیه می شود. با انجام تفکیک آپارتمان مساحت دقیق هر واحد معلوم می شود. در نتیجه برای هر یک از واحد های آپارتمانی سند تک برگ صادر می شود.

تفکیک آپارتمان تنها بعد از اتمام ساخت آپارتمان کاربرد ندارد. این عملیات قبل از اتمام ساخت آپارتمان نیز کاربرد دارد.

همچنین تعدادی از واحد های آپارتمان ممکن است قبل از اتمام ساخت آپارتمان به پیش فروش گذاشته شوند. و در صورت مشخص نبودن ابعاد و مساحت دقیق هر واحد مشکلاتی برای طرفین معامله پیش می آید. بنابراین برای اینکه بتوان اطمینان معامله را بالا برد و اینکه نگرانی از جانب انجام این معامله وجود نداشته باشد. بهتر است مساحت دقیق و واقعی واحد مورد معامله مشخص شود. برای معلوم نمودن این اطلاعات انجام پیش تفکیک آپارتمان ضروری است.

کارشناس با تجهیزات دقیق نقشه برداری مثل دوربین های توتال استیشن و متر لیزری برداشت دقیق از تمام قسمت ها انجام می دهد. و سپس نقشه پیش تفکیک را ترسیم و چاپ خواهد کرد. با بدست آمدن مساحت و ابعاد دقیق هر واحد می توان با خیال راحت معامله را انجام داد.

نقشه پیش تفکیک آپارتمان برای داشتن معامله ای مطمئن

نقشه پیش تفکیک آپارتمان برای داشتن معامله ای مطمئن

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما