نقشه برداری زمین کشاورزی

نقشه برداری زمین کشاورزی

نقشه یو تی ام اراضی کشاورزی را اداراتی همچون اداره ثبت اسناد برای انجام امور ثبتی و مراجع قضایی برای انجام امور حقوقی اراضی در خواست می کند.

در واقع ممکن است اختلافات ملکی به وجود آید و مالکین املاک به مشکلات حقوقی بر بخورند. در نتیجه برای حل مشکلات حقوقی ملک لازم است نقشه یو تی ام اراضی به عنوان مدرکی تهیه شود و به مراجع قضایی ارائه شود.

نقشه برداری زمین کشاورزی از عهده فرد متخصصی همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی بر می آید. این متخصص به جهت انجام نقشه برداری زمین کشاورزی ابتدا اقدام به معلوم نمودن حدود اربعه ملک خواهد کرد. در حقیقت اراضی کشاورزی حدود معلومی ندارد. برای معلوم نمودن حدود اراضی کشاورزی با دقت بالا جانمایی پلاک ثبتی انجام می شود. با معلوم شدن حدود ثبتی اراضی در نتیجه نقشه یو تی ام از اراضی قابل تهیه می باشد. برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. کارشناس بعد از برداشت مختصات یو تی ام کنج ها سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود.  نقشه یو تی ام تهیه شده توسط کارشناس مهر و امضا می شود و معتبر می شود.

منظور از نقشه یو تی ام چیست؟

نقشه یو تی ام نقشه ای با دقت بالا و سیستم مختصات یو تی ام است. با تهیه نقشه یو تی ام اطلاعات فنی ملک با دقت بالا معلوم می شود. این نقشه از جانب ادارات و سازمان های مختلف ملکی در خواست می شود.

برای تهیه این نقشه می توان به یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص به جهت تهیه نقشه یو تی ام برداشت و ترسیم نقشه یو تی ام را انجام خواهد داد.

نقشه یو تی ام اراضی ملی

نقشه یو تی ام اراضی ملی به جهت تشخیص اراضی ملی از اراضی زراعی تهیه می شود. برای تشخیص نوع اراضی تهیه این نقشه از جانب سازمان جهاد کشاورزی در خواست می شود. تا در نتیجه حد و مرز اراضی با اراضی ملی معلوم شود.

همچنین ممکن است اراضی ملی اعلام شود در نتیجه مالکین اراضی به جهت حفظ اراضی خود لازم است مدارکی را تهیه نماید و به مراجع قضایی ارائه دهند که معلوم شود اراضی ملی نمی باشد. در حقیقت علاوه بر تهیه نقشه یو تی ام لازم است گزارش تفسیر عکس هوایی تهیه شود.

برای تهیه این نقشه حتما به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمایید. این متخصص همچنین می تواند تفسیر عکس هوایی را انجام دهد و گزارش تفسیر عکس هوایی را تهیه نماید.

نقشه یو تی ام اراضی زراعی اخذ سند تک برگی

به جهت اخذ سند تک برگی برای اراضی کشاورزی مراجعه به اداره ثبت اسناد ضروری است. با مراجعه به این اداره در نتیجه لازم است مدارکی را تهیه و ارائه داد. یکی از این مدارک نقشه یو تی ام است. در واقع اسناد قدیمی حاوی اطلاعات مکانی ملک نمی باشد و در نتیجه به جهت بر آورد اطلاعات فنی ملک لازم است نقشه یو تی ام ملک تهیه شود. با تهیه این نقشه اطلاعات فنی ملک با دقت بالا معلوم می شود.

نقشه برداری زمین کشاورزی را کارشناس رسمی به این نحو انجام می دهد که ابتدا اقدام به معلوم نمودن حدود ثبتی ملک خواهد کرد. برای معلوم نمودن حدود ثبتی ملک از اسناد قدیمی و ثبتی ملک استفاده می شود. در واقع اسنادی همچون سند دفترچه ای، بنچاق، قولنامه، سند مادر و .. گرد آوری می شود. در ادامه اسناد ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی استخراج می شود. با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک معلوم می شود. در نتیجه نقشه یو تی ام قابل تهیه خواهد بود. برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. این نقشه قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود و با ارائه این نقشه به اداره ثبت اسناد سند تک برگ برای ملک صادر می شود.

مزایای تهیه نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام نقشه ای با دقت بالا است و با تهیه آن موقعیت دقیق هر نقطه معلوم می شود به طوری که ملکی با موقعیت ملک مذکور بر روی زمین وجود نخواهد داشت.

تهیه این نقشه مزایای بسیاری دارد از جمله مزایای تهیه این نقشه شامل موارد زیر می باشد:

  • امکان بررسی وضعیت دقیق موقعیت ملک
  • آسان شدن جانمایی و تطبیق ملک
  • پیشگیری از تعارض و تجاوز به ملک
  • جلوگیری از جابه جایی پاک ها
  • کاهش اختلافات ملکی
  • مشخصات ثبتی ملک با وضعیت مکانی ملک
  • ثبت پلاک ثبتی مک مورد نظر در موقعیت واقعی ملک
  • به دست آوردن مساحت دقیق ملک
  • معلوم شدن حدود اربعه ملک

نقشه یو تی ام چه کاربرد هایی دارد؟

  • کاربرد نقشه یو تی ام ماده 147: ملک قولنامه ای امنیت پایینی دارد. به جهت اخذ سند رسمی ملک قولنامه ای لازم است مدارکی را به اداره ثبت اسناد ارائه داد. یکی از این مدارک نقشه یو تی ام ار عرصه و اعیان است .
  • کاربرد نقشه یو تی ام اخذ سند تک برگی : به جهت تبدیل سند قدیمی ملک به سند تک برگی لازم است مدارکی را تهیه نمود و به اداره ثبت اسناد ارائه داد. یکی از مدارکی که لازم است تهیه شود نقشه یو تی ام می باشد. با تهیه نقشه یو تی ام ابعاد، مساحت و موقعیت دقیق مک معلوم می شود. با ارائه این نقشه به اداره ثبت اسناد سند تک برگ برای ملک صادر می شود.
  • کاربرد نقشه یو تی ام برای شهرداری: برای اخذ جواز ساخت نقشه یو تی ام از جانب شهرداری در خواست می شود با اخذ این جواز امکان ساخت ملک وجود خواهد داشت. شهرداری به جهت بررسی موقعیت ملک این نقشه را در خواست می کند.
  • کاربرد نقشه یو تی ام برای منابع طبیعی: به جهت شناسایی اراضی ملی از احیا شده نقشه یوتی ام از جانب اداره منابع طبیعی در خواست می شود. علاوه بر تهیه این نقشه لازم است گزارش تفسیر عکس هوایی نیز تهیه شود.

نقشه یو تی ام چه کاربرد هایی دارد؟

نقشه یو تی ام چه کاربرد هایی دارد؟

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما