نقشه برداری زمین با gps

نقشه برداری زمین با gps

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

اداره ثبت اسناد به جهت صدور سند تک برگ مدارکی را در خواست خواهد کرد. از جمله این مدارک نقشه یو تی ام می باشد. با تهیه نقشه یو تی ام اطلاعات فنی ملک با دقت بالا حاصل می شود.

تهیه نقشه یو تی ام را می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد. این متخص به جهت تهیه نقشه یو تی ام ابتدا برداشت زمینی را انجام خواهد داد. و در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود.

تهیه نقشه یو تی ام utm

اسناد قدیمی معایبی دارند که همین معایت باعث به وجود آمدن مسائل شده است. به همین دلیل اسناد تک برگ به وجود آمدند. و امروزه برای املاک این سند صادر می شود.

در صورتی که افراد قصد تعویض سند قدیمی ملک خود را به سند تک برگ داشته باشند مدارکی در خواست می شود. که شامل مدارک حقوقی و مدارک فنی می باشد. در واقع برای مشخص شدن اطلاعات فنی می بایست نقشه یو تی ام تهیه گردد. تهیه نقشه یو تی ام با gps انجام می شود. و در نتیجه برداشت زمینی با دقت بالا انجام می شود. لازم به ذکر است که برای تهیه این نقشه به یک فرد متخصص مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند با بالا ترین دقت نقشه یو تی ام را تهیه نماید.

برای انجام نقشه برداری زمین با gps ابتدا برداشت زمینی انجام می شود. و مختصات یو تی ام کنج ها و شکستگی ها برداشت می شود. در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود و نقشه تهیه شده مهر و امضا شده قابل ارائه به ادارات ملکی خواهد بود. در واقع با ارائه این نقشه به اداره ثبت اسناد در نتیجه سند تک برگ برای ملک صادر خواهد شد.

تهیه نقشه یو تی ام utm

تهیه نقشه یو تی ام utm

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما