نقشه برداری با دوربین

نقشه برداری با دوربین

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

شهرداری، اداره ثبت اسناد، اداره منابع طبیعی و .. سازمان هایی می باشند. که به جهت انجام امور ملکی نقشه یو تی ام را در خواست می کنند. تهیه نقشه یو تی ام را می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد. این متخصص برای انجام نقشه برداری از ملک از دوربین نقشه برداری استفاده خواهد کرد. در واقع کارشناس از دوربین توتال استیشن بهره خواهد برد.

تهیه نقشه یو تی ام دوربین توتال

از جمله اداراتی که تهیه نقشه یو تی ام را در خواست می نماید شهرداری می باشد. در واقع شهرداری به جهت صدور جواز ساخت مدارکی را در خواست می کند. و یکی از این مدارک نقشه یو تی ام است. با تهیه این نقشه موقعیت دقیق ملک آشکار می شود. در نتیجه با صدور جواز ساخت انجام ساخت و ساز به صورت قانونی ممکن خواهد بود.

نقشه یو تی ام می بایست توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی با استفاده از دستگاه های تخصصی  دقیق نقشه برداری تهیه شود.

با توجه به وسعت ملک، دلیل تهیه نقشه یو تی ام ، بافت منطقه و .. کارشناس در نتیجه از دستگاه های مختلفی برای برداشت و تهیه نقشه یو تی ام استفاده می کند.

یکی از این دستگاه های تخصصی جی پی اس می باشد. جی پی اس انواع مختلفی دارد از جمله آن تک فرکانسه، دوفرکانسه و سه فرکانسه می باشد. همچنین از جمله دستگاه هایی که برای تهیه نقشه یو تی ام از آن استفاده می شود دوربین توتال استیشن می باشد.

برای انجام نقشه برداری با دوربین توتال استیشن کارشناس در ملک مستقر می شود و برداشت زمینی را انجام خواهد داد بعد از اتمام برداشت زمینی سپس ترسیم نقشه یو تی ام با اتوکد انجام می شود. نقشه تهیه شده چاپ و مهر و امضا شده معتبر می شود و قابل ارائه به ادارات دولتی خواهد بود.

تهیه نقشه یو تی ام دوربین توتال

تهیه نقشه یو تی ام دوربین توتال

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما