نحوه محاسبه قیمت کارشناسی ملک

نحوه محاسبه قیمت کارشناسی ملک

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

برای انجام کارشناسی و ارزیابی ملک به جهت بر آورد قیمت واقعی ملک می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. نحوه محاسبه قیمت کارشناسی توجه به عوامل مختلفی از جمله مساحت و ابعاد ملک، امکانات ملک،موقعیت ملک و … می باشد.

محاسبه قیمت کارشناسی ملک

ارزبابی ملک ممکن است به منظور اخذ وام از بانک، تضمین وثیقه شرکت های دولتی و خصوصی، طرح توجیهی، همچنین به منظور خریدو فروش ملک و به منظور تمکن مالی برای امور مهاجرت و اقامت و… انجام می شود.

همچنین در صورتی که افراد قصد تقسیم ملک ارثیه ای را داشته باشند. در نتیجه لازم است قیمت واقعی ملک بر آورد گردد. برای برآورد قیمت واقعی ملک لازم است ارزیابی ملک انجام شود.

نحوه محاسبه قیمت کارشناسی ملک توسط یک فرد با تجربه و دارای صلاحیت انجام می شود. و به عواملی بستگی دارد. کارشناس رسمی دادگستری نقشه بردرای یا امور ثبتی می تواند. ارزیابی ملک را به صورت کارشناسانه انجام دهد. برای برآورد قیمت کارشناسی ملک ابتدا لازم است عوامل مختلفی در نظر گرفته شود. در واقع کارشناس با توجه به ابعاد و مساحت ملک، امکانات ملک، مصالح به کار رفته در بنا، موقعیت ملک، دسترسی به ملک و .. در نتیجه ارزیابی ملک انجام می شود.

ابعاد و مساحت ملک از جمله عوامل تاثیر گذار برای تعیین قیمت ملک می باشد. در صورتی که سند ملک قدیمی باشد در نتیجه برای بر آورد این اطلاعات لازم است نقشه یو تی ام ملک تهیه شود برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود و بعد از برداشت زمینی انجام می شود و بعد از برداشت سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود و با تهیه این نقشه اطلاعات فنی ملک معلوم می شود.

محاسبه قیمت کارشناسی ملک

محاسبه قیمت کارشناسی ملک

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما