مشخصات ملک با پلاک ثبتی

مشخصات ملک با پلاک ثبتی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

برای اخذ سند تک برگ املاکی که حدود اربعه نا معلومی بر روی زمین دارند. در نتیجه لازم است نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی ملک تهیه شود. انجام جانمایی پلاک ثبتی را می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد. این متخصص برای انجام جانمایی پلاک ثبتی از روش های تخصصی استفاده می کند. و در نتیجه حدود ثبتی ملک را معلوم می نماید. با اتمام انجام این عملیات در ادامه نقشه یو تی ام ملک تهیه می شود.

انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک

به طور کلی اسناد قدیمی حاوی اطلاعات مکانی ملک نیست و به واسطه وجود این اسناد مشکلات زیادی برای اشخاص به وجود می آید. در نتیجه لازم است اقداماتی برای تبدیل سند قدیمی به سند تک برگ انجام شود. برای اخذ سند تک برگ لازم است نقشه یو تی ام ملک تهیه شود. برای تهیه این نقشه لازم است حدود اربعه ملک بر روی زمین معلوم باشد. در صورت نا معلوم بودن این حدود می بایست جانمایی پلاک ثبتی انجام شود.

برای اینکه این نقشه تهیه شود ابتدا باید عملیات جانمایی پلاک ثبتی انجام شود این عملیات فقط توسط افراد متخصصی همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی قابل تهیه است.

این متخصص برای انجام این عملیات ابتدا اسناد قدیمی و همچنین اسناد ثبتی را جمع آوری خواهد کرد سپس با توجه به پلاک ثبتی مندرج در سند نقشه ثبتی را پیدا خواهد کرد و برروی زمین جانمایی خواهد کرد در ادامه با مشخص شدن موقعیت و حدود ملک با استفاده از جی پی اس دو فرکانسه مختصات یو تی ام کنج ها برداشت می شود تا در نتیجه بتوان نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی را ترسیم و چاپ کرد. نقشه تهیه شده مهر و امضا می شود تا قابل ارائه به اداره ثبت اسناد باشد.

انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک

انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما