محاسبه آنلاین هزینه نقشه برداری

محاسبه آنلاین هزینه نقشه برداری

نقشه یو تی ام امروزه در ادارات و سازمان های مختلف کاربرد دارد . در واقع این نقشه تهیه می شود تا اطلاعاتی از قبیل ابعاد، مساحت و موقعیت دقیق ملک آشکار شود. در واقع نقشه برداری از ملک و تهیه نقشه یو تی ام از کاربرد هایی در اداره ثبت اسناد، شهرداری، اداره منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و… دارد. برای مثال در صورتی که قصد تبدیل سند قدیمی ملک خود را به سند تک برگ دارید. لازم است مدارکی را تهیه نمود و از جمله این مدارک نقشه یو تی ام است. با ارائه این نقشه به اداره ثبت اسناد می توان سند تک برگ اخذ نمود. انجام نقشه برداری به جهت تهیه نقشه یو تی ام از عهده کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی بر می آید. محاسبه آنلاین هزینه نقشه برداری را یک کارشناس رسمی دادگستری تعیین می کند.

نقشه یو تی ام چیست؟

نقشه یو تی ام همان نقشه کاداستری می باشد. در واقع کاداستر سیستم الکترونیکی املاک است و با مکانیزه شدن خدمات ثبتی، ثبت سنتی اسناد به سمت ثبت نوین رفته است.

نقشه یو تی ام نقشه ای بر اساس سیستم مختصات جهانی می باشد. و در آن هر نقطه دارای سیستم مختصات جهانی منحصر به فرد می باشد. با تهیه نقشه یو تی ام مختصات یو تی ام گوشه های ملک با دقت سانتی متری معلوم می شود. با تهیه این نقشه برای ملک موقعیت ملک به دست می آید. به طوری که ملکی با این موقعیت بر روی زمین وجود نخواهد داشت.

اخیرا اداره ثبت اسناد، شهرداری و هر اداره مرتبط با امور ملکی نقشه یو تی ام را با دقت بالا در حواست می کند.

هزینه نقشه یو تی ام چگونه حساب می شود؟

به طور کلی هزینه نقشه برداری و تهیه نقشه یو تی ام بر طبق تعرفه حساب می شود. اما به عواملی بستگی دارد. یکی از عوامل مهم برای تعیین قیمت هزینه نقشه یو تی ام مساحت ملک می باشد. محاسبه آنلاین هزینه نقشه برداری بر طبق تعرقه توسط یک متخصص انجام می شود. برای مثال هزینه نقشه یو تی ام برای ملک از 0 تا 200 متر مربع ، 2 و نیم میلیون می باشد.

مزایای تهیه نقشه یو تی ام

عدم تعارض به حدود اربعه ملک: در واقع با تهیه این نقشه حدود اربعه دقیق ملک بر روی زمین معلوم و تثبیت می شود. و در نتیجه از هر گونه تعارض به حدود اربعه ملک جلوگیری می شود. و در نتیجه مشکلات حقوقی برای مالک به وجود نخواهد آمد.

به حداقل رسیدن اختلافات ملکی: در واقع با تهیه نقشه یو تی ام املاک در جای خود قرار می گیرند. و تثبیت می شوند بنا براین اختلافات ملکی به حداقل می رسد. زیرا تعارض و جابه جایی بین مرز ها به وجود نمی آید.

تعیین دقیق مساحت و ابعاد ملک: در واقع با تهیه نقشه یو تی ام ابعاد و مساحت دقیق ملک با دقت سانتی متری به دست می آید. از آن جایی که قیمت املاک و اراضی افزایش یافته است. در نتیجه با به دست آمدن مساحت و ابعاد دقیق ملک امکان انجام معامله با اطمینان بالا وجود خواهد داشت.

استقرار پلاک در مکان خود: با تهیه این نقشه ملک در موقعیت پلاک ثبتی تثبیت می شود. و ملکی با موقعیت ملک وجود نخواهد داشت.

محاسبه آنلاین هزینه نقشه برداری

تهیه نقشه یو تی ام را به چه کسی بسپاریم؟

امروزه نقشه یو تی ام برای انجام امور ملکی به عنوان مدرک در خواست می شود. در واقع با تهیه این نقشه اطلاعات فنی ملک با دقت بالا حاصل می شود.

لازم به ذکر است که ملاک تهیه نقشه یو تی ام را قیمت قرار ندهید. در واقع تنها لازم است ملاک تهیه این نقشه قیمت باشد. برخی از افراد غیر متخصص این نقشه را با قیمت های پایین تهیه می کنند و در صورتی که شما تهیه این نقشه را به این  افراد بسپارید. در نتیجه نقشه یو تی ام تهیه شده با دقت و کیفیت پایینی حاصل می شود. و مورد قبول قرار نخواهد گرفت. برای تهیه نقشه یو تی ام می توان به یک فرد متخصص و با تجربه ای همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

این متخصص به جای استفاده از تجهیزات با دقت پایین از تجهیزات نقشه برداری با دقت بالا استفاده می کند. وی با استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه برداشت زمینی را انجام خواهد داد. و بعداز برداشت مختصات یو تی ام کنج ها سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. برای ترسیم این نقشه از اتوکد استفاده می شود. نقشه تهیه شده با مهر و امضای این متخصص معتبر و با ارزش می شود. و امور ملکی در ادارات با ارائه این مدرک پیش می رود.

تهیه نقشه یو تی ام utm برای شهرداری

ادارات و سازمان های مختلفی نقشه یو تی ام را در خواست می کنند. یکی از آن ها شهرداری می باشد. در واقع همه این ساخت و ساز هایی که در شهر انجام می شود .زیر نظر شهرداری انجام می گیرد و می بایست قبل از شروع ساخت و ساز یک جواز ساخت از شهرداری اخذ شود. در نتیجه برای اخذ این جواز لازم است مدارکی ارائه شود یکی از این مدارک نقشه یو تی ام دو هزارم است. بدون اخذ این جواز ساخت و ساز قانونی نخواهد بود. و از طرف مراجع قضایی ساخت و سا متوقف خواهد شد. تهیه نقشه یو تی ام یک دو هزارم را می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد.

برای تهیه نقشه یو تی ام یک دو هزارم ابتدا برداشت و سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. کارشناس با استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه مختصات یو تی ام کنج ها و شکستگی های ملک را برداشت خواهد کرد. در نتیجه بعد از برداشت زمینی سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. نقشه تهیه شده بر روی نقشه یک دو هزارم جانمایی می شود و در نتیجه چاپ و مهر و امضا می شود. و قابل ارائه به شهرداری خواهد بود. در نتیجه شهرداری جواز ساخت را صادر خواهد کرد و انجام ساخت و ساز به صورت قانونی ممکن خواهد بود.

تهیه نقشه یو تی ام utm برای شهرداری

تهیه نقشه یو تی ام utm برای شهرداری

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما