دریافت نقشه هوایی ملک

دریافت نقشه هوایی ملک

تفسیر  عکس هوایی کاربرد های زیادی در امور ملکی دارد. در واقع از جمله کاربرد های تفسیر عکس هوایی شامل حل اختلافات ملکی، جانمایی ملک و همچنین به منظور بررسی جهت وجود و یا عدم وجود بنا و همچنین تشخیص موات یا غیر موات بودن اراضی و …  می باشد.

برای مثال مشخص نبودن حدود و مرز های ملک باعث شود اختلافاتی بین مالکین املاک مجاور یکدیگر اتاق بیوفتد. در واقع بهتر است قبل از اینکه این اختلافات پیش بیاید اقدام به مشخص کردن حدود اربعه ملک نمود و این حدود را بر روی زمین تثبیت نمود. با به وجود آمدن اختلافات حد و حدودی لازم است مدارکی را به عنوان تامین دلیل تهیه نمود و به مراجع قضایی ارائه نمود. برای تهیه این تامین دلیل می توان به یک کارشناس رسمی دادگستری مراجعه کرد. تا وی با انجام تفسیر عکس هوایی حدود اربعه ملک را معلوم نماید. و سپس بر روی زمین جانمایی کند در نتبجه با معلوم شدن حدود اربعه اراضی حل اختلافات ممکن خواهد بود. برای انجام تفسیر عکس هوایی ابتدا دریافت نقشه هوایی ملک و عکس هوایی صورت می گیرد. و در ادامه تفسیر عکس هوایی انجام می شود.

تفسیر عکس هوایی

به شناخت عوارض بر روی عکس هوایی یا ماهواره ای با دید برجسته بینی را تفسیر عکی هوایی می گویند. تفسیر و بررسی عکس هوایی کاربرد های بسیاری دارند.

در واقع از زمان جنگ جهانی تفسیر عکس هوایی تا به امروزه کاربرد داشته است. کاربرد های بسیاری تفسیر عکس هوایی باعث شده است. که علم تفسیر عکس هوایی همچنان تازگی خود را حفظ نماید. برای انجام تفسیر عکس هوایی ابتدا نقشه هوایی ملک تهیه می شود. و در ادامه با روش های تخصصی تفسیر عکس هوایی انجام می گیرد. از جمله روش ها برای تفسیر عکس هوایی روش برجسته بینی می باشد.

کاربرد های تفسیر عکس هوایی

اولین کاربرد تفسیر عکس هوایی کاربرد نظامی تفسیر عکس هوایی می باشد. در نتیجه با این روش موقعیت و وضعیت دشمنان و تجهیزات آن شناسایی می شود. همچنین از دیگر کاربرد های تفسیر عکس هوایی استفاده آن در محیط زیست و زمین شناسی می باشد. در واقع با انجام تفسیر عکس هوایی تغییرات زمین و پوشش گیاهی آن بررسی می شود. از جمله مهم ترین کاربرد های تفسیر عکس هوایی برای تهیه تامین دلیل می باشد. در واقع تهیه تامین دلیل از پرکاربرد ترین های تفسیر عکس هوایی در ایران می باشد. در واقع ممکن است مالکین اراضی زراعی بر سر حدود و مرز ها با یکدیگر به اختلافاتی بر بخورند. و یا مالکین اراضی با دولت به اختلافاتی بر بخورند. در واقع ممکن است دولت اراضی اشخاص را ملی اعلام کند. در نتیجه تهیه تامین دلیلی که سابقه احیا را نشان دهد ضروری است.

دریافت نقشه هوایی ملک

تفسیر عکس هوایی با استریوسکوپ

در واقع برای انجام تفسیر عکس هوایی و استخراج اطلاعات از عکس هوایی لازم است دید درستی از عوارض داشت. و از آنجایی که خیلی از عوارض با استفاده از تک عکس و دید دوبعدی قابل شناسایی نمی باشند. در نتیجه لازم است دید سه بعدی داشت. بنابراین کارشناس برای انجام تفسیر عکس هوایی از استریوسکوپ استفاده خواهد کرد. برای استفاده از استریوسکوپ به جهت انجام تفسیر عکس هوایی از زوج عکس پوشش دار استفاده می شود. بنابراین بعد از تهیه عکس هوایی و دریافت نقشه هوایی ملک در ادامه تفسیر عکس هوایی با استریوسکوپ انجام می شود.

انجام تفسیر عکس هوایی

در واقع برای اینکه تفسیر عکس هوایی با دقت بالا انجام شود. و تمامی اطلاعات به طور کامل از عکس هوایی استخراج شود. در نتیجه لازم است هفت کار انجام شود.

  1. آشکارسازی: روش هایی است که در نتیجه به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر روی عکس هوایی تفکیک می شود.
  2. شناسایی و تشخیص: در نتیجه پدیده ها تشخیص داده می شود. این مرحله مهم ترین بخش عملیات تفسیر عکس هوایی می باشد.
  3. تحلیل: در نتیجه مکان یابی پدیده ها بررسی و مشخص می شود.
  4. قیاس: به جهت پیش بینی برخی از رابطه ها بر روی عکس هوایی انجام می شود.
  5. طبقه بندی: در این مرحله پدیده های موجود در عکس هوایی طبقه بندی می شود.
  6. ایدآل سازی: با خط های توزیع مکانی در پدیده ها خلاصه سازی می شود.
  7. تعیین صحت: نقاطی بر روی منطقه مورد نظر به صورت تصادفی بررسی می شود.

انجام تفسیر عکس هوای اراضی ملی

اراضی ملی به اراضی گفته می شود که در آن سابقه احیا وجود ندارد. و زمین شکل طبیعی خود را حفظ کرده است. در واقع این اراضی بدون دخالتی از جانب انسان فاقد سابقه احیا و سابقه عمرانی می باشد. این اراضی معمولا دارای پوشش گیاهی خاصی می باشند.

در صورتی که دولت این اراضی را شناسایی نماید آن را اعلام خواهد کرد و تصاحب می باشد. در واقع دولت مالک این اراضی می باشد.

ممکن است دولت به اشتباه برخی از اراضی را ملی اعلام کند. در نتیجه مالکین اراضی می توانند به این رای معترض باشند. برای اثبات ملی نبودن اراضی لازم است تامین دلیلی تهیه شود که نشان دهنده سابقه احیا در اراضی باشد. بنابراین لازم است تفسیر عکس هوایی برای بررسی سابقه احیا انجام شود.

برای تفسیر عکس هوایی مراجعه به یک فرد متخصص ضروری است. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این تفسیر و بررسی را انجام دهد. این متخصص ابتدا عکس هوایی قدیمی را تهیه خواهد کرد و سپس با استفاده از استریوسکوپ تفسیر عکس هوایی را انجام خواهد داد. در صورتی که نشانه ای از کشاورزی در عکس هوایی تشخیص داده شود. می توان ثابت کرد اراضی احیا شده می باشد و ملی نیست. در آخر گزارشی از تفسیر عکس هوایی تهیه می گردد. و کارشناس با مهر و امضای خود به آن اعتبار می دهد. این گزارش قابل ارائه به مراجع قضایی است. و با ارائه این مدرک و همچنین نقشه یو تی ام اراضی ثابت می شود. اراضی ملی نیست.

تفسیر عکس هوایی را به چه کسی بسپاریم؟

تفسیر و بررسی عکس هوایی برای اینکه با دقت بالا انجام شود. و اطلاعات از آن به طور کامل و دقیق استخراج شود. مراجعه به یک فرد متخصص و با تجربه همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی ضروری است.

تفسیر عکس هوایی را به چه کسی بسپاریم؟

تفسیر عکس هوایی را به چه کسی بسپاریم؟

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما