دریافت تصاویر ماهواره ای قدیمی

دریافت تصاویر ماهواره ای قدیمی

تفسیر عکس هوایی با دریافت عکس هوایی و دریافت تصاویر ماهواره ای قدیمی ممکن می باشد. برای انجام تفسیر عکس هوایی مراجعه به یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی لازم و ضروری می باشد.

ممکن است دولت یکسری اراضی را ملی اعلام نماید. در این صورت مالکین این اراضی اگر که به این رای دولت اعتراض داشته باشند. می توانند اعتراض خود را ثبت کنند. در این مواقع افراد در صورتی که بتوانند مدارکی را تهیه نمایند. که نشان دهد اراضی ملی نمی باشد می توانند اراضی خود را پس بگیرند. در واقع اگر که بتوان سابقه کشاورزی را در اراضی تشخیص داد و بتوان به عنوان تامین دلیل به مراجع قضایی ارائه داد. در نتیجه می توان ثابت کرد اراضی احیا شده می باشد.

برای اینکه بتوان سابقه احیا را در اراضی تشخیص داد لازم است تفسیر عکس هوایی انجام شود. تفسیر عکس هوایی توسط فردی مانند کارشناس رسمی قابل انجام می باشد.  این فرد متخصص ابتدا عکس هوایی گذشته را از اراضی تهیه خواهد کرد و سپس تفسیر عکس هوایی را آغاز خواهد کرد. در صورتی که سابقه احیا و کشاورزی در اراضی مشاهده شد در ادامه کارشناس یک گزارش از تفسیر عکس هوایی تهیه خواهد کرد و آن را مهر و امضا خواهد کرد. در نتیجه این نقشه قابل ارائه به مراجع قضایی می باشد.

تفسیر عکس هوایی چیست؟

در واقع به طور خلاصه به شناسایی و ارزیابی عوارض ثبتی در عکس هوایی پوشش دار تفسیر عکس هوایی گفته می شود. کارشناس رسمی دادگستری مفسری می باشد که به کمک دانش و تجربه خود می تواند تفسیر عکس هوایی را انجام دهد. برای انجام تفسیر عکس هوایی از استریوسکوپ استفاده می شود. و با روش برجسته بینی تفسیر عکس هوایی انجام می گیرد. مطالعات تفسیر عکس هوایی شامل چندین خصوصیت اساسی پدیده ها می باشد. در نتیجه خصوصیات دقیق و مفیدی که بستگی به حوزه کاربرد آن ها دارد بررسی می گردد. در واقع مواردی در عکس هوایی بررسی می شود. که شامل شکل، اندازه،الگو، تن، بافت، سایه ، مکان و ارتباط بین آن ها می باشد.

تهیه عکس هوایی

برای تهیه عکس هوایی مراجعه به دو سازمان لازم و ضروری می باشد. این سازمان ها شامل سازمان نقشه برداری و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح می باشد. در واقع این سازمان ها آرشیوی از عکس هوایی را در اختیار دارند. با توجه به شرایط و نوع پروژه با مراجعه به این سازمان ها می توان عکس هوایی را تهیه نمود.

اولین عکسبرداری سراسری از سال 1334 تا سال 1336 توسط ارتش آمریکا انجام شد. مقیاس عکس هوایی 1:50000 می باشد. دومین عکسبرداری سراسری و پوششی ایران در سال 1343 انجام شد و 10 سال طول کشید. سومین عکسبرداری نیز در سال 1370 انجام شد و مقیاس عکس هوایی 1:40000و1:70000 می باشد.

مفسر تفسیر عکس هوایی

یک مفسر با تجربه و مجرب با استفاده از دانستنی های ذهن خود و با درک عینی عکس هوایی در نتیجه در تشخیص عوارض طبیعی و اطلاعات از عکس هوایی موفق عمل می کند. چند موردی دارای اثر مستقیم و قطعی می باشند که عمل تفسیر عکس هوایی را ممکن می کند. این عوامل شامل:

  • ساعت عکسبرداری
  • اثرات اتمسفر
  • فصل سال
  • مقیاس عکس هوایی
  • حساسیت دوربین عکسبرداری
  • حرکت تصویر در لحظه عکسبرداری
  • پارالاکس
  • قدرت دید و درک تشخیص
  • ابزار و تکنیک تفسیر عکس هوایی

دریافت تصاویر ماهواره ای قدیمی

انواع کاربرد های عکس هوایی

از جمله کاربرد های تفسیر عکس هوایی شامل:

  • مدیریت حمل و نقل
  • برنامه ریزی و مدیریت املاک و صدور پروانه
  • انجام کلیه طرح جامع و تفیلی شهرها
  • استفاده از عکس هوایی برای جانمایی تاسیسات شهری
  • مدیریت گسترش و نگهداری معابر
  • اختصاص بهینه اراضی به کاربری های مختلف
  • ایجاد سیستم اطلاعات مکانی جی آی اس
  • حفظ و تکهداری محیط زیست
  • تهیه تامین دلیل حل اختلافات ملکی
  • بررسی ملی و یا ملی نبودن اراضی
  • و…

تهیه تامین دلیل تفسیر عکس هوایی کارشناس رسمی

در حوزه املاک و اراضی نیز امکان بروز اختلاف وجود دارد. برای مثال ممکن است به دلیل مشخص نبودن حدود ملک، مالکین املاک مجاور یک دیگر به اختلافاتی بر سر حدود و مرز ها بر بخورند. و در این صورت برای حل اخلافات می بایست یکسری مدارک تهیه شود. و این مدارک به مراجع قضایی ارجاع داده شود که با استفاده از آن متجاوز به حدود ملک شناسایی شود. در این صورت می بایست عکس هوایی مربوط به ملک بررسی شود. تا مرز و دیوارکشی ملک در گذشته تشخیص داده شود. و در نتیجه با جانمایی آن بر روی زمین حدود ملک مشخص و نقشه یو تی ام به عنوان یک مدرک قابل تهیه باشد.

از دیگر مواقعی که لازم است تفسیر عکس هوایی انجام شود زمانی است که اراضی ملی اعلام شود. در نتیجه در این صورت نیز با فراهم کردن یکسری مدارک می توان ثابت نمود اراضی ملی نیست و اختلافات بین دولت و مالک نیز حل می شود. در این صورت تفسیر عکس های هوایی برای تشخیص نوع اراضی و همچنین تهیه نقشه یو تی ام ضروری است.

به جهت انجام تفسیر عکس هوایی مراجعه به یک فرد متخصص و با تجربه ضروری می باشد. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند تفسیر عکس هوایی را با دقت بالا انجام دهد. برای انجام تفسیر عکس هوایی ابتدا دریافت تصاویر ماهواره ای قدیمی و عکس هوایی از سازمان نقشه برداری انجام می شود. و در ادامه با روش برجسته بینی تفسیر عکس هوایی انجام می شود.

تفسیر عکس هوایی اراضی ملی

در حقیقت دولت ممکن است برخی اراضی را ملی به حساب بیاورد. در این بین ممکن است برخی اراضی به اشتباه ملی به حساب بیاید. و در صورتی که اراضی سابقه زراعت دارد. بنابراین در صورتی که اراضی تحت تصرف فردی به اشتباه ملی به حساب بیاید. در این صورت فرد می تواند بر این رای اعتراض نماید و برای این که بتواند اراضی خود را حفط کند. می بایست مدارکی تهیه گردد تا معلوم شود اراضی سابقه زراعت داشته است. برای بررسی سابقه زراعت و کشاورزی می بایست عکس های هوایی مربوط به اراضی تفسیر شوند. تا شواهدی مربوط به کشاورزی بودن اراضی استخراج گردد. تفسیر عکس هوایی از عهده کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی بر می آید.

تفسیر عکس هوایی اراضی ملی

تفسیر عکس هوایی اراضی ملی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما