جی پی اس زمین کشاورزی

جی پی اس زمین کشاورزی

نقشه یو تی ام بر اساس یک مختصات جهانی می باشد. هر نقطه بر روی زمین یک مختصات دارد. و با تهیه نقشه یو تی ام ملک موقعیت منحصر به فرد ملک به دست می آید. در واقع برای به دست آمدن موقعیت اختصاصی ملک و همچنین به دست آمدن ابعاد و مساحت ملک لازم است این نقشه تهیه گردد.

ممکن است مالک زمین کشاورزی قصد اخذ سند تک برگی را داشته باشد و یا ممکن است اراضی زراعی ملی اعلام شود در نتیجه لازم است نقشه یو تی ام تهیه شود.

به جهت تهیه نقشه یو تی ام لازم است به فردی متخصص مراجعه نمود تا در کمترین زمان تهیه نقشه یو تی ام انجام شود. از آنجایی که اراضی کشاورزی است بنابراین حدود و مرز های معلومی ندارد لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. انجام جانمایی پلاک ثبتی با استفاده از اسناد و مدارک قدیمی و ثبتی ملک انجام می شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام با جی پی اس زمین کشاورزی برداشت می شود. در واقع کارشناس از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده خواهد کرد و برداشت زمینی را انجام خواهد داد.

همچنین ممکن است کارشناس از تجهیزات دقیقی مثل دوربین توتال استیشن استفاده کند. و با برداشت دقیق از وضع موجود عرصه انجام می شود و بعد پس از ترسیم با توجه به برداشت های انجام شده سپس نقشه تهیه شده روی نقشه یک دو هزارم سازمان نقشه برداری جانمایی می شود. این نقشه چاپ و مهر و امضا می شود و سپس قابل ارائه به ادارات مختلف می باشد.

نقشه یو تی ام چیست؟

نقشه یو تی ام در حوزه املاک کاربرد دارد. این نقشه حاوی مختصاتی است که موقعیت دقیق جغرافیایی نقاط مختلف ملک را معلوم می کند. این مختصات در عملیات نقشه برداری به صورت برداشت مستقیم از اراضی انجام می شود. و کارشناس رسمی دادگستری برداشت مختصات یو تی ام را با استفاده از تجهیزات دقیق نقشه برداری همچون دوربین نقشه برداری و جی پی اس دو یا سه فرکانسه که دقت بالایی دارد، انجام یم دهد. این مختصات به جهت اخذ سند تک برگی، تصحیح مغایرت سند ملک، بررسی موقعیت ملک در طرح توسعه شهری استفاده دارد.

نقشه یو تی ام منابع طبیعی

در صورت ملی اعلام شدن اراضی نقشه یو تی ام از جانب اداره منابع طبیعی در خواست می شود. تا در نتیجه معلوم شود اراضی ملی و یا احیا شده است. در واقع این نقشه به همراه گزارش تفسیر عکس هوایی در خواست می شود. برای انجام تفسیر عکس هوایی و تهیه نقشه یو تی ام می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس زمین کشاورزی استفاده می شود. در نتیجه برداشت زمینی از ملک انجام می شود. بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. نقشه یو تی ام تهیه شده به همراه گزارش تفسیر عکس هوایی به اداره منابع طبیعی قابل ارائه خواهد بود. این تامین دلیل تهیه شده مهر و امضا شده معتبر می شود و مورد پذیرش قرار می گیرد.

نقشه یو تی ام اداره ثبت اسناد

به جهت صدور سند رسمی بر طبق ماده 147 برای ملاک فاقد سند، رفع مغایرت سند، تفکیک و یا ادغام سند لازم است نقشه یو تی ام ملک برای اداره ثبت اسناد تهیه شود. به عنوان مثال ممکن است ملکی قولنامه ای باشد و مالک قصد اخذ سند تک برگی را برای ملک خود داشته باشد. در واقع بر طبق ماده 147 می توان اقدام به اخذ سند تک برگ برای ملک قولنامه ای کرد. برای اخذ سند تک برگی لازم است نقشه یو تی ام از عرصه و اعیان تهیه شود.

نقشه یو تی ام شهرداری

صدور جواز ساخت، تعیین میزان عقب روی، بررسی دقیق ملک نسبت به طرح توسعه شهری این نقشه از جانب شهرداری در خواست می شود. برای مثال ممکن است فردی قصد اخذ جواز ساخت را از شهرداری داشته باشد. برای اخذ این جواز لازم است نقشه یو تی ام دو هزارم تهیه شود.

تهیه نقشه یو تی ام سند قدیمی

اسناد قدیمی معایب بسیاری دارد و بهتر است در کمترین زمان ممکن اقداماتی انجام شود. تا بتوان برای ملک سند امروزی تک برگ اخذ نمود. از آنجایی که در اسناد قدیمی ملک اطلاعات دقیقی از ملک همانند ابعاد و مساحت ملک با دقت بالا و موقعیت مکانی ملک نیز معلوم نیست. و فقط حدودی از ملک در آن ذکر شده است پس با وجود این اسناد قدیمی بسیاری از مسائل و مشکلات مختلف برای مالک پیش می آید. بنابراین هر چه زود تر لازم است اقداماتی برای تبدیل سند قدیمی و اخذ سند تک برگی انجام داد.

برای تهیه نقشه یو تی ام باید به یک فرد مجرب که مهر و امضای معتبری در اداره ثبت دارد مراجعه کرد. زیرا این نقشه بدون مهر و امضای یک فرد متخصص بدون اعتبار خواهد بود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این نقشه را با دقت و صحت بالا به گونه ای تهیه نماید که نقشه مورد پذیرش قرار بگیرد.

دو روش برای تهیه نقشه یو تی ام وجود دارد یکی از این روش ها استفاده از دوربین های نقشه برداری است که بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه انجام می شود و بعد روی یک نقشه یک دوهزارم جانمایی خواهد شد و این نقشه مهر و امضا شده آماده ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد شد.

تهیه نقشه یو تی ام مراجع قضایی

در صورتی که حدود اربعه اراضی نا معلوم باشد امکان تعارض به حدود اراضی وجود خواهد داشت. در نتیجه با تعارض به حدود اربعه ملک ممکن است اختلافات ملکی به وجود آید. برای حل این اختلافات می بایست تامین دلیلی تهیه شود و به مراجع قضایی ارائه شود. برای تهیه این تامین دلیل مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی ضروری است. این متخصص بعد از تفسیر عکس هوایی و اطلاعات از حدود و مرز های اراضی سپس نقشه یو تی ام را تهیه خواهد کرد و این نقشه جانمایی شده بر روی عکس هوایی قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود.

تهیه نقشه یو تی ام مراجع قضایی

تهیه نقشه یو تی ام مراجع قضایی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما