تهیه نقشه UTM جهت ارائه به شهرداری

تهیه نقشه UTM جهت ارائه به شهرداری

امروزه تمامی ادارات و سازمان ها برای به روز کردن سیستم های خود می باشند. شهرداری، اداره ثبت، اداره برق و اداره منابع طبیعی و … از جمله سازمان هایی هستند. که برای کسب اطلاعات مکانی ملک نقشه یو تی ام را به عنوان مدرک در خواست می کنند. یکی از این سازمان ها که این نقشه را پیش از ساخت و ساز ملک در خواست می نماید شهرداری می باشد. در واقع افرادی که قصد ساخت و ساز و بازسازی در ملک  خود را دارند. برای اینکه بتوانند این کار را انجام دهند. ابتدا باید جواز ساخت را از شهرداری اخذ نمایند. برای تهیه نقشه UTM جهت ارائه به شهرداری لازم است. به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. تا در نتیجه نقشه یو تی ام با دقت بالا تهیه شود.

نقشه یو تی ام چیست؟

نقشه یو تی ام نقشه ای با سیستم مختصات جهانی یو تی ام می باشد. با تهیه این نقشه مساحت، ابعاد و موقعیت دقیق ملک آشکار می شود. تهیه نقشه یو تی ام از جانب ادارات و سازمان های مختلف در خواست می شود. برای تهیه نقشه یو تی ام جهت ارائه به شهرداری مراجعه به یک کارشناس ضروری خواهد بود. تا در نتیجه برداشت و ترسیم نقشه یو تی ام با دقت بالا انجام شود. این متخصص با دوربین نقشه برداری یا دستگاه جی پی اس برداشت زمینی را انجام خواهد داد.

محاسن تهیه نقشه یو تی ام شهرداری

قبل از آغاز ساخت و ساز لازم است از شهرداری جواز ساخت اخذ گردد. و در نتیجه نقشه یو تی ام دو هزارم در خواست می شود. تهیه نقشه یو تی ام شهرداری محاسن بسیاری دارد. از جمله به موارد زیر می توان اشاره نمود:

  • آسان تر شدن تهیه نقشه معماری با تهیه نقشه یو تی ام
  • تعیین مساحت دقیق ملک
  • تطابق مساحت پایان کار با مساحت نقشه تفکیکی و در نتیجه از بین رفتن ابهامات بین طرفین معامله
  • پیاده سازی دقیق ملک روی زمین و جلوگیری از تعارض به حریم ملک و گذرها

دلایل تهیه نقشه UTM جهت ارائه به شهرداری

این نقشه در خواست می شود تا در نتیجه اطلاعات فنی ملک با دقت بالا معلوم گردد. و موقعیت دقیق ملک آشکار شود. در واقع برای موارد زیر لازم است. با مراجعه به شهرداری نقشه یو تی ام تهیه شود.

  • صدور مجوز ساخت و ساز برای املاک
  • تعیین میزات دقیق عقب روی ملک
  • بررسی ملک نسبت به طرح های شهرداری
  • و…

جواز ساخت چیست؟

جواز ساختمان یک پرونده رسمی از سوی شهرداری می باشد. که به مالک یا پیمانکار اجازه می دهد. تا پروژه نوسازی و ساخت و ساز یا بازسازی را طبق ضوابط و قانون مشخص شروع کرده و ادامه دهد. به طور کلی هر ساخت و سازی بدون اخذ جواز ساخت قانونی نمی باشد. و مراجع قضایی از انجام آن جلوگیری خواهد کرد. اخذ جواز ساخت با مراجعه به شهرداری ممکن می باشد. و در نتیجه برای اخذ این جواز لازم است مدارکی را به شهرداری ارائه کرد. از جمله این مدارک نقشه یو تی ام است.

هدف از اخذ جواز ساخت

از مهم ترین اهداف اخذ جواز ساخت اطمینان از ساخت و سازی قانونی مطابق با مشخصات فنی و رعایت اصول شهرسازی مطابق با ضوابط طرح جامع شهری می باشد. همچنین از دیگر دلایلی که لازم است جواز ساخت صادر شود. بهره مندی از تسهیلات بانکی، بیمه شدن کارگران، استفاده از تجارب فنی در ساخت بنا و .. می باشد.

اخذ جواز ساخت از شهرداری

پیش از شروع هرگونه ساخت و سازی در شهر تهران لازم است. به شهرداری مراجعه نمود و جواز ساخت را از این سازمان اخذ نمود. به جهت اخذ جواز ساخت لازم است. مدارکی را تهیه و له شهرداری ارائه نمود. از جمله این مدارک شامل اصل و تصویر سند مالکیت، اصل و تصویر کارت شناسایی معتبر و برگه تسویه حساب عوارض شهرداری سال جاری و سال های قبل را و همچنین نقشه یو تی ام دو هزارم می باشد. اطلاعات جواز ساخت شامل تعداد طبقات، مشخصات حقیقی و حقوقی، شماره پلاک اصلی و فرعی، نام مهندس ناظر ملک، کروکی زمین، مساحت عرصه و .. می باشد. بنابراین به جهت اخذ این جواز با مراجعه به شهرداری بعد از تشکیل پرونده مراحل زیز به ترتیب انجام می شود.

  • دستور بازدید ملک
  • بررسی گزارش مامور فنی
  • دستور تهیه نقشه
  • پرداخت عوارض
  • تهیه مدارک

تهیه نقشه UTM جهت ارائه به شهرداری

تهیه نقشه یو تی ام شهرداری

برای اینکه نقشه یو تی ام برای اخذ جواز ساخت با دقتی بالا و کیفیت مطلوب تهیه شود. لازم است به یک فرد دارای صلاحیت مراجعه نمود. در واقع ادارات و سازمان های زیادی مالکین را ملزم به تهیه نقشه یو تی ام با فرمت مورد نظر خود می کنند. بنابراین به جهت تهیه نقشه جهت ارائه به شهرداری با فرمت مورد نظر این اداره لازم است. به فردی خبره و دارای صلاحیت مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند. با دقت بالا نقشه یو تی ام را تهیه کند. و با مهر و امضای خود به نقشه تهیه شده اعتبار دهد.

نحوه تهیه نقشه یو تی ام شهرداری

به جهت اخذ جواز ساخت از شهرداری لازم است مدارکی را تهیه نمود. تا در نتیجه این جواز صادر شود. یکی از این مدارک نقشه یو تی ام است. که شهرداری با فرمت یک دو هزارم در خواست می کند. برای تهیه این نقشه می بایست به فردی مراجعه کرد. تا یک بار به درستی این نقشه تهیه گردد. و مورد قبول شهرداری باشد در صورتی که این نقشه با کیفیت مورد نظر شهرداری تهیه نگردد دوباره ملزم به تهیه آن خواهید شد. پس با مراجعه به یک کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی که در این کار متخصص است. می توان این نقشه را با دقت بالا و فرمت مورد نظر شهرداری تهیه نمود. این متخصص از روش ها و تجهیزات دقیقی استفاده می کند. تا نقشه با کمترین خطا حاصل شود. در نیجه با استفاده از این نقشه و مدارک دیگر می توان جواز ساخت را از شهرداری اخذ نمود. با اخذ جواز ساخت انجام ساخت و ساز به صورت قانونی ممکن خواهد بود.

نحوه تهیه نقشه یو تی ام شهرداری

نحوه تهیه نقشه یو تی ام شهرداری

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما