تهیه نقشه UTM ثبتی

تهیه نقشه UTM ثبتی به این صورت می باشد که اگر مالک بخواهد سند تک برگ برای ملک اخذ کند باید درخواستی به اداره ثبت بدهد و اداره ثبت برای صدور سند تک برگ مدارکی را از مالک درخواست می کند که مالک موظف است این مدارک را تهیه کند و به اداره ثبت ارائه دهد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

تهیه نقشه UTM ثبتی

از جمله مدارکی که مالک برای اخذ سند تک برگ باید به اداره ثبت ارائه دهد

نقشه یو تی ام ملک می باشد در واقع نقشه یو تی ام به این منظور تهیه

می شود که مساحت و موقعیت دقیق ملک مشخص شود.اگر مالک بخواهد

برای ملک نقشه یو تی ام تهیه کند،میتواند به کارشناس رسمی دادگستری

نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه کند.

برای تهیه نقشه یو تی ام کارشناس با استفاده از تجهیزات نقشه برداری،

مختصات گوشه های ملک را برداشت میکند و سپس نقشه یو تی ام ملک

را تهیه و ترسیم میکند و سپس نقشه را چاپ کرده و آن را مهر و امضا می

کند،این نقشه با مهر و امضای کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری

یا امور ثبتی اعتبار می یابد و مالک با استفاده از نقشه یو تی ام تهیه شده

از ملک خود می تواند به اداره ثبت مراجعه کرده و برای ملک سند تک برگ

دریافت کند.سندهای تک برگی مزیت های بسیاری دارند به طور مثال در

اسناد تک برگ اطلاعات حقوقی و اطلاعات فنی وجود دارد و این سند با

مساحت و موقعیت دقیق که در سیستم مختصات یو تی ام بدست آمده

است تهیه می شود و در صورت اخذ سند تک برگ مرزهای ملک مشخص

می باشد و در این صورت املاک مجاور نمیتوانند به حدود ملک تجاوز کنند.

اسناد تک برگی بطور سیستمی و خوانا می باشد اما اسناد قدیمی چون

به صورت دستی می باشد ممکن است به مرور زمان از بین رفته و ناخوانا

شود.

رادین 09129277534 و 02166398316 کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری و امور ثبتی

نقشه یو تی ام

تهیه نقشه UTM ثبتی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما