تهیه تامین دلیل قیمت ملک

تهیه تامین دلیل قیمت ملک

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

قیمت گذاری و ارزیابی ملک توسط یک متخصص با تجربه مانند کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی انجام می شود. تا قیمت به روز ملک معلوم شود. در واقع در صورتی که فردی بخواهد از بانک وامی اخذ کند. ممکن است نیاز باشد که دارایی وی تعیین قیمت شود. در این صورت برای انجام ارزیابی ملک خود باید به کارشناس رسمی دادگستری مراجعه کند.

تهیه تامین دلیل قیمت ملک و ارزیابی ملک

در صورتی ورثه بخواهند ارثیه خود را تقسیم کنند. یا اینکه فردی قصد اخذ وام از بانک را داشته باشد. همچنین ممکن است افراد قصد مهاجرت را داشته باشد. در نتیجه در همه این حالات لازم است قیمت گذاری ملک انجام شود. برای انجام ارزیابی ملک عوامل مختلفی در نظر گرفته می شود. در واقع با توجه به ابعاد و مساحت، دسترسی به ملک، امکانات ملک، مصالح به کار رفته در بنا، تعداد پارکینگ و … ارزیابی ملک انجام می شود.

کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی با توجه به تخصصی که دارد. می تواند ارزیابی ملک را به صورت عادلانه و به روز بر آورد می کند. در نتیجه در صورتی که قصد ارزیابی ملک را داشتید حتما به این متخصص مراجعه کنید. یکی از عوامل تاثیر گذار در بر آورد قیمت ملک ابعاد و مساحت دقیق ملک است. در صورتی که ملک سند تک برگ داشته باشد این اطلاعات با دقت بالا در سند معلوم است. اما ممکن است سند ملک قدیمی باشد.

در نتیجه از آنجایی که این عوامل برای تعیین قیمت ملک لازم و ضروری است. در نتیجه نقشه یو تی ام ملک تهیه می شود.برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود و بعد از برداشت زمینی سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. با تهیه این نقشه مساحت دقیق ملک حاصل می شود. در نتیجه با توجه به این عامل و  عوامل دیگر قیمت گذاری ملک انجام می شود.

راه های ارتباط با ما

09129277534

02166398316

برای ارتباط با اینستاگرام ما کلیک کنید

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما