تفکیک آپارتمان برای تعیین مساحت املاک در تهران

تفکیک آپارتمان برای تعیین مساحت املاک در تهران

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

برای انجام معامله پیش خرید و پیش فروش واحد های آپارتمانی لازم است. اطلاعات دقیق از مساحت و متراژ دقیق هر واحد حاصل شود. و در نتیجه انجام پیش تفکیک آپارتمان ضروری می باشد. برای انجام پیش تفکیک آپارتمان می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

تفکیک آپارتمان پیش از اتمام ساخت آپارتمان

تفکیک آپارتمان عملیاتی تخصصی است و انجام می شود. تا در نتیجه مساحت و متراژ دقیق هر واحد معلوم گردد. تفکیک آپارتمان توسط اشخاص دوره دیده ممکن می باشد. و کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند تفکیک آپارتمان را با دقت بالا انجام دهد. در واقع تنها زمانی لازم است تفکیک آپارتمان را به کارشناس رسمی دادگستری سپرد. که اشخاص به صورت ارادی قصد بر آورد مساحت و متراژ واحد های آپارتمانی را داشته باشند.

در واقع واحد های آپارتمانی یا بعد از پایان ساخت و ساز با وجود سند  تک برگ معامله می شوند و یا قبل از اینکه ساخت و ساز به اتمام برسد که تمامی واحد ها فاقد سند تک برگ می باشند، معامله می باشد. معاملات دسته دوم به معامله پیش فروش واحد های آپارتمانی معروف هستند برای اینکه این معاملات با اطمینان بالا انجام شود لازم مساحت واقعی هر واحد معلوم باشد. امااز آنجایی که سند تک برگ واحد ها هنوز صادر نشده است افراد این معاملات را با مساحت تقریبی واحد ها انجام می دهند و نتیجه آن جز ضرر و زیان برای خریدار یا فروشنده نخواهد بود.

در این مواقع به جهت انجام معامله با اطمینان بالا لازم است پیش تفکیک آپارتمان انجام شود. انجام پیش تفکیک آپارتمان را می توان به کارشناس رسمی دادگستری سپرد. این متخصص ابتدا برداشت و متر کشی را از واحد های آپارتمانی انجام خواهد داد و در ادامه ترسیم نقشه پیش تفکیک آپارتمان  انجام می شود و در نتیجه انجام معامله با اطمینان بالا ممکن می باشد.

تفکیک آپارتمان پیش از اتمام ساخت آپارتمان

تفکیک آپارتمان پیش از اتمام ساخت آپارتمان

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما