تعرفه نقشه های تفکیکی

تعرفه نقشه های تفکیکی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

برای تجزیه و تقسیم اراضی به قطعات کوچک تر لازم است نقشه تفکیکی ملک تهیه شود. تا در نتیجه این عملیات به صورت اصولی انجام شود. تعرفه نقشه های تفکیکی هر ساله تعیین می شود. برای تهیه نقشه تفکیکی می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص برای تهیه نقشه تفکیکی ابتدا نقشه یو تی ام را تهیه خواهد کرد. و سپس نقشه تفکیکی را تهیه خواهد کرد. و این عملیات را انجام خواهد داد.

هزینه تهیه نقشه تفکیکی

به جهت تقسیم اراضی لازم است تفکیک اراضی انجام شود. تفکیک اراضی برای اراضی مشاعی و غیر مشاعی ممکن می باشد. در واقع ممکن است فردی مالک اراضی غیر مشاعی باشد. و قصد تقسیم اراضی خود را داشته باشد. و یا مالکین املاک مشاعی قصد تقسیم اراضی خود را به قطعات کوچک داشته باشد. به امور تفکیک اراضی اداره ثبت اسناد رسیدگی می کند.

تعرفه نقشه های تفکیکی مشخص می باشد. و هرساله توسط سازمان نقشه برداری تعیین می شود. و فردی مانند کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این نقشه را تهیه نماید. برای تهیه نقشه تفکیکی ابتدا نقشه یو تی ام تهیه می شود. برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. و بعد از برداشت زمینی سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود.

با تهیه نقشه یو تی ام ابعاد و مساحت دقیقی از ملک حاصل می شود. در ادامه طرح تفکیکی بر روی نقشه تهیه شده ترسیم می شود و سپس نفشه تفکیکی زمین حاصل می شود. با جانمایی نقشه تهیه شده در نتیجه حدود اربعه قطعات تفکیکی بر روی زمین مشخص می شود. در نتیجه امکان دیوارکشی هر قطعه وجود خواهد داشت و می توان برای هر یک از قطعات سند تک برگ اخذ نمود.

هزینه تهیه نقشه تفکیکی

هزینه تهیه نقشه تفکیکی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما