تعرفه نقشه برداری زمین کشاورزی

تعرفه نقشه برداری زمین کشاورزی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

اراضی زراعی مساحت بالایی دارند. و در نتیجه برای تهیه نقشه یو تی ام از اراضی کشاورزی ابتدا لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. تا در نتیجه حدود ثبتی دقیق اراضی برای تهیه نقشه یو تی ام معلوم گردد.

انجام نقشه برداری زمین کشاورزی را می توان به یک فرد متخصص سپرد. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند به خوبی از عهده انجام نقشه برداری و تهیه نقشه یو تی ام بر بیاید.

نقشه برداری و تهیه نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام نقشه ای با مختصات جهانی می باشد. و با تهیه آن مساحت، ابعاد و موقعیت دقیق ملک معلوم می شود. این نقشه از جانب ادارات در خواست می شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام می بایست حدود اربعه ملک مشخص باشد. تا امکان برداشت مختصات یو تی ام از گوشه های ملک وجود داشته باشد. اما در صورتی که حدود اربعه ملک مشخص و معلوم نباشد، لازم است ابتدا با انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. در واقع اراضی زراعی مساحت بالایی دارند. و در نتیجه برای انجام نقشه برداری زمین کشاورزی لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. و در نتیجه نقشه یو تی ام زمین کشاورزی تهیه شود.

لازم به ذکر است که در صورتی که این نقشه برای امور ثبتی و یا امور قضایی درخواست شد. مهر و امضای کارشناس رسمی دادگستری اهمیت پیدا می کند و تنها با مهر و امضای کارشناس رسمی دادگستری نقشه تهیه شده معتبر و با ارزش خواهد بود.

این متخصص ابتدا جانمایی پلاک ثبتی را انجام خواهد داد و در ادامه تهیه نقشه یو تی ام انجام می شود در واقع با استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه که از دقت بالایی برخوردار است برداشت زمینی انجام می شود و سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود و به اداره ثبت اسناد ارائه می گردد.

نقشه برداری و تهیه نقشه یو تی ام

نقشه برداری و تهیه نقشه یو تی ام

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما