تبدیل سند دفترچه ای به تک برگی

تبدیل سند دفترچه ای به تک برگی

اسناد قدیمی معایب بسیاری دارند در نتیجه همین امر باعث می شود که مشکلاتی برای مالکین املاک با اسناد قدیمی به وجود آید. از جمله مهم ترین معایب اسناد قدیمی امنیت پایین، عدم درج اطلاعات مکانی ملک، دقت پایین و .. می باشد.

برای تبدیل سند دفترچه ای به تک برگی لازم است به اداره ثبت اسناد مراجعه نمود. با مراجعه به این اداره لازم است مدارکی را تهیه و به این اداره ارائه داد. برای اینکه بتوان سند تک برگی را از اداره ثبت اسناد تهیه کرد می بایست تمامی اسناد و مدارک در خواستی اداره ثبت اسناد تهیه شود. یکی از این مدارک نقشه یو تی ام است. نقشه یو تی ام اطلاعات فنی ملک را معلوم می کند در حقیقت این اطلاعات در سند قدیمی درج نشده است. دلیل عدم درج این اطلاعات در سند قدیمی نبود تجهیزات تخصصی دقیق در گذشته بود. برای تهیه نقشه یو تی ام حتما لازم است به فردی متخص مراجعه نمود. همچنین این فرد متخصص می بایست مهر و امضای معتبری داشته باشد. در نتیجه به جهت تهیه این نقشه می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

مزایای سند تک برگی

  • ایمن بودن سند تک برگی: سند قدیمی به دلیل ایمنی پایین به راحتی جعل می شود. اما سند تک برگی به دلیل طراحی خاص آن جعلش به راحتی ممکن نمی باشد.
  • دقت سند تک برگی: صدور این سند در دفتر اسناد رسمی انجام می شود و به صورت الکترونیکی است. تمام مشخصات مالک به طور دقیق در آن درج می شود.
  • درج کامل اطلاعات: در اسناد تک برگی مشخصات دقیق مالک و همچنین ملک درج می شود. از جمله این اطلاعات شامل: شماره قطعه، مساحت دقیق ملک، نوع کاربری، آدرس پستی، شماره ثبتی و دفتر، نقشه محل وقوع ملک و کروکی و ..می باشد.
  • مشخصات کامل مالک: نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، تارخ و محل تولد، کد پستی، شناسه ملکی و .. در آن درج می شود. در حقیقت یکی از مزایای مهم سند تک برگی درج کامل مشخصات می باشد.
  • صرفه جویی در مصرف کاغذ: سند های قدیمی صفحات زیادی داشته اند و در نتیجه در مصرف کاغذ زیاده روی می شد. اما سند تک برگی یک برگه است و باعث صرفه جویی در مصرف کاغذ می شود.
  • تعویض سند در هر انتقال: در اسناد قدیمی نقل و انتقالات ثبت می شد همین باعث قدیمی و فرسوره شدن سند می شد. اما اسناد تک برگی بعد از اینکه در دفتر اسناد رسمی انتقال سند انجام شد در نتیجه به اداره ثبت اسناد برای صدور سند جدید ارائه داده می شود.
  • صادر شدن اسناد مالکیت جدا: مالکین املاک مشاعی با مراجعه به اداره ثبت اسناد می توانسند سند مجزا اخذ کنند. اما گاهی این مورد انجام نمی شد و اختلافاتی به وجود می آمد. با به وجود آمدن سند تک برگی برای هر یک از مالکین سندی مجزا صادر می شود.

معایب اسناد قدیمی

  • امنیت پایین: اسناد قدیمی امنیت پایینی دارند و جعل آن به راحتی ممکن است.
  • وجود یک سند برای شرکا: سند ملک مشاعی یکی بود و تمام مالکین نامشان در آن درج شده بود. در نتیجه همین امر باعث بروز مشکلاتی برای افراد می شد.
  • تعداد بالای صفحات: اسناد قدیمی دارای چندین برگه هستند و همین امر باعث می شود در مصرف کاغذ زیاده روی شود.
  • دست نویس بودن: در آن اطلاعات به صورت نا واضح درج شده است و همین امر مشکلاتی را برای افراد به وجود می آورد.

نقشه یو تی ام چیست؟

این نقشه نقشه ای با سیستم مختصات جهانی است و نقشه یو تی ام از جانب ادارات مختلف در خواست می شود. از جمله این ادارات اداره ثبت اسناد، شهرداری، مراجع قضایی، اداره گاز و برق و .. می باشد. برای تهیه این نقشه یو تی ام می توان به یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

نقشه یو تی ام اداره ثبت اسناد

نقشه یو تی ام از جانب اداره ثبت اسناد در خواست می شود. این اداره به جهت تبدیل سند قدیمی به سند تک برگی، برای اخذ سند ملک قولنامه ای و همچنین برای تصحیح سند این نقشه را در خواست می کند. با تهیه نقشه یو تی ام اطلاعات فنی ملک حاصل می شود. در واقع با تهیه این نقشه ابعاد، مساحت و موقعیت دقیق ملک به دست می آید.

یکی از مواقعی که این نقشه در خواست می شود به جهت تبدیل سند دفترچه ای به تک برگی است . برای این تبدیل لازم است اطلاعات فنی ملک با دقت بالا به دست آید. در نتیجه درج اطلاعات ملک در سیستم کاداستر نیز انجام می شود. برای تهیه این نقشه می توان به یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص ابتدا برداشت و سپس ترسیم نقشه یو تی ام را انجام خواهد داد.

تهیه نقشه یو تی ام کارشناس رسمی دادگستری

نقشه یو تی ام از جانب ادارات و سازمان ها و مراجع قضایی تهیه می گردد. از جمله این ادارات اداره ثبت اسناد، شهرداری، اداره گاز، اداره برق، شورای حل اختلاف و… می باشد. برای تهیه نقشه یو تی ام جهت ارائه به ادارات و سازمان ها لازم است به فردی متخصص مراجعه نمود. با مراجعه به متخصصی همچون کارشناس رسمی دادگستری می توان این نقشه را تهیه نمود.

برای اینکه بتوان نقشه یو تی ام را تهیه کرد حتما باید به یک فرد متخصص مراجعه گردد. تا در نتیجه نقشه تهیه شده با دقت و کیفیت بالا تهیه گردد و مورد پذیرش قرار بگیرد. یکی از این متخصصین که صلاحیت تهیه نقشه یو تی ام را دارد کارشناس رسمی دادگستری می باشد و لازم به ذکر است که هیچگاه برای تهیه این نقشه به افراد غیر متخصص مراجعه نکنید در آن صورت نقشه تهیه شده با دقت پایین حاصل می شود. برای تهیه این نقشه کارشناس از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده خواهد کرد. بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. این نقشه مهر و امضا شده قابل ارائه به سازمان ها و ادارات خواهد بود.

تهیه نقشه یو تی ام کارشناس رسمی دادگستری

تهیه نقشه یو تی ام کارشناس رسمی دادگستری

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما