انجام افراز و تفکیک زمین و تهیه نقشه یو تی ام

انجام افراز و تفکیک زمین و تهیه نقشه یو تی ام

انجام تفکیک زمین به منظور تقسیم زمین لازم است انجام شود. در واقع ممکن است افراد قصد تبدیل اراضی زراعی خود را به باغ داشته باشند. که لازم است تفکیک زمین انجام شود. در این صورت دستور تفکیک به اداره ثبت اسناد داده می شود. سپس بخش عملیاتی تفکیک زمین توسط یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی قابل انجام می باشد. این متخصص انجام این عملیات را با تهیه نقشه یو تی ام آغاز می کند.

انجام افراز و تفکیک زمین و تهیه نقشه یو تی ام توسط کارشناس

به طور کلی تفکیک برای اراضی مشاعی و غیر مشاعی قابل انجام است. تا در نتیجه اراضی تجزیه شود و به قطعات کوچک تری تقسیم شود. تفکیک بر طبق قواعد موجود تفکیک انجام می شود. تفکیک زمین از یک حدی بیشتر ممکن نمی باشد.در نتیجه به امور تفکیک از طریق اداره ثبت اسناد رسیدگی می شود.

برای انجام تفکیک زمین می توان به یک فرد متخصص و با تجربه مراجعه نمود کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی همان متخصصی است. که می تواند تفکیک زمین را انجام دهد. این متخصص برای تفکیک زمین ابتدا اقدام به تهیه نقشه یو تی ام خواهد کرد.

برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از برداشت مختصات یو تی ام کنج های عرصه ملک سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. نقشه یو تی ام ترسیم می گردد.

سپس طرح تفکیکی بر روی نقشه یو تی ام ترسیم می شود. این نقشه بر روی زمین جانمایی می شود. تا در نتیجه قطعات تفکیکی بر روی زمین معلوم شود. این قطعات نشانه گذاری می شوند. سپس می توان اقدام به اخذ سند تک برگ برای هر یک از قطعات نمود.

راه های ارتباط با ما

09129277534

02166398316

برای ارتباط با اینستاگرام ما کلیک کنید

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما