انجام افراز و تفکیک اراضی و تهیه گزارش

انجام افراز و تفکیک اراضی و تهیه گزارش

انجام تفکیک توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی امکان پذیر می باشد. در واقع تفکیک اراضی برای اموال مشاع و غیر مشاع انجام می شود. تفکیک زمین به معنای تعیین سهم هر شریک از مال مشاع می باشد. اما افراز به معنای خروج سهم مشاعی از مال مشاع می باشد.

انجام افراز و تفکیک اراضی و تهیه گزارش توسط کارشناس رسمی دادگستری

انجام تفکیک و افراز می تواند به صورت اختیاری و یا با توافق شرکا صورت گیرد. همچنین می تواند به صورت اجباری و با شکایت شرکا از هم انجام شود. پس در نتیجه تفکیک املاک به دو طریق قابل انجام است یکی در اداره ثبت به صورت اختیاری و دیگری در دادگستری به صورت اجباری انجام می شود. نقشه تفکیک با توجه به این دو نوع باید به دادگستری یا اداره ثبت ارائه شود.

تفکیک هم برای املاک مشاعی و هم برای املاک غیر مشاعی می باشد. اما انجام افراز حتما برای املاک مشاعی می باشد.در برخی از موارد به خاطر شراکتی و مشاع بودن ملک ممکن است اختلافاتی بین شرکا به وجود بیاید. برای حل اینگونه اختلافات باید عملیات تفکیک یا افراز برای ملک انجام شود. و ملک از حالت شراکتی خارج شود. در این صورت برای هر قسمت سندی جداگانه صادر می شود.

همیشه انجام افراز به دلیل اختلافات بین شرکا می باشد. اگر شرکا بین تقسیم ملک مشاعی توافق نکنند افراز انجام خواهد شد. در صورتی که برای انجام تفکیک حتما نباید اختلافی بین شرکا وجود داشته باشد. معمولا به صورت توافقی می باشد. برای انجام تفکیک کارشناس با استفاده از تجهیزات نقشه برداری نقشه یو تی ام ملک را تهیه می کند.

با تهیه نقشه یو تی ام مختصات دقیق ملک مشخص می شود. در واقع نقشه یو تی ام به منظور تعیین موقعیت دقیق ملک و جداسازی محدوده ملک از املاک دیگر می باشد.

راه های ارتباط با ما

09129277534

02166398316

برای ارتباط با اینستاگرام ما کلیک کنید

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما