دانلود نقشه پلاک ثبتی تهران

دانلود نقشه پلاک ثبتی تهران

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

نقشه هوایی پلاک ثبتی املاک تهران برای جانمایی ملک در تهران و یا تهیه نقشه UTM  املاک مورد استفاده قرار می گیرد. این نقشه با مقیاس 1.2000 تهیه شده است. که یک نقشه کامل از شهر تهران هست. که برای اخذ سند تک برگ و دیگر امور ثبتی،اداره ثبت از مالک نقشه یو تی ام را برای به دست آوردن مشخصات ثبتی ملک درخواست می کند. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی با شناسایی عوارض و مشخص کردن گوشه های ملک توسط  مالک برداشت عوارض را انجام می دهد. نقشه را ترسیم و تهیه می کند. سپس این نقشه را در نقشه 1/2000 جانمایی کرده و موقعیت دقیق ملک را به دست می آورد. و یا برای جانمایی پلاک ثبتی که از نقشه هوایی پلاک ثبتی استفاده می شود.

دانلود نقشه پلاک ثبتی

این نقشه هوایی یک منبع اصلی برای انجام کار جانمایی پلاک ثبتی ملک است. که با توجه به این نقشه کار تعیین موقعیت و مرز های ملک مشخص می شود. این کار توسط کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی انجام می شود. و باید با توجه به پلاک ثبتی درج شده در سند های مالکیت استعلام نقشه ثبتی گرفته شود. تا با توجه به این نقشه و تبدیل آن به سیستم مختصات یو تی ام موقعیت ملک مشخص شود. با بررسی مرزهای ملک نقشه یو تی ام از ملک تهیه و این نقشه یو تی ام تعیین کننده موقعیت ملک بر روی کره زمین است. معمولاً تهیه نقشه هوایی پلاک ثبتی به دو شکل انجام می‌گردد، نقشه هوایی به وسیله ماهواره و به وسیله هواپیما تهیه می گردد. بنابراین تهیه نقشه هوایی با استفاده از تصاویر ماهواره ای سنجش از راه دور انجام خواهد بود.

ممکن است برای تعیین دقیق حد‌ و‌ حدود ملک و تشخیص مغایرت‌ها به سند مادر ملک نیاز باشد. اما نقشه هوایی نیاز به سند مادر را برطرف می‌کند. این نقشه ها توسط اینترنت و گوگل ارث که تصاویر ماهواره ای هوایی مناطق مختلف زمین را نشان می‌دهد، تهیه می‌گردد. علاوه بر آن نیز نقشه هوایی پلاک ثبتی در سازمان اداره جغرافیا کشور است.

دانلود نقشه پلاک ثبتی

دانلود نقشه پلاک ثبتی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 2 / 5. تعداد رأی: 4

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما