انجام کلیه امور فنی مربوط به ملک توسط کارشناسان رسمی دادگستری

انجام کلیه امور فنی مربوط به ملک توسط کارشناسان رسمی دادگستری

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

انجام کلیه امور فنی مربوط به ملک توسط کارشناسان رسمی دادگستری با این هدف انجام میشود. تا در نتیجه مدارکی فنی تهیه شود. و با ارائه آن به ادارات و سازمان ها در نتیجه امور مربوط به ملک انجام شود. در واقع برای انجام امور ثبتی و امور حقوقی ملک مدارکی فنی در خواست میشود. و برای انجام آن لازم است به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

امور فنی ملک

امروزه برای انجام امور مربوط به ملک در اداراتی همچون شهرداری، اداره منابع طبیعی، اداره ثبت اسناد، اداره گاز، جهاد کشاورزی و .. مدارکی فنی در خواست میشود. و تهیه آن از عهده یک متخصص بر می آید. یکی از مواقعی که در نتیجه لازم است به یک فرد متخصص برای انجام امور فنی ملک مراجعه کرد، زمانی است که ملک قولنامه ای باشد و مالک قصد اخذ سند طبق ماده 147 را داشته باشد.

در نتیجه برای اخذ سند رسمی بر طبق ماده 147 مدارکی فنی درخواست میشود. و برای تهیه آن لازم است به یک فرد متخصص و با تجربه همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی که مهر و امضا معتبری دارد مراجعه نمود. در واقع نقشه یو تی ام از عرصه و اعیان برای ارائه به اداره ثبت اسناد لازم است تهیه شود برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده میشود و بعد از برداشت زمینی از کنج های عرصه ملک و اعیان سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام میشود ترسیم نقشه با استفاده از نرم افزار انجام میشود. در ادامه نقشه تهیه شده مهر و امضا میشود تا قابل ارائه به اداره ثبت اسناد باشد در نتیجه اداره ثبت اسناد سند رسمی را برای ملک قولنامه ای صادر خواهد کرد.

راه های ارتباط با ما

09129277534

02166398316

برای ارتباط با اینستاگرام ما کلیک کنید

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما